![]() |
|
![]() |
#1 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2010
Mesajlar: 830
Tesekkür: 191
551 Mesajina 1.174 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
🌿 1.*Yasaklayan Kim? – Kendine Haram Kılan Peygamber
“Ey Peygamber! Eşlerinin rızasını gözeterek Allah’ın sana helal kıldığı şeyi niçin kendine haram ediyorsun?”*(66:1) Bu ayet, ilk bakışta “eşleriyle ilgili basit bir ev içi mesele” gibi görünse de, altında çok sarsıcı bir mesaj var: 📌*Vahyi tebliğ eden bile*kişisel ilişkilerde denge gözetirken*kendini sınırlandırabilir, fakat*Allah uyarır: Kendi koyduğun haramlar seni bağlamaz! Gerçek hüküm ancak bendedir. Yani bu ayetle Allah, peygamber üzerinden herkese diyor ki: “İnsanlar bazen başkalarını memnun etmek uğruna kendilerini mahkûm eder, hakikatten taviz verir. Ama bu, doğru olanı değiştirmez.” 🔥 2.*Sırlar, İhanet ve Vahyin Aynasında Mahremiyet “Peygamber, eşlerinden birine gizli bir söz söylemişti...”*(66:3) Bu ayetin perde arkasında bir “sır ifşası” var. Bu olay üzerinden Kur’an şunu söylüyor: ⚠️*Aile içi sırların taşınması, sadece bir ev içi mesele değil; ilahi bir sorumluluk meselesidir. Ve bu vesileyle şu evrensel ilkeyi bildiriyor: “Allah, bütün sözleri işitir ve bilir.” Bu, sırf tarihî bir anlatı değil. “Sözlerinle birine zarar verdin mi? Mahremiyeti deldin mi?” diye sormaya başlıyor insana… 🧬 3.*Kendinizi ve Ailenizi Yakıttan Koruyun “Ey iman edenler! Kendinizi ve ailenizi, yakıtı insanlar ve taşlar olan ateşten koruyun.”*(66:6) Bu, sadece “dindar olun” emri değildir.*Kolektif bir etik uyarısıdır: 🧠*İçsel disiplin*sadece bireysel değil,*ailevi ve toplumsal bir sorumluluk*alanıdır. Kur’an burada ilk kez*“ailenin de kurtuluşu senin sorumluluğundadır”*diyerek*manevî liderlik*görevini ortaya koyar. 🔄*Kurtuluş, bireysel değil, kuşatıcı bir eylemdir. 🧊 4.*Nûh ve Lût’un Eşleri – En Yakınların Bile Kurtulamayabilir “Nûh’un ve Lût’un eşleri, iki kulu arasında idiler ama onlara ihanet ettiler...”*(66:10) İşte burada asıl şok edici mesaj gelir: Yakınlık, kurtuluş değildir. İlişki değil, bilinç belirleyicidir. Peygamber karısı olmak bile: ❌ İmanı olmayan biri için hiçbir değer taşımaz. İman,*soya*değil*sadakate*bakar. 🌠 5.*Firavun’un Karısı – En Zor Ortamda Yükselen Ruh “Firavun’un karısı, şöyle demişti: ‘Rabbim! Katında bana bir ev yap cennette…’”*(66:11) Bu kadın,*Firavun gibi bir zalimin*sarayında yaşarken,*içinde bir Kudüs taşıyor: ✨*“Katında bana bir ev ver”*diyor. Evini dünyada değil,*Allah’ın yanında*istiyor. 📌*İçinde bulunduğun koşullar, seni tanımlamaz. Firavun’un sarayı, onu karartamamış. Ama Nûh’un eşi, bir peygamberle yaşayıp da kurtulamamış… 👁 6.*Meryem: Sûrenin Zirvesi “…Meryem iffetini korumuştu. Biz de ona Ruhumuzdan üfledik…”*(66:12) Sûre, iki kadınla biter: Firavun’un karısı:*Tiranın içinde bir mü’min Meryem:*Eril sistemin dışında bir kadın ama Allah’ın vahyine mazhar Bu iki örnek, şunu fısıldar: Kadın olmak, zayıf olmak değildir. Kadın olmak, ilahi sırra taşıyıcı olmaktır. 🌌 Özetle: Tahrîm Suresi Seni Şöyle Sarsar: Peygamber bile kişisel duygularla yanılabilir*ama Allah düzeltir. Aile içi sırlar*ilahi dengelere tabidir. Kurtuluş bireysel değil, sorumluluk paylaşımlıdır. Soy, akrabalık, yakınlık kurtarmaz. En kötü ortamda bile Allah’a yaklaşılabilir. Kadın, ilahi sırrın taşıyıcısı olabilir. https://dersvekuran.blogspot.com/202...am-klamaz.html |
![]() |
![]() |
pramid Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | dost1 (Bugün) |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
nebi haram kılamaz, suresı, tahrİm |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|