|  | 
|  | 
|  15. August 2012, 03:11 PM | #1 | ||
| Uzman Üye Üyelik tarihi: Aug 2009 
					Mesajlar: 933
				 Tesekkür: 110 
		
			
				268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
			
		
	Tecrübe Puanı: 18   |   
			
			Selamun aleyküm, kısasla ilgili çelişkili rivayet örneği ve kuranı terk ederek, rivayetler dini yaşatmak isteyenlerin çıkmaza düşmeleri yüzünden, daha önceki yazımda belirttiğim tehlikeli kabulleri anlatmaya çalışacağım. MÜSLÜMANLARIN; KURANI TERK EDEREK RİVAYETLER SARMALINA GİRMESİ HALİNDE NASIL REZİL DURUMA DÜŞECEKLERİNİ AŞAĞIDA AYNI KONUDA BİRBİRİYLE ÇELİŞEN RİVAYETLER ÇOK İYİ ÖRNEKLEMEKTEDİR. BU RİVAYETLERE GÖRE MÜSLÜMANLAR NASIL KISAS YAPABİLECEKLERDİR, ÇÖZÜMÜ OLAN BUYURSUN! Alıntı: 
 Özellikle hür hüre, köle köleye, dişi dişiye, yani bir hür bir hürü, bir köle bir köleyi, bir dişi bir dişiyi öldürdüğü zaman, öldürülen hür karşılığında o katil hür, öldürülen köle karşılığında o katil köle, öldürülen dişi karşılığında o katil dişi, kısaca her öldürülen kimsenin karşılığında kendi katili aynı şekilde öldürülür. Bu öldürme yeterli bir kısas olur. Cahiliye devri âdeti gibi şeref ve kıymet davasıyla katilden başkasının öldürülmesine kalkışılmaz. Bu kayıtlar, âyetin nüzul sebebi olan olayda olduğu gibi, katilden başkasının öldürülmesinden kaçınılması içindir. Bundan başka bir mefhûm-i muhalifi kastedilmiş olmadığında ittifak vardır. 2- (KÖLESİNİ ÖLDÜREN KATİLE VE GAYRİMÜSLİMİ ÖLDÜREN MÜSLÜMANA KISAS UYGULANMAZ) DURUMUNA ÖRNEK: Alıntı: 
 Her okuyanın rahatlıkla göreceği gibi astığım tefsirde bu kısımlar hemen dikkati çekmektedir. Dolayısıyla burada; Kuran “Cana karşılık can, göze karşılık göz…” diye devam eden ayetle de pekiştirdiği gibi; bir kimsenin (dikkat edin, müslümanın denmiyor, bir kimsenin deniyor) canını haksız yere alan kim olursa olsun, (o kimsenin velisi tarafından affedilmedikçe ) kısasa tabi olacaktır. Ancak; yukarıda rivayetlerde [/b]H[b]z. Ali başta olmak üzere, peygamber efendimize, Hz. Ömer’e, Hz. Ebubekir’e, imam Malik’e ve imam Şafi’ye iftira durumu ortaya çıkmaktadır. İşte bu nedenle, sahih kaynaklardan olduğu iddia edilse dahi hadis, sünnet ve rivayetler konusunda dikkatli olunmalıdır diyorum. KURANI TERK EDİP, RİVAYETLER DİNİ YAŞAYANLARA SESLENİYORUM: Buyurun şimdi, işinizi biraz daha kolay kılarak cevabınızı bekliyorum. Siz, hangi düşüncedesiniz cevaplayınız. 1-Katil kim olursa olsun (af edilmedikçe) kısasmı edilmelidir? 2- Köle öldüren Köle sahibi yada gayrimüslim öldüren Müslüman birine kısas uygulanamzmı? Lütfen nedenlerinizle birlikte cevaplayın. ...DEVAM EDECEK... saygılarımla... aorskaya Konu aorskaya tarafından (15. August 2012 Saat 03:19 PM ) değiştirilmiştir. | ||
|   |   | 
|  | 
| Bookmarks | 
| Etiketler | 
| ayet, bakara178, döndürmek, için, kisas, kullandıkları, müslümanları, ımansızların | 
| Seçenekler | |
| Stil | |
| 
 | 
 |