![]() |
|
![]() |
#1 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Oct 2010
Mesajlar: 19
Tesekkür: 1
4 Mesajina 14 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 0 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
hasan arkadaşım diğer takvimleri eleştiri şeklinden insanların neden yıldız ve ay takvimi kullanma ihtiyacı içinde olduğunu anlamadığın sonucunu çıkarıyorum.neden dersen sanki eski devirlerdeki insanlar güneşin dosdoğru bir hesap aracı olduğunun farkında değillerde keyfi sebeplerle yıldız veya ay takvimi kullanıyorlarmış gibi bahsediyorsun.
güneş takvimi hernekadar dosdoğru ve mutlağa daha yakın sonuçlar versede.kullanımı pratik değildir ve oldukça teknik bir bilgi ve bu bilgiyi kullanan insanların ""yerleşik"" olmasını gerektirir bu günkü gibi kitle iletişim araçlarının olmadığı bir çağda ya herkes tek tek gün sayıp 365 güne ulaşarak ayları ""matematiksel"" olarak belirlemeleri gerekecektir buda sağlıklı ve güvenilir olmayacaktır. sende kabul edersinki takvimde ayların sayısı ve günlerin tesbiti hem çiftçiler hem seyyar tüccarlar, göçebeler, aynı zamanda yerleşik şehirliler için ortak referanslarla olması zorunluluktur. sürekli yer değiştiren insanlar için güneş takvimi oldukça kullanışsızdır çünkü her enlemde güneş takiminin yeniden ayarlanması gerekmektedir.istanbulda doğru bir şekilde zamanı gösteren bir güneş takvimi(gölgenin takibi yöntemiyle) mekkede yanlış zamanı gösterecektir. işte bu sebeplerle insanlar güneş yılını bölümlendirme ihtiyacı duymuşlar bunu kimi ayı takip ederek yapmış kimi yıldızları.tabi bu sistemlerde güneş yılıyla uyum problemleri ortaya çıkmıştır bunuda çeşitli yöntemlerle aşmaya çalışmışlardır güneş-ay takvimide bu yöntemlerden biridir. mesele diğer takvim uygulamalarının güneş yılıyla aşık atma meselesi değildir. mesele diğer takvim uygulamalarının güneş yılıyla uyumlu olarak yılı doğru bölümleme meselesidir. Konu birkatkimolsun tarafından (11. April 2012 Saat 02:42 PM ) değiştirilmiştir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 825
Tesekkür: 0
166 Mesajina 234 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Sayin pramid
"Ramazâni görürse degil ramazâna sahid olursa" diyor. Hic farketmez. Ama gönül kiracagima degistiririm. Degistiriyorum. * O sehre sahid olanlariniz ONU oruclasin (Bakara 185) fe men sehide minkumus "sehr"a fel yesumHU… ONU (HU), o "sehr"i demek. Tamam. Demek ki Allah "O sehri oruclasinlar!" diyor. Kamerî aycilara göre o SEHR ramazândir (bastan sona bütün ay). Peki. Demek ki Allah "Ramazâna sahid olanlariniz ramazâni oruclasinlar!" diyormus. Ama bu dogru olsaydi oruc tutulamazdi. Cünkü ramazâna önce sahid olunacak, sonra o oruclanacak. Sahid olunan ramazân sona ermistir. Ramazândan sonra Ramazân orucu olur mu? Imkansiz. Iddianin sahipleri imkansizligi su sekilde gidermeye calisiyor: Tanik olunmasi istenen: hilaldir, oruclanacak olan: ay. Ama Allah onu demiyor ki! O’nun dedigi: O sehre sahid olanlariniz o sehri oruclasinlar. Yani hangi seye sahid oldularsa onu oruclayacaklar. bütün ramazâna sahid oldularsa bütün ramazâni hilale sahid oldularsa hilali dolunaya sahid oldularsa dolunayi. Allah ne diyorsa o. Tamam? O’nun dedigi: O dolunaya sahid olanlariniz iki elin parmaklari kadar gün (Bakara 184) onu oruclasinlar. Inananlar dolunaya aksam sahid olacak, dolunayi sabah oruclamaya baslayacak ve 10 (on) gün devam edecekler. Eger Allah "Hilale sahid olanlariniz hilali oruclasinlar!" deseydi inananlar hilale aksam sahid olacak, hilali sabah oruclamaya baslayacak ve 10 (on) gün devam edeceklerdi. "Bakara 189 hilalde baslanacagini bildiriyor," iddiasina gelince… o halde birisi bana haccin neden hilalde baslamadigini neden dolunayda (Zilhicce 10) basladigini aciklayabilir mi? Lütfen. Sevgi ile, Hasan Akcay Konu Hasan Akçay tarafından (12. April 2012 Saat 08:59 AM ) değiştirilmiştir. |
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
değil, elkadirin, gece, hangi |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|