![]() |
|
![]() |
#1 | ||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Sevgili kardeşlerim, İslamda namaz yokmuş, namaz putperest ibadetiymiş... O halde, ya biz kuranı anlayamıyoruz, yada birisi anlayamıyor veya inanmıyor? Alıntı:
Bunu iddia eden kardeşe anlatmama rağmen yine aynı görüşünde ısrar ediyor. Ben, anlatamıyorum galiba, siz anlatabilirmisiniz? Yada başka islamda namaz yoktur diyenler çıkabilirmi? İSLAMDA NAMAZ VARMI YOKMU? selamlar, aorskaya |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Alıntı:
DİKKAT -2 : namaz putperest ibadetidir, islamda yoktur diyen kardeşimiz kuranda namazı buluyor... : Demekki namaz putperest ibadeti değil, islamda olanlardanmış... DİKKAT -3 : namaz putperest ibadetidir, islamda yoktur diyen kardeşimiz kuranda namazı bulduktan sonra namazın nasıl olması gerektiğini anlatıyor... : Alıntı:
Alıntı:
Sonra, namazla ilgili takıntısı olmalıki, kabul ettiği namazın kısaltılmasını da anlayamayıp, karşı çıkıyor ve olmamasının gerektiğini ve bunun kendi kafasına göre haklı gerekçesini yazıyor. Alıntı:
Bakınız, rabbimizin koyduğu bir hükmü, uygulamayı bu arkadaş nasıl kaldırıyor! İşte, kendi küçük akılları ile bulduğu şeyleri tek doğru kabul etme kompleksinden kendini kurtaramayan kimseler, sınır tanımadan bu kadar ileri gidebilmektedir. Rabbimizin, koyduğu hükme; "işittim ve kabul ettim" diyen bir müslüman olması gerekirken, onun akıl edemediğini düşünebilecek vurucu sözünü, kelamını ediyor... 2- ki insanlar tamamen savaşa konsantre olsunlar... Tabi ya, "RABBİMİZ SENİN KADAR BİLMİYORDU BU HÜKMÜ KOYARKEN" hiiic arkadaş... İŞTE, RABBİMİZİN AÇIK EMRİLERİNİ BİLE KABUL EDEMEYİP, KENDİ AKLINCA VARDIĞI SONUCU DOĞRU KABUL EDEN KİMSELER, AKILLARINI RAB KABUL ETTİKLERİNİ VE NE KADAR VAHİM DURUMA DÜŞTÜKLERİNİ GÖRSÜNLER. iNŞALLAH GÖRSÜNLERKİ, KENDİLERİNİ DÜZELTEBİLSİNLER VE HESAP GÜNÜNE BIRAKMASINLAR. İşte, bu şekilde kafa karışıklığı yaşayan kardeşlerimiz tarafından, bunları açıklayan bizler; ehli kitapta ilan ediliyoruz, akılsızda, zihini karanlıkta!... Bizi neyle itham ettikleri gerçekte çok önemli değildir, çünkü onların demeleri gerçeği değiştirmiyor (ama sinir bozucu olabiliyor), ancak aklınca bulduklarını, rabbin kelamının önüne geçirmeleri gerçeği değiştiriyor, bu çok öenmlidir. Ben canı gönülden bu kardeşimizin inşallah bu yazıyla nasıl bir hataya düştüğünü görmesini ve rabbimize tövbe etmesini diliyorum. saygılarımla... aorskaya |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2010
Mesajlar: 824
Tesekkür: 191
545 Mesajina 1.168 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
HANGİ NAMAZ KISALTILACAK?
04:101 Yeryüzünde sefere çıktığınız zaman kâfirlerin size kötülük etmelerinden endişe ederseniz, namazı ( MİNES* SALÂH ) kısaltmanızda size bir günah yoktur. Şüphesiz kâfirler, sizin apaçık düşmanınızdır. 04:102 Sen de içlerinde bulunup onlara namaz kıldırdığın zaman, onlardan bir kısmı seninle beraber namaza dursunlar, silahlarını (yanlarına) alsınlar, böylece (namazı kılıp) secde ettiklerinde (diğerleri) arkanızda olsunlar. Sonra henüz namazını kılmamış olan (bu) diğer gurup gelip seninle beraber namazlarını kılsınlar ve onlar da ihtiyat tedbirlerini ve silahlarını alsınlar. O kâfirler arzu ederler ki siz silahlarınızdan ve eşyanızdan gafil olsanız da üstünüze birden baskın yapsalar. Eğer YAĞMURDAN YARALANIRSANIZ yahut hasta bulunursanız silahlarınızı bırakmanızda size günah yoktur. Yine de tedbirinizi alın. Şüphesiz Allah, kâfirler için alçaltıcı bir azap hazırlamıştır. 04:103 Namazı bitirince de ayakta, otururken ve yanınız üzerinde yatarken (daima) Allah'ı anın. Huzura kavuşunca da namazı dosdoğru kılın; çünkü namaz müminler üzerine vakitleri belli bir farzdır. Çok güvendiğimiz çevirmenler namaz ibadetini koruyabilmek için ne kadar mantığa ters düşse de yukarıdaki ayetleri aynen böyle çevirmektedirler. Bazıları ayeti “yağmurdan yaralanırsanız” yerine çelişkiyi ortadan kaldırabilmek için “yağmurdan size bir zeval gelirse” diye çeviriyor. Müslümanlar da kandırıldıklarından habersiz bu ayetlere bakarak savaş zamanında namazlarını kısaltabileceklerini düşünüyorlar. Ayetler bu şekilde çevrilirse akla şu sorular geliyor: a. Min (-den, -dan) kelimesi niye çevrilmiyor, gereksiz mi? b. 4:94'ten 4:103'e kadar hep savaşla ilgiliyken birden Peygamberimiz niye namaz kıldırmaya başlamıştır? Ayetler: 4:94 Allah yolunda sefere çıkanlara hidayet var. 4:95 Evde oturanlar ve sefere çıkanlar bir değildir. 4:96 Sefere çıkanlara mükafat. 4:97 Evde oturanlara ceza. 4:98 / 4:99 Müstesnalar. 4:100 Sefere çıkıp ölenlere ödüller. 4:101 Kafirlerden zulüm görmekten korkuyorsanız (sefer) bağlılıklarınızı yerine getirmemenizde bir sorun yok. (Geleneksel çevirilere göre namazı kısaltabiliriz.) 4:102 Sefere hazırlıklar. (Geleneksel çeviriye göre namaza hazırlıklar) 4:103 Sefer bittikten sonra Allah'ı hatırlama. (Geleneksel çeviriye göre namazdan sonra Allah’ı hatırlama.) c. Namaz kaç rekat ki kısaltılacak? Kaç rekâta kadar kısaltacağız? Niye hiç bundan bahsetmiyor? Gece yarısı seferdeysek hangi namazları kısaltacağız? d. Cümleye bakarsak namazı kısaltmanın günah olduğunu çıkartırız. Allah'ı hatırlamak için yapılan bir şeyi kısaltmak niye günah olsun? e. Elinde silah namaz kılan kaç kişi var? Eğer geleneksel çevirilere bakarsak secde etmeye gidenlerin silahlarla gittiğini görürüz. Secde etmeye gidenin silah ne işine yarar? Onları koruyacak kişilerin silahları olması gerekmiyor mu? Ne bu terslik? g. Yağmur yaralanmaya neden olur mu, yağmurdan ne zarar gelebilir? 04:101 Yeryüzünde sefere çıktığınız zaman kâfirlerin size eziyet etmelerinden endişe ederseniz, (sefere gitme) BAĞLILIĞINIZDAN / YÜKÜMLÜLÜĞÜNÜZDEN KESMEDE size bir günah yoktur. Şüphesiz kâfirler, sizin apaçık düşmanınızdır. 04:102 Sen de içlerindeyken onların BAĞLILIKLARINI / YÜKÜMLÜLÜKLERİNİ YERİNE GETİR, onlardan bir kısmı seninle beraber dursunlar, silahlarını (yanlarına) alsınlar, böylece itaat ettiklerinde / riayet ettiklerinde (diğerleri) arkanızda olsunlar. Sonra henüz BAĞLILIĞINI / YÜKÜMLÜLÜĞÜNÜ YERİNE GETİRMEMİŞ OLAN (bu) diğer gurup gelip seninle beraber BAĞLILIKLARINI / YÜKÜMLÜLÜKLERİNİ YERİNE GETİRSİNLER ve onlar da ihtiyat tedbirlerini ve silahlarını alsınlar. O kâfirler arzu ederler ki siz silahlarınızdan ve eşyanızdan gafil olsanız da üstünüze birden baskın yapsalar. Eğer yağmurdan yaralanırsanız yahut hasta bulunursanız silahlarınızı bırakmanızda size günah yoktur. Yine de tedbirinizi alın. Şüphesiz Allah, kâfirler için alçaltıcı bir azap hazırlamıştır. 04:103 BAĞLILIĞI / YÜKÜMLÜLÜĞÜ BİTİRİNCE de ayakta, otururken ve yanınız üzerinde yatarken (daima) Allah'ı anın. Huzura kavuşunca da bağlantıyı / söylevi yerine getirin; çünkü bağlantı / söylev müminler üzerine vakitli bir kitap / emir olmuştur. (11:114, 17:78) Görüldüğü gibi ortam savaş ortamıdır ve yağmur da ok yağmurudur. Peygamber de imamlık değil komutanlık yapmaktadır. Kuranda secde ve salât (namaz?) kelimelerinin yan yana geçtiği TEK AYET budur. |
![]() |
![]() |
pramid Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | Miralay (14. November 2012) |
![]() |
#4 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Rabbimiz bile, tehlike nedeniyle istediklerini azaltırken (vazgeçme yok), sen sorumlulukarın, bağlılığın yerine getirilmesi olarak çeviri yapmışsın. Burada çevirilerinin yanlışlığını inşallah rabbim izin verirse göstermeye çalışacağım. Biraz zaman... selamlar, aorskaya |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Alıntı:
1- Kurandan nereleri okuyorsunda, kuranı elinde tutma ihtiyacı duyuyorsun? 2- Rükuu ve secdede kuran elindemi oluyor, bir yere bırakıyormusun? selamlar, aorskaya Konu aorskaya tarafından (14. November 2012 Saat 11:11 AM ) değiştirilmiştir. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Nov 2012
Mesajlar: 1.606
Tesekkür: 667
710 Mesajina 1.305 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 24 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Selamun Aleykum kardeslerim,
hani yani millet uzaya gidip geliyor, denizlerin altini inceliyor, bulmadiklari incelemedikleri halt kalmadi, isin garibi 1400 küsur seneye yakin halen Allah'in apacik herseyiyle ortada aciklamis dedigi ayetleri bizler bir türlü söktüremedik. Gelde yani sasma. Demek Allah bizleri hepten sasirtmis ki, bir ayeti 100 kisi ayri ayri meallendiriyor, yorumlar cikartiyor. Allah sonumuzu hayirli etsin. selamlarimla |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Rabbimiz kuranı akıllı olan herkese indirmiştir. Kişilerin akıl kapasiteleri, zeka seviyeleri, kavrama yetenekleri çeşitli nedenlerle herkeste aynı değildir. Bu nedenle, aynı ayeti okumakla birlikte, ayetin parçası olduğu konu bütünlüğünü, ondan önceki ve sonraki ayetlerle anlamayı herkes aynı oranda beceremez. Bu nedenle, bazılarımız yanlışa düşebilir. Ama, bu yanlışa elde olmadan, aksine gücümüz yetmediğinde düşülmüşse, rabbimiz, gücü yetmeyenlere, gücünün yetmediğini yüklemediğinden bu hata nedeniyle sorumlu tutmayacaktır. Ancak, gücü yetmeme konusunda, kişi kendini kandırmamalı, hata yerine bilerek yanlış sonuçlara yanaşmamalıdır. Kısaca, samimi olarak, kuranı anlayıp, ona göre yaşamaya çalışan herkes, kendi aklının çıkardığı sonuçlara göre (bilerek yapılmayan hatalar, dikkate alınmıyor) dini yaşarsa, kurtuluşu için bu yeter. Selamlar, aorskaya |
|
![]() |
![]() |
aorskaya Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | Yeşua (19. November 2012) |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
delıllerle, doğru, kurandan, namaz, İslamda |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|