![]() |
|
![]() |
#1 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 825
Tesekkür: 0
166 Mesajina 234 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Hayrettin Karaman (http://www.hayrettinkaraman.net/makale/0238.htm):
3. Ayetlere göre her iki cins de iffetlerini korumak, adım adım zinaya doğru gitmemek için daha baştan tedbir alacaklar, örtünmeden dikkat çekmeye... Geleneksel HEZEYAN bu. Bir kadin "adim adim zina"ya dogru gitmek istemiyorsa tesettüre girecek; örnegin basörtüsünü gögüs yirtmaci denen "ceyb"inin üstüne vurarak gögsünü örtecek. Peki, tamam da... bakin seckin kardesimiz yukarda ne diyor: Bak bu benim memelerim, zinetim... nasil güzel mi? Sizin görmenizde mahzur yok. Sizin derken kastettigi kimseler ise ayette sayilip dökülmüs. Örnegin inanan kadinlarin ihtiyaçsiz erkek tâbileri yani erkek hizmetçileri Inanan kadinlar erkek hizmetçilerine örnegin gögüslerini açabilirler demek bu. Allah bunu caiz kiliyormus. Allah'a iftiranin ta kendisi. Arti, gidin söyleyin sacinin tek teli bile görünmesin diye bone giyen tesettürlü bir hanim efendiye: Gögsünü erkek hizmetçine aç! Allah caiz kiliyor. Açar mi? Sen hem "Gögsünü basörtünle kapat yoksa adim adim zinaya gidersin!" diyeceksin, hem "Aç gögsünü erkek hizmetçine!" Yani "Adim adin zinaya git!" Sayin Hakki Yilmaz'in örtünme açilma anlayisi da aynen bu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Nov 2012
Mesajlar: 1.606
Tesekkür: 667
710 Mesajina 1.305 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 24 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Iyi güzel de Hasan Kardesim, zinaya yol acmamak icin edepli bir sekilde giyinmek elbette yararlidir.
Zannediyormusunuz carsafla her taraflarini kapatan kadinlar hic mi tecavüze ugramiyor ister Iran'da olsun ister Afganistan'da olsun isterniz Suud'da olsun. Azan zaten azmistir ne carsaf ne bakirelik kemeri nede zirh önüne gecebilir saldirmalarin. Disiplin, her seyin basi nefsi disiplin gerekir. Oruclu bir kimsenin önüne bildircin kizartmasi koysaniz en fazla agzi sulanir, ama kasden orucunu bozmak maksadiyle bildircini yemege kalkismaz herhalde. Bunun misali bir hatuna bakipta sehve gelenin illede zinaya, tecavüce yönelmesi mi lazim. Hasan Kardesim, siz Nur Suresi 31. Ayetini aciklarken Kur'an da ziynet/süs/ örtü sözcüklerinin gectigi ayetleri toptan gözden gecirdiniz mi? Belki taniyorsunuzdur siteyi, burada listelemisler ayetleri: http://www.toplumsalbilinc.org/forum...hp?topic=622.0 Bu yönden incelendiginde nasil bir görüs ortaya cikar? Not: verdiginiz linke ulasamadim, aksaklik var. Selamm ve dua ile. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Nov 2012
Mesajlar: 1.606
Tesekkür: 667
710 Mesajina 1.305 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 24 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Hayrettin Kahraman'dan:
"İslâm'da başörtüsü vardır" diyecek yerde "Kur'ân'da vardır" dememizin sebebi, "Kur'ân'da olmayan İslâm'da da yoktur" diyenlere itiraz payı/fırsatı bırakmamaktır. Doğrusu ise "Kur'ân'da, Sünnet'te, ictihadda ve ictihadların birleşmesi ile meydana gelen icmâda var olanın İslâm'da da varolduğu" hükmü ve kaidesidir. Cehaletten cesaret alanlarla bilgisini "nefsânî arzularına, menfaatine, taassubuna, peşin hükmüne" kurban edenler, Müslüman halkımızın kafasını karıştırıyorlar. Ortaya attıkları yeni iddia -daha doğrusu yeniden ısıtıp sofraya getirdikleri temcit pilavı- "başörtüsünün Kur'ân'da bulunmadığı, başın ve saçın açılmasında dinî bir sakınca olmadığı" hükmüdür. Halbuki biraz Arapça bilenler, Nur sûresinin ilgili ayetinde (24/29) geçen "hımâr" (çoğulu humur) kelimesinin "başörtüsü ve baş dahil vücudun üst kısmını kapatan örtü" mânasına geldiğini bilirler. Bu âyet gelmeden önce başlarındaki örtünün öndeki iki ucunu omuzlarından arkaya atan, boyunlarını ve gerdanlarını açıkta bırakan kadınlara "böyle yapmayın, bu iki ucu göğsünüzün (elbisenizin yakasının, gerdanınızın) üzerinden bağlayın" emrinin verildiğini de bilirler. Hadis okuyanlar, bu âyet gelince mescitte bulunan Ensar kadınlarının -ilâhî emri geciktirmeden yerine getirmek üzere- etekliklerini yırtarak başlarını, boyun ve gerdanlarını bununla bağladıklarını; keza Hz. Peygamber'in (s.a.) "Ergenlik çağına gelmiş bir kadın başörtüsü giymedikçe Allah onun namazını kabul etmez" buyurduğunu da bilirler. Bunları bilmeyenlerin fetva verme hakları yoktur. Bilip de bilmezden gelenlerin, güneşi nefsânî balçıklarıyla sıvamaya kalkışanların ise hesap günü gelip çatmadan akıllarını başlarına almaları gerekir. 18 Mart 2011 Cuma Hasan Kardesim, egerki kirmizi isaretli satirlar dogruysa, (ki bu bir örtü tarifi degil bir cuval tarifidir), neden Nur Suresi 31. ayet indirildiginde (mavi isaretli satirlar ) hatunlar eteklerini yirtarak baslarini, boyun ve gerdanlarini örtme yoluna gitsinler. Madem ki himar/humur vücudun heryerini kaplayan bir örtüdür (iyi arapca bilenlere göre(!) ) ozaman himarlari ile kapatsinlar acik yerlerini. Bas kapatmak yerine asagiyi acmaya lüzum varmi? Sanki orta cagin cember etekleri gibi giyiniyormus arap kadinlari, yirt yirtabildigin kadar. Ne kadar kumas lazim geldigini herhalde kimse göz önüne almiyor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Nov 2012
Mesajlar: 1.606
Tesekkür: 667
710 Mesajina 1.305 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 24 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Bir durum daha var aciklanmasi gereken, tesettürün ne demek oldugunu kimler tesbit etmis zamaninda, hangi hakla? O zamanin sartlarina göremi? Allah'tan vahy mi alan olmus, Allah'in aciklamasi yetmemis mi de her bir alim kendine göre tesettüre bir anlam cikarmis, avret yerleri neymis, kimin neresi kimlere karsi avret olurmus.
Biz maymunmuyuz ki, asirlar önceki verilen hükümleri taklid edip duracagiz. Rabbimiz sanki 4-5 alimden baska kimseye ilim nasip etmemis. Hamurabi kanunlari sanki, firavun hükümleri vay emirlerden cikanin haline. Kur'an indirilirken sorulan sorulara cevaplar verilmistir Rabbimiz tarafindan. Sayet örtünme bir mesele olmus olsaydi ( sonradan gelme imamlardan bahsetmiyorum, onlarin zaten peygamberimize soru sormalari imkansiz oldugundan kendileri hüküm verme yetkisini (!) bulmuslardir kendilerinde ) degil bir iki ayet 30-40 ayet bulunurdu herhalde Kur'an da. Bir arastirin iyice Nur Suresi ne zaman indirilmistir, ki o zamana kadar müslüman hatunlar nasil dolasmislardir. Tesettür dedikleri o kadar büyük ve mühim bir mesele olmus olsaydi, iffet meselesi olmus olsaydi, daha Kur'an indirilmeye baslandiginda ilk ayetlerde yer alirdi. |
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
gerçeği, türban, uydurması, İslamda, örtünme |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|