![]() |
|
![]() |
#1 | |
Site Yöneticisi
Üyelik tarihi: Sep 2008
Mesajlar: 450
Tesekkür: 33
85 Mesajina 163 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 100000 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
http://istekuran.net/2013/06/fatiha-suresine-giris/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Katılımcı Üye
Üyelik tarihi: Jul 2012
Mesajlar: 75
Tesekkür: 44
7 Mesajina 8 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 23 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Alıntı:
Mutlak tekillik(tevhid) düşüncesiyle bakıldığında, irade melekemizin dahi gel-gitli olduğu ömrümüzde ben'lik kavramının yanıltıltıcılığı malum. Bu yüzden kendi benliğimizle başardığımızı sandığımız işlerin dahi, özünde Allah tarafından başarılmakta olduğu bilinciyle "teşekkür-methiye-övgü (ben'immiş gibi algılasam da) özünde O'na aittir" itirafı hamd etmek" olarak ilk akla gelen tanım. "değerlendirme" veya "takdir" anlamı da yakın bir anlam gibi duruyor. Bu kelimenin şahıs çekimleri arapçada insanlar için de kullanılıyor. (örn. افعاله حميدة : Onun faaliyetleri övgüye layık/takdire şayan) Literatürde de teşekkür, övgü ve takdir'i kapsadığı söylenir. .................................................. ...................................... Yukarıdaki düşüncelerime paralel olarak devam edersem, bence kafir; Mutlak tekillik(tevhid) gerçeğini düşün(e)meyen ve Ben'likle hareket eden, dolayısı ile bilerek/bilmeyerek "gerçeği örten" anlamında olabilir. Güzel düşünmek, iyiliğe-huzura hizmet etmek daha çok ameli bir kavram gibi geldi bana. Küfür'ün içinde doğrudan Allah'a(Mutlak Tek'lik bilincine) karşı hem cehalet(çoktanrıcılık gibi), hem umursamazlık(benmerkezcil yaşam), hem de isyan(Tanrı kavramını muhattap alıp bilinçli reddeden ateizm gibi) bulunabiliyor.
__________________
1:6 İlet bizi O dosdoğru yola... Konu han tarafından (20. February 2015 Saat 05:25 PM ) değiştirilmiştir. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: May 2014
Mesajlar: 299
Tesekkür: 8
57 Mesajina 70 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 22 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
"Allah, sözün/hadisin en güzelini, birbirine benzer iç içe ikili mânalar ifade eden bir Kitap halinde indirmiştir." Zümer 23 Söylediğin doğrudur Han kardeşim. Ekleyeyim ki, Kuran manaları iç içe ilerleyen pek çok ikili halkalardan, katmanlardan oluşur. Bu mana yolculuğu negativite/pozitivite ikiliğinden başlayarak çokluk/teklik ikiliğine varır. O an çokluktan bakıp çokluktan yorumluyorsak şeyleri negatif ve pozitif olarak, kişileri de hayra ve barışa gayret etmeyenler ve edenler olarak tasavvur ederiz. O an teklikten yorumluyorsak zaten artık negativite kalmaz; insanın kendini bilmesi veya bilmemesi kalır ki senin söylediğin de budur. Çoklukta teklik, teklikte çokluk olduğundan, ikisi bir ve Bir olduğundan, her iki yorum da doğru. Hangisinin ifade edildiğini o anki muhatabın durumu belirler ve Kuran'ın yaptığı da bu. Alıntı:
|
||
![]() |
![]() |
ozkanates Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | han (26. February 2015) |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
hak, iman, kafir |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|