![]() |
![]() |
#11 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 824
Tesekkür: 0
163 Mesajina 231 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Senin yeminin kimin meliki ise onlar ifadesinin Arapça karsiligi
mâ meleket yemînuk. yeminin kimin meliki olduysa onlar = yemininin meliki olduklari meleket: yönetti, melik oldu yemîn: mesuliyet, yemin Konu nebinin Ahzâb 50-52'deki "meleket yemîn"i: Ey nebi! Sana HELAL KILDIK mehirlerini verdigin eslerini, Allah'in sana vermesi üzerine senin yemininin yönettiklerini... Açik ve net. Nebinin mehirlerini verdigi esleri nasil onun nikahli esleri ise yemininin meliki olduklari da nikahli esleridir. Allah'in elçisi asla nikahsiz cinsel iliskide bulunmamis, zina yapmamistir. Ama nebinin eslerini BASKA KADINLAR ile degistirmesi haram oldugu halde yemininin meliki olduklari ile degistirmesi caizdir. Demek ki bizdeki resmî nikah ve dinî nikah gibi nikahlar farklidir. Nebinin mehirlerini verdigi esleri olagan nikaha sahiptir, yemininin meliki olduklari ise yemin nikahina. Nebi es degistirme konusunda 33:52'nin kendisine tanidigi istisna icazetini kullanmak isterse yemin nikahini olagan nikaha çevirir. O kadar. Yani nebi es degistirmekle kendisinin nikahi altinda olmayan BASKA bi kadini es almiyor, es üstüne es almiyor. Nebinin zaten esleri onlar. "Bundan sonra baska KADINLAR ile eslerini degistirmen de helal degildir" diyen Ahzâb 52'den sonra Muhammed nebi asla SIFIRDAN evlilik yapmamis, es üstüne es almamistir. Konu Hasan Akçay tarafından (24. September 2015 Saat 04:52 PM ) değiştirilmiştir. |
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
hac, izlenimleri |
|
|