![]()  | 
	
| 
			
			 | 
		#1 | 
| 
			
			 Uzman Üye 
			
			
			
			Üyelik tarihi: Sep 2010 
				
				
				
					Mesajlar: 926
				 
				 
	Tesekkür: 191 
	
		
			
				556 Mesajina 1.179 Tesekkür Aldi
			
		
	 
				
				Tecrübe Puanı: 26 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			*💬 İsimlendirme Üzerinden Kur’an Okuması 
		
		
		
		
		
		
		
	Kur’an çerçevesinde isimlendirme (tesmiye), sıradan bir etiket koyma eyleminden çok daha derin bir anlam taşır. Kur’an’da isim (ism) ve ad verme (semme, semmâ, tesmiye), varlığı tanıma, anlamlandırma, sorumluluk yükleme ve aidiyet kurma ile doğrudan ilişkilidir. Kur’an'da isimlendirme, çoğu zaman bir özlemi, özü, işlevi veya yönelişi temsil eder. Aşağıda bu kavramı Kur’ânî bağlamda farklı boyutlarıyla açıklayalım: --- 1. Âdem’e İsimlerin Öğretilmesi (Bakara 2:31) > “Allah Âdem’e bütün isimleri öğretti...” Bu ayet çok temel ve sembolik bir göndermedir. Buradaki “isimler” (el-esmâ) çoğu müfessire göre varlıkların adlarıdır ama sadece dilsel etiketler değil, anlamlar, nitelikler ve işlevlerle birlikte bütünsel bir bilgi kastedilir. Yani: İsim = Anlam + Kavrama + Sorumluluk Âdem’e isimlerin öğretilmesi = Anlam kurma ve bilince ulaşma kabiliyetinin verilmesi Bu ayet bağlamında isimlendirme, insanın bilgiyle donatılmış sorumlu bir varlık olduğunu gösterir. Bu nedenle isim koymak, varlığa yön vermek, onu tanımak ve sorumluluğunu üstlenmek anlamına gelir. --- 2. Allah’ın Güzel İsimleri (Esmâü’l-Hüsnâ) > “En güzel isimler Allah’ındır. O’na onlarla dua edin.” (A’râf 180) Bu da gösterir ki isim, sadece bir unvan değil, zatî niteliklerin ve yönelişin ifadesidir. Allah’ın isimleri, O’nun mahlûkatla olan ilişkisinin kodları gibidir: Rahman, Rezzâk, Hakîm, Vedûd gibi isimler O’nun fiilî yansımalarını gösterir. --- 3. İnsanların Uydurduğu İsimler (Necm 23) > “Bunlar sizin ve atalarınızın taktığı (uydurduğu) isimlerden ibarettir. Allah onlara hiçbir delil indirmemiştir.” Burada “isim” bir meşrulaştırma, anlam yükleme ve putlaştırma aracıdır. İsimlendirme eylemi, eğer Allah’ın bildirdiği anlamlara dayanmazsa, şirk üretici bir işleve dönüşebilir. --- 4. İsimle Çağırmak – Kimlik ve Sorumluluk > “Onları babalarına nispet ederek çağırın. Bu, Allah katında daha doğrudur.” (Ahzâb 5) Bu ayet de isimlendirmenin bir aidiyet ve sorumluluk taşıdığına delildir. Rastgele bir isim değil, özgün bağlamına uygun ve hak temelli bir isimlendirme emredilir. --- Özetle Kur’an’a Göre İsimlendirme: Tanım ve anlam yükleme eylemidir. İnsanın bilinç sahibi bir varlık oluşunun göstergesidir. Aidiyet, sorumluluk ve hakikatle bağlantılıdır. Keyfî yapıldığında sapkınlık (şirk, hurafe, meşrulaştırma) üretir. İsim, bir yönelimi veya özelliği sembolize eder. https://dersvekuran.blogspot.com/202...kumas.html?m=1  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| pramid Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: |  dost1 (20. May 2025)  | 
		
| Bookmarks | 
| Etiketler | 
| kur’ân, okuması, İsimlendirme, üzerinden | 
| Seçenekler | |
| Stil | |
		
  | 
	
		
  |