|  | 
|  | 
|  24. October 2008, 02:07 PM | #1 | 
| Uzman Üye Üyelik tarihi: Sep 2008 Bulunduğu yer: BURSA 
					Mesajlar: 228
				 Tesekkür: 17 
		
			
				40 Mesajina 62 Tesekkür Aldi
			
		
	Tecrübe Puanı: 18  |  Nefs nedir? 
			
			Nefs nedir? Kalb, göğsümüzün sol tarafındaki et parçası değildir. Buna, yürek denir. Yürek, hayvanlarda da bulunur. Kalb, yürekte bulunan bir kuvvettir. Görülmez. Ampulde bulunan elektrik cereyanı gibidir. Buna, gönül diyoruz. Ampul yürek ise, ışığı da kalbdir, buna gönül de denir. Gönül insanlarda bulunur, hayvanlarda bulunmaz. Bedendeki bütün aza, kalbin emrindedir. His uzuvlarımızın duydukları bütün bilgiler kalbde toplanır. İnsanın, inanmak, sevmek, korkmak, kalbindedir. İtikad eden, yani iman eden, kâfir olan, kalbdir. Kalbi temiz olan, dine uyar. Kalbi kötü olan dinden kaçar. Güzel, iyi ahlakın ve kötü huyların yeri kalbdir. Allahü teâlâ dinlerini Peygamberleri, kalbi temizlemek için gönderdi. Kalbi temiz olan, herkese iyilik eder. Dünyada rahat, huzur içinde yaşarlar. Ahirette de, ebedi, sonsuz saadete kavuşurlar. Yürekli cesur demek iken, kalbi var veya kalbli demek yüreği hasta demektir. Yüreksiz, cesaretsiz, korkak demek iken, kalbsiz, merhametsiz demektir. Gönül kalb demek ise de, gönülsüz demek, kalbsiz demek değildir. Gönülsüz isteksiz demektir. Türkçe�den başka dile tercüme yapılırken, kalb eşittir yürek diye tercüme edilirse tuhaflıklar olur. İşte Arapça�dan veya başka dillerden Türkçe�ye tercüme yapılınca bu incelikler bilinmezse gariplikler ortaya çıkar. Gönül bir de nefs anlamında kullanılır. Nefs kelimesi, yirmiyi aşkın anlamda kullanılmaktadır. Ruh, can, kan, benlik, iç, kalb, büyüklük, yücelik, irade gibi. Fakat daha çok iki anlamı vardır: Birincisi, bir şeyin özü, kendisi, kişi. Mesela, Kur'an-ı kerimde, (Her nefs, ölümü tadıcıdır) buyuruluyor. İkincisi, dine uymayan isteklerin kaynağı olarak kullanılır. Buna nefs-i emmare de denir. Bu nefs, Allahü teâlânın düşmanıdır. Mesela hadis-i kudside (Nefsine düşmanlık et, çünkü o benim düşmanımdır) buyurulmuştur. 
				__________________ aydemir. | 
|   |   | 
|  26. October 2008, 08:45 PM | #2 | 
| Yeni Üye Üyelik tarihi: Oct 2008 
					Mesajlar: 18
				 Tesekkür: 1 
		
			
				7 Mesajina 11 Tesekkür Aldi
			
		
	Tecrübe Puanı: 0   |   
			
			-- Bence nefs kötü bir şey değildir. Nefs olmasa dünyada bulunmamızın bir anlamı kalmaz. -- Peygamberimiz buyuruyor ;'' Nefsini bilen Rabbini bilir.'' Demekki nefsin kötü huylarını bilen, yani kendisini tanıyan bir kişi nefsin kötü hallerinden kurtulmuş olur. Kamil insanların nefsi insanlığa hizmet eder. Cahilin nefsi balı zehir eder. | 
|   |   | 
|  27. October 2008, 08:52 AM | #3 | |
| Uzman Üye Üyelik tarihi: Sep 2008 
					Mesajlar: 220
				 Tesekkür: 35 
		
			
				42 Mesajina 53 Tesekkür Aldi
			
		
	Tecrübe Puanı: 18  |   Alıntı: 
 Selam saygıdeğer pilot kardeşim "hadis-i kudsi" nedir. Selametle kal... 
				__________________ Gerçekler Bizi Özgür Kılar... | |
|   |   | 
|  4. November 2008, 10:16 AM | #4 | 
| Uzman Üye Üyelik tarihi: Sep 2008 
					Mesajlar: 220
				 Tesekkür: 35 
		
			
				42 Mesajina 53 Tesekkür Aldi
			
		
	Tecrübe Puanı: 18  |  Kuts-i hadis 
			
			Selam… Hadis mukallitlerinin kuds-i hadis tanımlamaları; “Kur'an-ı Kerim'de yer almadığı halde bizzat Allahu Teala'nın sözleri olup cebrail aracılığıyla Hz. Rasülüllah Efendimize onun aracılığıyla bize ulaşan yol gösterici cümlelerdir.” derler Bu tanım, başka bir deyişle vahi dışı ilahi bilgi demektir ki işte bu çok tehlikeli bir önermedir. Bu önermeyi desteklemek amacıyla Hz. Rasülüllah efendimize atfedilen “bana kur’an gibi bir misli daha verildi” şeklinde yapılan uydurma hadislerle, inananları VAHYİN denetimi dışına çıkararak DİNİ BOZMA yoluna gitmişlerdir ama biz biliyoruz ki arı-duru din YÜCE ALLAH’INDIR, esasları ise HZ. KUR’AN’IN sahifeleridir… …“Gözünüzü açıp kendinize gelin! Arı duru din yalnız ve yalnız ALLAH’INDIR!” Zümer Suresi/3 Selametle kalınız… 
				__________________ Gerçekler Bizi Özgür Kılar... | 
|   |   | 
|  | 
| Bookmarks | 
| Etiketler | 
| benlik, gönül, kalp, nedir, nefs, nefs-i emmare | 
| 
 | 
 |