hanifler.com Kuran odaklı dindarlık  

Go Back   hanifler.com Kuran odaklı dindarlık > İMAN > Kur’an

 
 
Seçenekler Stil
Alt 14. March 2013, 10:52 AM   #12
aorskaya
Uzman Üye
 
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17
aorskaya will become famous soon enoughaorskaya will become famous soon enough
Standart

Alıntı:
merdem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Biraz beynim sulandi, yazi uzun olunca bir kac kere okumasi zor geliyor, türkcem ve arapcam birbirlerini selamliyor ikiside az

Anlasam da anlamasamda, bildigim sey domuz etinden ve domuzluktan severek uzak durdugumdur

Her bir tarafa sarkarim nedense, yoklamadigim site kalmiyor. Düsmani düsmanin silahiyla vurmak gerekir diye düsündügümden ateist, angostik midir nedir oralari da yokluyorum arada bir.

Sanirim siz kardeslerim icin kolaydir anlasilmasi asagidaki yazinin.
Selamun aleyküm,

Tebrikler Merdem kardeşim.

Bu kısımda yazdığım ilk yazımda da belirttiğim gibi; rabbin ayetlerinde bize bildirdiği kadarıyla yetinmeyip, bilinmeyenlerin peşine düşerek kendimizce keşfettiğimiz sebepler yaratarak konuları açıklamaya çalışınca işte buraya kadar tanık olduğumuz yazılarda olduğu gibi saçma ve zoraki gerekçelerle ayetin asıl anlamı kaydırılarak, haram olan bir şey helale dönüştürülebildiğini aklını kullanabilen herkesin görebiliceğini sanıyorum.

Şimdi de Halil Sergin kardeşimizin, ayette belirtilen kadarıyla yetinmeyerek, indirilen kur'anda açıklamaları yeterli görmeyerek (rabbin bu konudaki ikazıda gözardı edilme pahasına) "domuz eti" ni (domuz değil, domuz eti) ayetin tüm kolaylıkla haram anlatımına karşılık nasıl helale dönüştürmeye çalıştığını yazılarından alıntılarla göstermeye ve bu büyük tehlikeye düşmemeye dikkat çekmeye çalışayım.

Kur'anda "domuz eti"nin harak kılındığına ilişkin ayetleri aşağıya alıntılayarak, bu delillerle yazıyı ele alıyorum.

Diyanet Meali - el-BAKARA : 173. Allah size ancak ölüyü (leşi), kanı, domuz etini ve Allah'tan başkası adına kesileni haram kıldı. Her kim bunlardan yemeye mecbur kalırsa, başkasının hakkına saldırmadan ve haddi aşmadan bir miktar yemesinde günah yoktur. Şüphe yok ki Allah çokça bağışlayan çokça esirgeyendir.

Diyanet Meali - el-MÂİDE : 3. Leş, kan, domuz eti, Allah'tan başkası adına boğazlanan, boğulmuş, (taş, ağaç vb. ile) vurulup öldürülmüş, yukarıdan yuvarlanıp ölmüş, boynuzlanıp ölmüş (hayvanlar ile) canavarların yediği hayvanlar -ölmeden yetişip kestikleriniz müstesna- dikili taşlar (putlar) üzerine boğazlanmış hayvanlar ve fal oklarıyle kısmet aramanız size haram kılındı. Bunlar yoldan çıkmaktır. Bugün kâfirler, sizin dininizden (onu yok etmekten) ümit kesmişlerdir. Artık onlardan korkmayın, benden korkun. Bugün size dininizi ikmal ettim, üzerinize nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak İslâm'ı beğendim. Kim, gönülden günaha yönelmiş olmamak üzere açlık halinde dara düşerse (haram etlerden yiyebilir). Çünkü Allah çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir.

Diyanet Meali - el-EN'ÂM : 145. De ki: “Bana vahyolunan şeylerde bir kimsenin yiyecekleri arasında leş, akıtılmış kan, domuz eti -ki o şüphesiz necistir- ya da Allah’tan başkası adına kesilmiş bir (murdar) hayvandan başka, haram kılınmış bir şey bulamıyorum. Fakat istismar etmeksizin ve zaruret ölçüsünü aşmaksızın kim bunlardan yeme zorunda kalırsa yiyebilir.” Şüphesiz Rabbin çok bağışlayandır, çok merhametlidir.

Diyanet Meali - en-NAHL : 115. (Allah) size, sadece ölü hayvanı kanı, domuz etini ve Allah'tan başkası adına kesilen hayvanı haram kıldı. Ancak kim mecbur kalırsa (başkalarının haklarına) saldırmaksızın, sınırı da aşmadan (bunlardan yiyebilir). Çünkü Allah çok bağışlayan, pek esirgeyendir.


BU AYETLERDE KIRMIZI İLE BOYADIĞIM YERLERİ OKUMALARINA RAĞMEN HALA AYETTE BAHSEDİLEN HAYVAN OLAN DOMUZUN ETİ NİN RABBİMİZ TARAFINDAN HARAM KILINDIĞINI ANLAYAMAYANLARA YADA ANLAMAK İSTEMEYENLERE BAŞKA SÖZE GEREK YOKTUR.

Alıntı:
merdem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

Halil Sergin'den alintidir.

http://www.teblig.net/index.php?topic=5956.0

[size="3"][font="Verdana"]BUNUN İÇİN ÖNCELİKLE 2/172`Yİ AÇALIM VE SON CÜMLESİ OLAN ''VEŞKURU LİLLAHİ İN KÜNTÜM İYYAHÜ TA'BUDUNE'' cümlesini , 16/114 ile misil yazılım cinsinden birbirine bağlayalım.

Şimdi , 2/172`de mealen şöyle bir anlam vardır ''size rızık olarak verdiklerimizin temiz olanlarından yiyin'' denilir ve 2/173`tede nelerin yenilmeyeceği yani TAYYİB olmayanlar açıklanır.

Bu meali manayı tek bir soruyla çökertmek mümkündür.

Dikkat edilirse yenilemeyecekler arasında çok afedersiniz bok yani dışkı zikredilmez.Yani dışkıda tayyibler arasına girmiş olur..! Eğer tayyibler arasına girmemiş olsaydı 2/173`te bununda ismi geçerdi.Keza yine 2/173`te , yılan , akrep , fare , solucan gibi isimini duyduğumuzda bizde tiksinti oluşturacak hayvanlardanda bahsedilmez.

Şimdi , burada domuz etinin haram kılındığından bahsedilir ama bunun Allah tarafından haram kılındığına dair delil yoktur yani bu ayet ''harremallahü'' (9/29,37) şeklinde yani Allah haram kılar şeklinde başlamaz yani bu haramiyette Allah lafsı kullanılmamıştır.O halde domuz eti nedir ? Kim ve nasıl haram kılıyor ?
Buradaki mantık bir geri zekalılık, geri zekalılık değilse de kur'ani akıl kullanmak yerine, salt aklını ilah edinme egosunun ürünüdür.

Bu kadar açıklama yapan birinin zeka geriliğine sahip olmadığı yazıdan anlaşılabiliyor olduğundan, bu yazıların sahibinin, kendini herkesten üstün görme çabası sonucu zorlama ile aklını hayvan domuz etini haram olmaktan çıkarıp başka neler şeklinde açıklayabilirim diye çabalayan bir kişiliğin hezeyanıdır.

Lafa bakarmısınız!

Bok (okuyucuların tamamından özür diliyorum, ama bunu kullanmak zorundayım) yani insan dışkısının bakara 173 de geçmemesi nedeniyle onun temiz olduğunu iddia ederek, temiz olmasına rağmen bizlerin yemeyerek haram kılabileceğini kabul etmektedir.

Ayrıca ayette haram kılanın Allah olduğunun bildirilmediğini de iddia edebilmiş!
Bu nasıl ayet okumaktır, nasıl anlamaktır, bunu aklım almıyor.
Aşağıda bakara 172 ve 173 ü alıntılıyorum.


Diyanet Meali - el-BAKARA : 172.Ey iman edenler! Eğer siz ancak Allah’a kulluk ediyorsanız, size verdiğimiz rızıkların iyi ve temizlerinden yiyin ve Allah’a şükredin.

Diyanet Meali - el-BAKARA : 173. Allah size ancak ölüyü (leşi), kanı, domuz etini ve Allah'tan başkası adına kesileni haram kıldı. Her kim bunlardan yemeye mecbur kalırsa, başkasının hakkına saldırmadan ve haddi aşmadan bir miktar yemesinde günah yoktur. Şüphe yok ki Allah çokça bağışlayan çokça esirgeyendir.

1- Bakara 172 de "...size verdiğimiz rızıkların..." denilmesinde rızık verenin Allah olduğunu bu akıl sahibi! bilemiyormu?

2- Bakara 173 de ise "...haram kıldı" denilmesinden, insanlara hara ve helal kılmayı sadece rabbimizin yetkili olduğunu göremiyormu?

3- Ayrıca bakara 173 e dikkat edilirse "pis"liğin tanımı yapılmadığını, sadece bildiğimiz dar anlamıyla "pis" olanların haram edilmediğini, temiz olmakla birlikte Allah'tan başkası adına kesilmesi halinde de haram olacağını kavrayamıyormu?

Bu nasıl ayet anlamadır, bu nasıl çarpıtma çabasıdır. Domuz eti yemek için yada yiyenleri aklamak için bu çabaya gerek yoktur. Haram olduğunu bilirsin, kabul eder yada etmezsin.

"Domuz eti"ni helal kılmaya çalışmak yerine canın istiyorsa yersin, sonuçlarına da katlanırsın.


Alıntı:
merdem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

Halil Sergin'den alintidir.

LAHMELHINZIYR yani domuz etinin tanımı , DAVRANIŞ ŞEKLİ cinsinden yapılmıştır ancak birde bunun ORGANİK CİNSTEN olan tanımıda vardır.

Bunun için önce teknik altyapıyı oluşturalım ; Lütfen 2/173`ün son kısmını 6/145`in son kısmı ile bağlayınız ve 2/173`te geçen ''lahmelhınzıyr'' deyiminin 6/145`te ''lahme hınzıyrın'' şekline dönüşmüş haliyle işaret edilen teviller hükmüne girdiğini görünüz yani ''domuz eti'' denilen ve haram kılınan şey iki adet anlama sahip olacaktır.Bunlardan biri DAVRANIŞlarımıza diğeri ise SOFRAMIZA dahil olacaktır.

2/172`de anlatılan ''TAYYİB'' deyimi ''TEMİZ'' anlamında değildir.Eğer böyle anlaşılmak istenilirse 2/173 ve 16/115 ve 6/145`te yenilmesi yasaklananlar arasında yine çok afedersiniz insan DIŞKIsınında haram kılınması gerekirdi.O halde ''TAYYİB'' kavramını eğer ''TEMİZ'' diye anlamada ısrarcı olursanız , ya BOK denilen maddeyide TAYYİB olarak sayacaksınız yada TAYYİB denilen kavramın KURANİ-DUBUR manasını tespit edeceksiniz.İşte bu mana ; BİZZAT ALLAH TARAFINDAN haram kılındığı belirtilmemiş bir yiyeceğin yada içeceğin , yaşanılan toplum tarafından yada kişinin kendine has bünyesi tarafından kabul edilmemiş yada edilemeyen haline LAHME HINZIYRIN yani DOMUZ ETİ denilir..!
Halil Sergin denen akıllı kardeşimiz!

Sen bakara 173 de "domuz eti" deyimindeki "et" vurgusunu anlamak istemeyip, domuz karakterini anlamaya ve anlatmaya çalışırsan seni dikkate almaya gerek kalmıyor.

Ayette sadece domuz denmediği, "domuz eti" dendiği halde "domuz"u hayvan yerine kavram, davranış, düşünüş olarak görmeye ve göstermeye çalışırken ve bu ayette "...haram kıldık" deyiminden Allah'ın haram kıldığını görmek istemesen bile, "domuz etinin haram kılındığını ve kılanın Allah olduğunu" başka ayetleri inceleyerek göremezmiydin?

Bu konuda sadece tek ayetmi vardırda, "domuz eti"ni haram olmaktan çıkarıp ve haram kılanın Allah olmadığını söylebilmektesin.

Ama tek ayet yok. Kendini çok akıllı sanan senin gibilerin de faydalanması için, rabbimiz birden fazla ayette bu konuyu açıklamıştır.

Daha fazla söze gerek yoktur. Halil Sergen de, belki bundan etkilendiği için aynı gerekçeleri sunan buradaki bazı üyelerde bu ayetleri topluca dikkate alsınlar ve artık "domuz eti"nin haram olduğunu ve haram-helali de sadece rabbimizin belirleyebileceği, peygamberler dahil başka hiç bir yaratılanın bu konularda yetkili kılınmadığını görsünler.

Sevgili merdem kardeşim,

Sizinde kafanız karışmasın. Allah'ın bizlere indirdiği kitaptaki konular, müteşabih özellik taşıyanlardan ise, tek ayette değil, birden fazla ayette birbirini destekler şekilde açıklanmıştır.

Yani, kur'anda konular kendi kendini tefsir edecek şekilde kolay anlatımla bize gönderilmiştir. Kur'an rabbimizin kelamıdır ve bu kelamların açıklanması için başka kaynağa ihtiyaç yoktur.


Alıntı:
merdem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

Halil Sergin'den alintidir.

Misaller ;
1) Fare etini eğer yiyemiyorsak , bunun nedeni Allahın haram kılması değil , yaşadığımız çevre yada bünyemizin bunu haram kılmasındandır.Dolayısıyla fare etide lahme hınzıyrin hükmüne girer

2) Yine çok afedersiniz eğer bok yemiyorsak , bunu Allah bize haram kılmamıştır.Yaşadığımız çevre yada bünyemizin kaldıramaması dolayısıyla buda lahme hınzıyrin hükmüne girer.

Kimimiz bamyadan , kimimiz fasulyeden , kimimiz soğandan tiksinti duyupta yemediğimiz zaman , bunları bize Allah haram kılmaz , bunlarda ya bünyemiz yada yaşadığımız toplum yada aile tarafından haram kılınarak domuz eti hükmüne girerler.

O halde , DOMUZ ETİ derken sadece domuzun etinden bahsedilmez.İnsanın hayatında bu insan için TAYYİB olamamış yani kişinin bünyesinin o yada bu sebepten dolayı kaldıramayacağı her türlü yiyecek ve içecek kuranda ''DOMUZ ETİ'' hükmündedir.Buna bilinen manada domuz etide dahil olabilir.

Şimdi , filipinlerde müslüman birinin fare kızartması yada akrep , solucan , hamamböceği kızartması yediğini düşünün.İşte bu yiyecekler bu insanlar için TAYYİB hükmündedirler ama bizim için HABİYS`tirler yani pistirler..Allah 2/172`de bize rızık olarak verdiklerinden TAYYİB olanını yememizi ister.Buna göre filipinli muminin , yedikleri kendisi açısından tayyib iken bizim açımızdam ''lahme hınzıyrin'' yani domuz eti hükmündedir.

Şimdi , Almanyada bir almanın mumin olduğunu düşünün , bu adam domuz etiyle büyümüş yani domuz eti yemek bu insanın taki müslüman oluncaya kadar yaşantısında var..Bu kişi müslümanlığı seçerse , domuz eti yemeye devam edebilir..Çünkü domuz eti bu kişi için artık tayyib hükmündedir.Eğer siz , bu kişiye sığır yada deve yada koyun eti yedirmeye kalktığınızda ve bu kişiyede bunları yerken iğrenti geldiğinde , bu kişi için bu kez deve-sığır-koyun ve keçi eti DOMUZ ETİ hükmüne girecek ve ona haram kılınacaktır.Bunu sadece ET olarak düşünmeyin , içecek yada sebze olarakta vs vs.. düşünebilirsiniz.
Bizler şu anda bilinen manada DOMUZ ETİ yemiyoruz.Çünkü bize haram kılınmıştır.Yanlış anlamayın , bu haram kılınışı Allah yapmıyor..! Kültürümüzde olmadığı için tiksinti ile baktığımız için bize haram kılınmış oluyor.
"Yanlış anlamayın , bu haram kılınışı Allah yapmıyor..! Kültürümüzde olmadığı için tiksinti ile baktığımız için bize haram kılınmış oluyor." denmiş.

Biz değil ama sen yanlış anlıyorsun. Hatta belki yanlış bile anlamıyor ama yanlış anlatıyorsun!

Haram kılınışı Allah yapıyor, kültürel bir sonuç değildir.

Ayrıca, insanlar kur'anda haram kılınmamakla birlikte aileden gelen alışkanlıkları, kültürel kabulleri gereği bazı şeyleri temiz olmalarına yemeyebilirler. Ama, bizlerin onları yememesi, bizlerin serbest tercihidir. Bizler, yemiyoruz diye bunu kendimize haram kılmış olmayız. Çünkü, "yenecek" diye bir zorlama yoktur. Temiz şeylerden yemek vardır. yenecek çok şey de olduğuna göre bunlar arasında kişiler dilediklerini tüketebilirler.

Örneğin, ben pırasa, kereviz yemiyorsam, bu kendime haram kıldığım için değildir. Ben, kendim yemesem de başkalarının onu zevkle tüketebileceğini bilir ve kendime haram kılamam. Ben, onun yerine severek yiyebileceğim başka çeşitler olduğu için onları yemek istemediğimi bilirim.

Yeniden "bok" yeme konusuna değinerek bitirmek istiyorum.

Rabbimiz ve dolayısıyla onun kelamından oluşan kur'an akıllı insanları muhatap alır, onlara açıklamada, ikaz ve öğütlerde bulunur.

Bu nedenle akıllı insanlar, kuranda haramlar arasında sayılmasa dahi, bokun yenmeyecek şey olduğunu da akılları ile bulabilirler. Eee, "normalde bokunu yiyen akıllı da olmayacağına göre, akılsızlarda dinden, emirlerden muaf olduğuna göre bokunu yiyen deli olmalıdır.

Maddi anlamda bok yiyen akıllı olamayacağına göre, akıllı kimseler olanlarında manevi anlamıylada "bok yemesinin lüzumu yoktur.

Çünkü, haramların Allah tarafından konduğunu ve "domuz eti" denilerekte, domuz denen hayvanın etinin yasaklandığını tek ayetten değil, birbirini destekleyen çok ayetten görmek mümkündür.

Diyanet Meali - el-MÂİDE : 60. De ki: Allah katında yeri bundan daha kötü olanı size haber vereyim mi? Allah'ın lânetlediği ve gazap ettiği, aralarından maymunlar, domuz lar ve tâğuta tapanlar çıkardığı kimseler. İşte bunlar, yeri (durumu) daha kötü olan ve doğru yoldan daha ziyade sapmış bulunanlardır.

Kuranda konu bütünlüğünü sağlayan ayetlerin topluca ele alınmayıp, tek ayetle ve fakat buna rağmende ayetteki ifadeleri çarpıtarak konuları asıl bağlamından kaydırmaya çalışanların durumunu yukarıdaki ayete göre anlamalarını bekliyor, görüş ve iddialarını değiştirmelerini umut ediyorum.

Saygılarımla...
aorskaya

Konu aorskaya tarafından (14. March 2013 Saat 02:40 PM ) değiştirilmiştir.
aorskaya isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
 

Bookmarks

Etiketler
allah, domuz, etini, haram, kılmıştır, neden

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 08:25 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Hanifler - Kuran odaklı gerçek din islam