hanifler.com Kuran odaklı dindarlık  

Go Back   hanifler.com Kuran odaklı dindarlık > NÜZUL SIRASINA GÖRE NECM NECM KUR'AN'IN TÜRKÇE MEALİ Hakkı YILMAZ > MEDİNE DÖNEMİ > MÜCÂDELE SÛRESİ

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 10. June 2025, 08:43 AM   #1
pramid
Uzman Üye
 
Üyelik tarihi: Sep 2010
Mesajlar: 824
Tesekkür: 191
545 Mesajina 1.168 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25
pramid has much to be proud ofpramid has much to be proud ofpramid has much to be proud ofpramid has much to be proud ofpramid has much to be proud ofpramid has much to be proud ofpramid has much to be proud ofpramid has much to be proud of
Standart Mücadele Suresi "Bir kadının sesi gökleri yarıyor" ♟️

Mücâdele – Sûrenin adı neden bu?
Kelime anlamı: "Cedel" = tartışma, mücadele, zihin savaşı.
Ama burada kastedilen sadece sözlü tartışma değil; hakikat uğruna verilen bir bilinç mücadelesi.
Ve dikkat et:

➤ Bu kelime, bir kadınla başlıyor,
➤ Ama sûrenin sonunda şeytanî ittifaklara karşı mücadeleye dönüşüyor.
Yani:

🔁 Bireysel adalet arayışı,

→ Toplumsal ve ideolojik düzeyde bir bilinç savaşına evriliyor. Mücadele Suresi, adını ilk ayette geçen "teşâdduke" (seninle mücadele edişi) ifadesinden alır ve “mücadele” ya da “tartışma” anlamına gelir. Sûre zahiren bir aile meselesiyle başlar ama derinlere indikçe çok katmanlı, şaşırtıcı boyutlar kazanır. İşte seni şaşırtabilecek bazı yönleri:





📌 1. Bir kadının duası Kur’an'a girdi! (58:1)
"Allah, kocası hakkında seninle tartışan ve Allah’a şikâyette bulunan kadının sözünü işitti..."

Bu ayet, İslam tarihinde adı geçen bir kadının doğrudan bir problem yaşayıp son Nebiye gelip meseleyi tartışmasıyla başlıyor. Şaşırtıcı olan:

Kur’an’da birebir tartışan bir kadın profili çok nadirdir.

Sadece dinî bir mesele değil, bir eşin "zıhar" (bir tür boşama) uygulamasına karşı hukukî bir isyan ve hak arayışı anlatılır.

Bu, bireysel bilincin Kur’an’daki kolektif mesajı nasıl şekillendirdiğini gösteren çok özel bir andır.

Bu, sessizlerin sesi olmanın ötesinde, vahyin merkezine taşınan bir sivil itirazdır.

📌 2. “Fısıldaşanlara” özel bir psikolojik savaş açılır (58:7–10)
Sûrede münafıkların veya kötü niyetli kişilerin gizli toplantıları, fısıldaşmaları ele alınır:

"O gizli konuşmalar, iman edenleri üzmek için şeytandandır." (58:10)

Buradaki şaşırtıcı nokta:

Allah, fısıldaşmaları boş bir dedikodu olarak değil, organize bir psikolojik savaş aracı olarak ele alır.

Kur’an sadece “eylemi” değil, “etkiyi” esas alır.

Bu, kolektif bilinçteki karanlık manipülasyonlara karşı uyanıklık çağrısıdır.

📌 3. Allah ile savaşan kim? (58:5)
"Allah’a ve Resûlü’ne karşı gelenler, mutlaka rezil edilirler..."

Burada şaşırtıcı olan, muhatabın doğrudan “Allah ile mücadele eden” konumunda betimlenmesidir. Bu:

Sadece fiziksel bir karşı duruş değil, ahlaki, fikrî, sistematik bir dirençtir.

Allah ile savaşma, hakikatle savaşma, yani bilinçle, adaletle, ilkeyle savaşma anlamı kazanır.

📌 4. En sert ittifak yasağı burada geçer (58:22)
"Allah’a ve âhiret gününe iman eden bir topluluk bulamazsın ki, Allah’a ve Resûlü’ne karşı çıkanlarla dostluk etsinler..."

Bu ayet çok net ve şaşırtıcıdır:

“Babaları, oğulları, kardeşleri, aşiretleri bile olsa...” der.

Yani bağlılık kriteri akrabalık değil, ilke ve bilinçtir.

Kur’an’ın bu noktada getirdiği bakış, İslam’ın kabileci veya duygusal değil, ilkesel bir din olduğunu gösterir.

📌 5. “Allah üçüncüsüdür” diyen üçlü konuşmalara bir mesaj (58:7)
"Üç kişi fısıldaşsa, dördüncüsü mutlaka Allah’tır..."

Bu ifade:

Tanrının metafiziksel bir gözetleyici değil, doğrudan bilinçlerin içinde şahit olduğunu ifade eder.

Her gizli plan, her kirli ittifak, her masum gibi görünen manipülasyon, ilahi farkındalıkla kuşatılmıştır.

📌 6. Zıhar nedir, neden bu kadar büyük mesele? ♟️
Koca, eşine şöyle diyor:

“Sen bana anam gibisin” → Bu sözle onu boşamış sayılıyor.

Ama Kur’an buna devrimsel bir cevap verir:

“Onlar anneleri değildir… Bu, sadece bir söz.” (58:2)

Burada Kur’an:

Sözün gücünü sınırlıyor.

Anlamsız gelenekleri iptal ediyor.

Ama daha derininde şu var:

🧠 İnsan sözüyle hakikat kurduğunu zanneder.
Ama Allah diyor ki: “O sadece boş bir laf.”
Yani “hakikati belirleyen dil değil, Rab’dir.”

📌 7.Yalancı yeminler – Takva kıyafeti gibi kullanılan maske
“Yeminlerini bir kalkan edinirler...” (58:16)

Bu, çok ince bir psikolojik tarif:
Yemin etmek, hakikatin teminatı değil, yalanı gizleme kalkanı olarak kullanılıyor.
Yani:

Dıştan dindarlık gösteren ama içte bambaşka niyetleri olanlara dair çarpıcı bir teşhir var.

Bunlar inanç sistemini manipülasyon aracı hâline getiren tiplerdir.

📌 8. Yahudilerin uğradığı “laf kaydırma” stratejisi ⛔
“Kelimeyi yerinden saptırırlar.” (58:8)

Burada, kelimeyi değiştirmekten çok daha derin bir eleştiri var.
Aslında ayet, şu tür bir davranışı hedef alır:
“Doğru olan bir kavramı, çıkarına göre evirip çevirme, çarpıtma…”

Yani:


“Barış” diyerek savaşı meşrulaştırma,

“Hürriyet” adıyla zulüm inşa etme…


📌Surede "Allah" ismi tam 30 kez geçer!
Bu, ortalamanın çok üstündedir. Sûre boyunca:

"Allah bilir", "Allah şahit", "Allah dinledi", "Allah indirdi", "Allah lanet etti" gibi çok farklı bağlamlarla isim tekrarı yapılır.

Bu da sûrenin bireysel bilinci sürekli ilahî bilinçle buluşturma gayretini gösterir.


Mücadele Suresi, yüzeyde sosyal hukukî bir meseleyi işler gibi görünse de, derin yapıda bilinç savaşı, görünmeyen saflar, iki bilinç hali ve ilahi strateji gibi temalarla örülüdür.

https://dersvekuran.blogspot.com/202...i-gokleri.html
pramid isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bookmarks

Etiketler
♟&#, mücadele, suresi


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 12:26 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Hanifler - Kuran odaklı gerçek din islam