|  | 
|  | 
|  22. December 2012, 01:50 PM | #1 | ||||||
| Uzman Üye Üyelik tarihi: Aug 2009 
					Mesajlar: 933
				 Tesekkür: 110 
		
			
				268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
			
		
	Tecrübe Puanı: 18   |   
			
			Sayın yetkin, Yazı zekat/infak konusunda kendi içinde tutarlı görünüyorsa da dayandırılan ayetler ve bazı tespitler bakımından yanlış temellere oturtulduğundan zekat konusuna ters dahi düşebilmekte, yanlış anlaşılmasına sebep olabilmektedir. Burada, yine ayetlerin kendi konu bütünlüğünü sağlayan diğer ayetlerden koparılarak bağımsız bir ayet olarak ele alınması hatasına düşülmekte ve böylece konu yanlış anlatılmaya kadar gittiği görülmektedir. Şimdilik kısaca katılmadığım yerleri açıklamaya ve sorularla daha da oturmasına çalışacağım. Alıntı: 
 Nahl 71. ayet ekonomik veya sosyal hayatı yada bir parçası olan gelir dağiılımını anlatan bir ayet değildir. Bu ayetin ana fikri, rabbimizin verdiği nimetleri üzerinden örneklenmek suretiyle, insanların kendilerine bile ortak/eş/denk kabul edememekle birlikte, rabbimizin yarattıklarıyla eş/ortak kabul edebilmesi tenkit edilmektedir. Yani, bu ayet zekatla ilgili olmayıp, sosyo-ekonomik yaşamın temelini de oluşturmaz. Alıntı: 
 2- Yukarıdaki yazınızdaki gibi kabulün, üzerinde iyi düşünülürse, kazancın tamamının tüm çalışanlarla eşit seviyeye düşülene kadar dağıtılması yüzünden, müteşebbislerin yeni yatırımlar yapmasına gerek duymamasına, işi büyütmek için ek mesailer/projeler üretilmesine gerek duymamasına, araştırma/geliştirmeye gerek duymamasına sebep olarak, özel girişimciliği ortadan kaldıracağı görülecektir. Kazandıkları, çalıştırdıkları ile eşit paylaşılacaksa, neden müteşebbis olunsunki, neden ek riskler alınsınki? Müteşebbislerde o zaman çalışanlardan biri statüsünde olarak hayatını sürdürmek isteyecektir. Böyle düşünen kimseler yüzünden de kimse özel işyeri açıp işçi çalıştırmak yerine kendileri çalışan olmayı tercih edeceklerdir. Alıntı: 
 Alıntı: 
 Alıntı: 
 Tatmin düzeyinin üstünde de verebilir, çünkü ne kadar çok verirse karşılığı da o denli iyi olacaktır. Alıntı: 
 Dolayısıyla bu ayeti kendinden önceki ve sonraki ayetlerle birlikte ele almak gerekir. Böyle olunca da ayetin zekat/infak yerine rabbimizin yeterince idrak edilemediğinin anlatılarak, ona yaratılanların eşit/denk/ortak olamayacağının anlaşılması istenilmektedir. Sayın yetkin, Bu yazdıklarıma göre siz de yeniden ayeti incelemeye çalışırsanız, görüşlerime katılacağınızı düşünüyorum. selamlar, aorskaya | ||||||
|   |   | 
|  | 
| Bookmarks | 
| Etiketler | 
| zekat | 
| Seçenekler | |
| Stil | |
| 
 | 
 |