![]() |
![]() |
#16 | |||||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Zina için “günah değildir” dediğinizi iddia da etmedim, düşünmedim de… Ama, bakın kendi yazınızda bir alıntıya nasıl sahip çıkmışsınız. (Ben, bunun hatalı yazıldığını düşünerek, sadece açıklama yaptım, size yöneltme yapmadım.) Alıntı:
1- Allah insanlarin gayrimesru iliskileri ile dunyada ilgilenmez, toplum ile ilgilenir 2- Gayrimesru iliskinin cezalandirilmasini emretmez, 3- 4 kisinin acikca ve net olarak gorebilecegi sekilde uluorta cinsel iliski kuranlarin toplumu yozlastirdiklari icin toplum tarafindan kinanarak cezalandirilmalarini söyler 4- Bu kinama ve toplum onunde teshir, bu isin uluorta yapilmasinin onune gecip caydiricilik niteligi olan bir cezadir. 5- Kapali kapilar ardinda gizli olan, toplumsal zarar vermeyen gayrimesru iliskilerin sorumlulugu yalnizca taraflari baglar. YORUMLARIM: 1- Rabbimiz, insanı başıboş bırakmaz, “zinaya yaklaşmayın” diyen rabbimizin kişi, yada topluluk ayırmadan gayrimeşru ilişkileri yasakladığını anlamamız gerekir. (Bunun; aile müessesi, neslin sıhhati, korunması ve devamı gibi sebeplerini daha önce kısaca yazmıştım) 2- “zinaya yaklaşmayın” diyen rabbimiz, zinanın yapılması halinde de cezasını 100 sopa olarak (acımadan ve toplumun gözü önünde) belirlemiştir. Sevgili kardeşim, bakınız yazınızın bu kısmında, “günah değildir” dememişseniz de, cezalandırılmayacağını, çünkü g.meşru ilişki ile ilgilenilmediğini söyleme hatasına düşmüşüsünüz. Şimdi de size bunu düşündürten sebep olduğunu sandığım diğer kısma geçelim. 3- 4 kisinin acikca ve net olarak gorebilecegi sekilde uluorta cinsel iliski kuranlarin toplumu yozlastirdiklari icin toplum tarafindan kinanarak cezalandirilmalarini söyler Siz, kanaatimce 4 kişinin şahitliğini yanlış yorumlamanızdan dolayı, zinanın toplum önünde olanının cezalandırılacağını, ama gizli olanıyla ilgilenilmeyeceğini, ceza verilmeyeceğini anlamışsınız. Halbuki; 4 şahitin, aynı anda olayı görenlerden olmasına gerek yokki! Herhangi bir zamanda bir tane şahit, başka zaman başka şahit, yine başka zaman da başka şahit olan olabilir. Böylece; zina iddiası ile ilgili olarak, iddia eden kimse bu şahitleri de bulmak zorunda kalır. Aslında dikkat edilirse, 4 şahitin toplanması çok zordur, nerdeyse imkansıza yakındır. İşte bu nedenle, herkes zırt pırt zina isnad edemeyecek, insanların hayatını karartamayacaktır. Ama, 4 şahitin olduğu durumda ise zina kesin olarak belirleneceğinden, hem sopa hem de toplum önünde uygulaması anlaşılabilir olmaktadır. Şimdi yeri gelmişken şahitlik konusunda ortaya çıkan ve ateist ve deist imansızlarının devamlı kaşıdığı konulardan biri olan problemden ve çözümünden de kısaca bahsedeyim: a- Peki zina için 2 yada 3 şahit olsa bile 4.şahit bulunana kadar zina yapanların eylemleri cezasızmı kalabilecektir? b- Bir kimse eşini zina ederken yakalarsa, onun ceza alması için 4 şahitmi bulmaya çalışacaktır? c- Bu gün ilerleyen teknoloji ile şahide gerek bırakmayan kesin delil özelliği olan tespitler yapılabilmektedir, ama islama göre hala şahit aranacağı için istenenin aksine bu durumda çoğu zina cezasız kalmaktadır değilmi? Diye eleştirel sorular olmaktadır. İşte bu aşamada, zinanın sadece şahitlerle ortaya konabilecek bir suç olabileceğini sananlar yüzünden bu sorular ortaya sürülebilmektedir. Halbuki, şahitliğin yanında , islamda suçlar için kanıt, delillere öncelik verildiğini bilmeyenler bunu yapabilmektedir. Konu çok dağılacağı için daha fazla detaya girmek istemiyorum. Sanırım 4. Ve 5. Şıklara artık cevap vermeye gerek olmadan, ne şekilde olursa olsun “zinaya yaklaşılmaması emredilmekte” ve zina yapılırsa da ne şekilde yapıldığına bakılmaksızın acımadan, toplumun tanıklığında 100 vuruş olarak gerçekleştirilmesi gerekmekte olduğunu görüyoruz. (bakınız; 1- yaşanması bile değil, yaklaşılmaması emri vardır, bunun üzerinde ayrıca düşünelim. 2- Aksi ayette belirtilmediğinden; toplum önünde verilecek ceza uygulamasından, zinanın da toplumun gözü önünde yapılanlarının cezalandırılmasını anlamak zorlamak olmaktadır) Alıntı:
Zina eylemini bir kenara bırakalım; ne islami yönetimin insanların ne yaptıklarını takip etme (İran polisinin kadınları izlemesi yanlış örnektir) görevi vardır, ne de ben böyle bir iddia da bulunmadım. Alıntı:
2- Zina bireysel işlense de bireysel bir suç değil, toplumsal bir suçtur. Bu nedenle, kuranda zina için net ceza belirlenmiştir. Bireysel suçların cezası kısastır. Bu nedenle, bu suçları işlediğine kanaat getirilirse, yönetimce (hak sahibi veya velisi affetmedikçe) kısas uygulanır. Kısas, bireysel suçlara uygulanan ceza olduğu için af olgusu varken, toplumsal suçlarda ise ceza bellidir ve af yoktur. Alıntı:
Saygılarımla… aorskaya Konu aorskaya tarafından (29. August 2012 Saat 10:34 AM ) değiştirilmiştir. |
|||||
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
korkar, müslüman, neden, nedir, şeriat, şeriattan |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|