![]() |
|
|
|
|
#1 | |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 18 ![]() ![]() |
Alıntı:
1- tam anlamıyla yanar döner bir adamsın. Klasik din ehlilin anlayışı. Bu, nitelemelerini defalarca ikaz etmeme rağmen sürdürmektesin. Senin bu sözlerin için sadece "selam" deyip geçerken, "kul hakkı" denen olguyuda tam kavrayamamış olduğun, yada önemsemediğin görüntüsü verdiğini hatırlatırım. 2- Hem hadisleri rivayetleri terk ettim diyorsun, hemde onların diktalarını kurana yamamaya çalışıyorsun. Şahsi galibiyetler peşinde koşmaktan, okuduklarını bile tam anlayamıyorsun! Ben, "hadise tanık olsaydım (ki bu ancak peygamberimiz döneminde yaşamakla ve ondan işitmekle mümkün olabilirdi, ancak bu nedenle benim ve şimdikiler için imkansızdır), onu reddetmem mümkün değildi, aksi halde müslüman, mümin olamazdım. Ama rivayetleri ise hiç bir şekilde % 100 hadis ispatı yapılamayacağından hadis kabul edemem, onu sadece benim aynı konudaki görüşlerimden daha iyi (kurana da ters değilse) ise alırım dedim. "Ama, buna rağmen kimseye karşı delil, kaynak olarak kullanmam, kullanmadım" dedim. Şimdi, bütün yazılarım içinden, buna aykırı sadece bir tane kısım alıntıla, ben hatam için herkesten özür dileyeyim. Ama, yok. Bu nedenle, sen en azından; "çamur at, izi kalsın" anlayışına düştüğünü gör artık. Benim tek kaynağım kuran, ondan yaşamaya, onu yaşamaya çalışırım. Ancak, senin yazılarında, anlattığın bazı kısımları desteklemek için rivayetleri delil olarak kullandığına rastlamıştım. Onları bulursam, sana gösteririm. O zaman bu sözlerini de kendin için açıklamak zorunda kalırsın. 3- Sen eski din zihniyetinin putlarını kıramamışsın. Sen, dedin diye öyle olmuyor. Sen hala, yazılar yerine, "sen şusun, busun" larla dalaşmaya devam etmeyi sürdür bakalım. Böyle yaparak ne kazandığını sanıyorsun bilmiyorum ama, çok kayıplarda olduğunu söyleyebilirim. 4- Dilin yalan söylüyor. Senin gibi ehli kitaplara ne denir ? Öff, hiç hız kesmeden başkasına yakıştırmaların, bıkkınlık veriyor, trajikomik duruma düşüyorsun. Rabbime hamd olsun, ben bir kuran müslümanıyım. Müslümana, hala başka şeyler yakıştırmak istiyorsan, müfteri konumuna düştüğünü de gör bari... 5- Eğer, Kitap Ehli iman edip sakınsalardı, elbette onların kötülüklerini örter ve onları 'nimetlerle donatılmış' cennetlere sokardık. Bak o cennet ortamı yok Niye Çünkü Allaha meleklerine rasullerine ve kitaplarına iman ŞİRK içinde. Benim sorunum değil, ehli kitap olanlar düşünsün. Müslüman birine, sırf fikirlerine cevap veremiyorsun diye "ehli kitap" diyebilen birisi olarak sen de düşün... 6-Allah müşrikleri rics içinde bırakır. Rabbim, aklını kullanmayanları pislik içinde bırakır. İnşallah, ben kuran merkezli akıl yürütmelerimi ölene dek koruyabilirim ve pislikten uzak kalırım. Bütün kardeşlerime, kuran merkezli akıllı yaşamlar dilerim. selamlar, aorskaya Konu aorskaya tarafından (23. October 2012 Saat 09:43 AM ) değiştirilmiştir. |
|
|
|
|
| aorskaya Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | dost1 (23. October 2012) |
|
|
#2 |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2010
Mesajlar: 925
Tesekkür: 191
556 Mesajina 1.179 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Senin ile bir metod da anlaşalım.
- Kelime kullanımı açısından kuranı yeterli buluyor musun? - Arapça dil ile ilgili gramer ve kelime oluşumu ile ilgili kalp yöntemi hakkında bilgin nedir ? - Kuran kendi içerisinde açıklama yaptığını kabul ediyor musun ? - Kuranın açıklamadığı konu hakkında bizler serbest miyiz ? |
|
|
|
| pramid Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | dost1 (23. October 2012) |
|
|
#3 | |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 18 ![]() ![]() |
Alıntı:
2- kuran kendi kendini açıklar. 3- Kuranın açıklamadığı konularda herkes serbesttir. Son olarak şunu söyleyeyim: Herkes kuran okur. Ancak bazı konu yada hatta ayetleri farklı anlayabilir. Biz müslümanlara düşen, o anladığı yanlışsa, bunu kurandan diğer ayetlerin anlatımlarını da yazarak muhataba gösterebilmektir. Bu nedenle, kişilerle üstünlük yarışına dönüşecek, din yerine şahsi konulara dönecek, gramer vb. teknik konulara girmeyi gerekli de bulmuyorum, girmek te istemiyorum. Kurandaki bir konu, kuranda birden fazla ayetle anlatılır. Rabbimizin kelamından daha iyi anlatım olacağını kabul etmiyorum. Bu nedenle, anlaşılamayan yerleri başka ayetlerden de anlatarak gösterelim. selam, aorskaya |
|
|
|
|
| aorskaya Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | dost1 (23. October 2012) |
|
|
#4 | |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2010
Mesajlar: 925
Tesekkür: 191
556 Mesajina 1.179 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alıntı:
Hadisleri terk ettim demek ile zihniyetimiz değişmiyor. Yıllarca bu zihinle yoğrulmuş ferdlerin, uydurulmuşları kurana uyarlamaları neticesinde bakış açıları değişmeye uğramamaktadır. Melekler, kitaplar, ahkam hükümleri, ibadetler .... Bu zihini sorgulamaya bunları da katalım inş. Rabbimiz hatalarımızı affetsin. |
|
|
|
|
| pramid Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | dost1 (2. November 2012) |
|
|
#5 | ||
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 18 ![]() ![]() |
Alıntı:
Alıntı:
Hala anlamıyorsun kardeşim, Hadisi tespit etme imkanımız yokki onu kabul yada terk söz konusu olabilsin. Eğer, hadisleri %100 tespit etme imkanı olsaydı, bu şekilde tespit edilen hadisleri terk etmezdim. Çünkü, kuranı herkesten iyi peygamber açıklayabilirdi ve % 100 peygamber sözü varken de yeniden anlamaya çalışmaya uğraşmak en az zaman kaybı olurdu, fazlasını ise ölçemiyorum... Ancak, rabbimizin takdiri sonucu, kuranı peygamberden mahrum kalarak kendimiz ve kendimizden daha iyi olan ama peygamber kadar olamayacak kimselerden anlamak zorundayız. 2_a) Yıllarca bu zihinle yoğrulmuş ferdlerin, uydurulmuşları kurana uyarlamaları neticesinde bakış açıları değişmeye uğramamaktadır. Hadis ile hadis rivayetini hala birbirinden ayırt edemeyişinizi göz ardı ederek, rivayetlerin etkisinden kurtulamayan yani rivayetleri kurana daha baskın tutanların, rivayetlerdeki uydurmaları kurana rağmen tercih etmeleri gerçekten de çok büyük yanlış olup, ebedi cehennem tehlikesi yaratmaktadır. 2_b) Melekler, kitaplar, ahkam hükümleri, ibadetler .... Bu zihini sorgulamaya bunları da katalım inş. Rivayetçilerin, rivayetleri kurandan öncelikli tutmalarını eleştirip, bunların tehlikesinden bahsederken, rivayetleri reddetmek adına, kurandaki anlatımları, mutlaka rivayetlerin tersine anlamaya çalışanlarında olduğunu görüyorum. Rivayetlerde, yanlış, uyduruk, saçma çok iddia varsa da, yine kurana ters olmayan ve doğru olan görüşlerde vardır, olabilir, olacaktırda. İşte, kurandaki gerçeklerin bu doğruyu içeren rivayetle örtüşmesi halinde de, sırf rivayetlere karşı olan tutum yüzünden bu doğruyu terk etmekte yanlıştır. Melek, kitaplar, ibadetler... Kısaca kuranın bütünü hakkında biz önce kendi anlayışımızı, hiç bir ön yargı olmadan ortaya koyabilmeli, sonra aynı konuda başka görüşlere de bakabilmeliyiz. Eğer, bizim vardığımız sonuçtan daha mantıklı ve doğru olduğuna inandığımız başka bir görüşle karşılaşıyorsak, bunun rivayette olmasına bakmadan onu kabul edip, bizimkini terk edebilmeliyiz. Yoksa, rivayet fobimiz yüzünden daha doğruları terkedersek, doğru kabul etmek istediğimiz yanlışları yaşamış oluruzki, bu durumda fayda yerine zarar göreceğimizi bilmemiz gerekir. 3) Rabbimiz hatalarımızı affetsin. Hata için af dilemeye gerek yoktur. Hata, zaten bilinmeden yapılan şeylerdir, bilinmeyene güç yetirilmez. Kimseye de gücünün yetmediği yüklenmeyeceğinden, bu nedenle rabbimiz onları affeder. Ancak, bilerek yaptığımız yanlışlar vardırki, bunlara da hata denmez, suç denir. Suçu ise rabbimiz kendiliğinden affetmez. Ancak, onu affettirecek bir tövbe yada eylemde bulunmamız halinde affeder. selamlar, aorskaya Konu aorskaya tarafından (2. November 2012 Saat 12:56 PM ) değiştirilmiştir. |
||
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2010
Mesajlar: 925
Tesekkür: 191
556 Mesajina 1.179 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Senin din zihniyetin hep hadis kaynaklı. Sorun bu. Senin her lafında benim aklıma bir hadis geliyor. Senin yolundan geldiğimiz için her sözüne itirazımız o yüzden.
Alıntı:
Hüküm Allahındır. Rabbimiz hükmünde kimseyi kendine ortak kılmaz. Alimlerini de |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2010
Mesajlar: 925
Tesekkür: 191
556 Mesajina 1.179 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sen ne boş herifsin ki ayetleri dahi göremiyorsun ayıp yaptığın.
Alıntı:
Ayeti de yazalım. ALLAH kişiye ancak kapasitesi kadar yükler. Herkesin kazandığı iyilik kendi yararına, kazandığı kötülükse kendi zararınadır. "Rabbimiz, unutur yahut hata edersek bizi sorumlu tutma! Rabbimiz, bizden öncekilere yüklediğin gibi bize ağır sorumluluk yükleme! Rabbimiz, gücümüzün yetmeyeceği şeyleri bize yükletme! Bizi hoşgör, bizi bağışla ve bize acı! Sensin bizim mevlamız . İnkarcılar topluluğuna karşı bize yardım et! Bizim efendimiz mevlamız Allahdır. Peygamber değildir. O üzerine düşen görevi yaptı ve şahit oldu. |
|
|
|
|
| pramid Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | hiiic (5. November 2012) |
|
|
#8 | |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 18 ![]() ![]() |
Alıntı:
Benim her lafımda aklına hadis gelen sen, benim hiç bir yerde hadis rivayetlerini kaynak olarak kullanmayı kabul etmediğimi daha nasıl anlayabilirsen söyle de ona göre anlatayım. Hadis rivayetlerini kullanmayan ben, diğer tarafta az da olsa konularında kullanan sen, eleştirdiğin rivayetçilik anlayışından kendini kurtaramadığını düşünmek yerine, benim sözlerimden aklına gelen hadis (doğrusu rivayet)ler için neden beni suçlayacaksınki? 2- Rabbimizin işine de ortak ol. Bir bu kaldıydı zaten yapmadığın. Sen de kurandan ayetlerden anladıklarını yazıyorsun, bende kurandan anladıklarımı yazıyorum. Ama, ben böyle yaptığım için, "rabbimizin işine ortak olmaya çalışmakla" suçlanıyorum. Bu nasıl mantıktır, bu nasıl haklılıktır? 3- Hüküm Allahındır. Rabbimiz hükmünde kimseyi kendine ortak kılmaz. Alimlerini de Kesinlikle, bütünüyle katıldığım, kabul ettiğim bir açıklamadır. selamlar, aorskaya |
|
|
|
|
![]() |
| Bookmarks |
| Etiketler |
| arzı, hadislerin, kurana |
| Seçenekler | |
| Stil | |
|
|