![]() |
![]() |
#4 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 825
Tesekkür: 0
166 Mesajina 234 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Fers hocam, o ayetleri elimden geldigince inceledim; kaldi ki bilhassa sayin Abdurrahman Özlük'le uzun uzun müzakere ettik.
Görüsüm aynen sürüyor: Orada sözü edilen, "salât"in kiyamli-secdeli bir uygulamasidir. Uygulamadaki miktara ister rekat deyin ister baska bir ad verin bütünden bir o kadar eksilterek varabilirsiniz. Benim anladigim, en taksurû mines salâti... iste odur. Siz farkli anliyorsunuz. Neden olmasin! Ama aciklayin lütfen. Kanitlarinizi getirin. Ikna edici bulursam yanlistan döner, size tesekkür ederim. * Hacca trasin sonradan mi eklendigi Bakara 196 ve Fetih 27'de Yüce Allah'in Ibrahim nebiye mi ya da Muhammed nebiye mi seslendiginden anlasilabilir. Fetih 27'de Yüce Allah'in Muhammed nebiye seslendigi kesin. Cünkü o ayet-i kerime Muhammed nebinin güven icinde Mescidil Harâm'a ulasacagi hakkindaki bir düs ile ilgili. Bakara 196'ya gelince... Burada muhatabin Muhammed nebi oldugu tipki Fetih 27 gibi bu ayet-i kerimenin de bir savas ortamindan söz etmesinden anlasiliyor. Hz Ibrahim hac buyrugunu aldigi esnada savas yoktu cünkü Islam Devletine savas acan bir Mekke Müsrik Devleti yoktu. Konumuzla ilgili tarihin en saglam kaynagi Kur'ân'dir. Onu da bilelim. Örnegin Kasas 27'den ögreniyoruz ki haccin iki anlamindan biri "büyük pazar"dir = panayir. Cogulu HICEC. Mekke'nin dolayisiyla Kureysin geleneksel ekmek teknesi. Ikinci anlamina gelince... HAC dört tane olmazsa olmaza sahip bir ibadettir: 1.Arafat'ta tefekkür ve tövbe yoluyla arinmak, 2.Bu arinma icin Mes'aril Harâm'da Allah'a sükretmek, 3.Kabe yönünde yoksullara hayvan bagislamak 4.Ibrahim nebinin mescidi (Allah'in evlerinin ilki) olan Kabe'yi tavaf ederek o monoteist nebiyi anmak. Özetle, Ibrahim nebi devrinde ticarî hac anlamindaki Mekke panayirlari ile dinî hac es zamanliydi. Dinî hac icin Mekke'ye gelen inanirlar elbet ticarî hac da yaparak Kureysin ekmek teknesini daha bir bereketli hale getiriyordu. Kureys kazanmaktan mutluydu. Kureysin şirke sapmasi ve "Rabbimiz Allah!" diyenlere hayat hakki tanimamasi cok cok cok sonraki bir gelisme. müsriklerin Mescidil Harâm'a yaklasmalari ve dolaysisiyla Mekke'nin ticarî hac anlamindaki panayirlari uzun süren bir din savasindan sonra yasak edildi (Tevbe 28). Ibrahim nebi devrinde Mekke Müsrik Devleti yoktu; dolaysiyla ayetlerin arka planindaki o savas ta yoktu. Anilan ayetlerde Yüce Allah Muhammed nebiye sesleniyor; Ibrahim nebiye degil. Konu Hasan Akçay tarafından (10. September 2012 Saat 03:53 AM ) değiştirilmiştir. |
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
cikarmayin, tahlikû, zirhinizi |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|