![]() |
![]() |
#5 | ||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: May 2014
Mesajlar: 299
Tesekkür: 8
57 Mesajina 70 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 22 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Dost1 kardeşim, önce vaktine ve aktardığın değerli bilgilere teşekkür ederim. Paylaşımlarının devam etmesini dilerim.
Alıntı:
Ruh = Bilgi Ruh üfleme = Kısmi bilgi verme Adem = Kısmen bilgilendirilmiş insan İnsan = Bilgilendirilmemiş/cahil insan İblis = Düşünme yetisi Melek = Tabiat güçleri Anladığım kadarıyla bu kavramlara verilen anlamlar... bir kelimenin yerine diğeri konduğunda, Kuran boyunca düzgün anlamların oluşması mantığına dayanıyor. Benim düşünceme göre bu, tüm tekamül kademelerinde yapılan uygulama. Hepimiz, kendi kadememizin kelimelerini Kuran boyunca koyuyor ve anlamların tutarlı olduğunu görüyoruz. Bu, Kuran'ın şekilsiz olmasından değil; her tekamül kademesindeki insana aynı anda hitap ve rehberlik etmesinin gereği. Benim benimsediğim metodoji, bir Kuran kavramını, ancak Kuran içindeki bir tanımdan üretmek. "Bir Allah sözünü tanımlamaya muktedir olanın, sadece yine Allah sözü olabileceği" düşüncesine istinaden. Sana sorum, verdiğin kavramları verdiğin anlamlara bağlayan/atayan ayetler var mı. Alıntı:
Bu sistemi açıklayan ayet: "Eğer biz bu Kuran’ı bir dağın üzerine indirseydik, her halde sen onu Allah korkusundan huşû ile boynunu bükmüş, çatlayıp yarılmış görürdün. Biz benzetmeleri insanlar için yapıyoruz ki, inceden inceye düşünebilsinler." Hasr 21. Ayetin ilk cümlesi, bir benzetme kullanımı; ikinci cümle ise benzetme tekniğinin tanımını yaparak, benzer örtmeleri kaldırıyor. Başka bir örnek, Allah'ın yüzü, elleri, sohbetleri benzetmelerinin Bakara 115 ile kaldırılması. O halde Araf 11 'deki "siz" ya mutlak doğrudur ya da yapılmış bir örtmedir. Eğer örtme ise başka bir ayet tarafından kaldırılması gerekir. Böylece yukarıdaki "Adem = bilgi verilmiş insan tanımını yapan bir ayet var mı" soruma geri dönmüş oluyorum. Benim görüşümde, "Andolsun ki sizi yarattık, sonra sizi biçimlendirdik, sonra da meleklere "Âdem'e secde edin" dedik" ayetindeki "siz", (başka bir ayet tarafından kaldırılmadığı sürece) bir örtü değil mutlak doğru ve "insanın yaratılmasına tekil Adem ve tekil Havva örtmesi"ni kaldırmakta, yaratılışı evrime bağlamakta. Ki zaten bu kısımda hemfikiriz. Anladığım kadarıyla bu hemfikir oluştan, sadece, "Adem = Bilgilendirilmiş insan" tanımından uzaklaşmamak adına ayrılıyorsunuz. Cevabım devam edecek. |
||
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
adem, cin, iblis, kuranda, melek, ruhun, tanımı, şeytan |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|