hanifler.com Kuran odaklı dindarlık  

Go Back   hanifler.com Kuran odaklı dindarlık > İMAN > Kur’an

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 21. March 2010, 09:08 AM   #1
halukgta
Uzman Üye
 
Üyelik tarihi: Feb 2010
Mesajlar: 436
Tesekkür: 67
264 Mesajina 549 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26
halukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud of
Standart

Sayın Dost 1 Allah kur'an ayetlerini istediği şekilde iletmeye kadirdir ve öylede yapmıştır, bize düşen kur’anda açıklananlar üzerinde durmaktır. Benim burada Cebrail den söz etmem açıkça yazılan ayetleri referans almam nedeniyledir. Örneğin:

Bakara 97: Söyle: "Her kim Cebrail'e düşman ise kendisinden öncekileri doğrulayan ve müminlere bir hidayet ve müjde olan Kur'an'ı senin kalbine Allah'ın izniyle o indirdi.

Buna benzer bazı ayetlerde vardır. Necm suresi 1–13. ayetleri okuduğumuzda yine Cebraillin kur’anı tebliğ ederken bir durumu anlatılır. SAYGILARIMLA Halukgta
halukgta isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 21. March 2010, 09:46 AM   #2
snobyx
Katılımcı Üye
 
Üyelik tarihi: Sep 2008
Mesajlar: 62
Tesekkür: 201
49 Mesajina 158 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 18
snobyx is on a distinguished road
Standart

Selamlar,

Bakara 97.

De ki: "Cibril'e kim düşman ise, gerçekten onu , Allah'ın izniyle kendinden öncekileri doğrulayıcı ve mü'minler için hidayet ve müjde verici olarak senin kalbine indiren O'dur.''


De ki: "Cibril'e kim düşman ise, gerçekten onu , Allah'ın izniyle kendinden öncekileri doğrulayıcı ve mü'minler için hidayet ve müjde verici olarak benim kalbime indiren O'dur.''

Fark var mı?
__________________
Yusuf 76:Ve her bilgi sahibinin üstünde daha iyi bir bilen vardır.
snobyx isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 21. March 2010, 09:51 AM   #3
halukgta
Uzman Üye
 
Üyelik tarihi: Feb 2010
Mesajlar: 436
Tesekkür: 67
264 Mesajina 549 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26
halukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud of
Standart

Sayın snobyx, bu sorunuzun muhatabı ben isem cevap vereyim, benim yazdığımla sizin yazdığınızın bir farkı yok. Bu ayeti örnek göstermemdeki nedenim Cebrailin kur'anı tebliğ etmekte görevli olduğunu belirtmek içindir. Selamlar
halukgta isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 22. March 2010, 01:49 AM   #4
dost1
Site Yöneticisi
 
dost1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Sep 2008
Mesajlar: 3.094
Tesekkür: 3.632
1.093 Mesajina 2.442 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 100000
dost1 is on a distinguished road
Standart

Selamun Aleykum! Değerli Halukgta Kardeşim!

Alıntı:
halukgta Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Sayın Dost 1 Allah kur'an ayetlerini istediği şekilde iletmeye kadirdir ve öylede yapmıştır, bize düşen kur’anda açıklananlar üzerinde durmaktır. Benim burada Cebrail den söz etmem açıkça yazılan ayetleri referans almam nedeniyledir. Örneğin:

Bakara 97: Söyle: "Her kim Cebrail'e düşman ise kendisinden öncekileri doğrulayan ve müminlere bir hidayet ve müjde olan Kur'an'ı senin kalbine Allah'ın izniyle o indirdi.

Buna benzer bazı ayetlerde vardır. Necm suresi 1–13. ayetleri okuduğumuzda yine Cebraillin kur’anı tebliğ ederken bir durumu anlatılır. SAYGILARIMLA Halukgta

Allah razı olsun. Uzun zamandır yazılarınızı okuyorum. Dikkatimi çeken en önemli şey yazdıklarınıza Kur’an’dan onay almanızdır. Bu nedenle “Cebrail” ile ilgili yazdıklarınızı Kur’an’dan delillendirebilir misiniz? diye sormuştum.

Değerli Kardeşim!

Cebrail ile ilgili olarak Kur’an’da üç ayet vardır. Bunlar:

Bakara;97: Kul men kâne adüvven liCibriyle feinnehu nezzelehu alâ kalbike Biiznillahi musaddikan lima beyne yedeyhi ve hüden ve büşra lilmu'miniyn;
“De ki: “Kim cibrîl'e düşmansa, bilsin ki şüphesiz Allah onu [cibrîl'i], Kendisinin bilgisi gereği, iki eli arasındakileri doğrulayıcı, inananlar için bir yol gösterme ve müjde olarak senin kalbine indirmiştir.”

Bakara;98: Men kâne adüvven Lillahi ve Melaiketihi ve Rusulihi ve Cibriyle ve Miykâle feinnAllahe adüvvün lilkâfiriyn;

Kim ki, Allah'a, meleklerine, elçilerine, cibrîl'e, mîkâl'e düşman olursa bilsin ki, şüphesiz Allah da inkârcılara düşmandır.

Tahrim 4: İn tetuba ilellahi fekad sağat kulubüküma* ve in tezahera 'aleyhi feinnAllahe HUve Mevlahu ve Cibriylu ve salihul mu’miniyn* velMelaiketü ba'de zâlike zahiyr

Eğer ikiniz, Allah’a tövbe ederseniz... -çünkü kesinlikle ikinizin kalbi kaydı- Yok eğer ona [peygambere] karşı dayanışmaya girerseniz hiç kuşkusuz bizzat Allah, ona Mevla’dır [yardımcıdır, destekçisidir, koruyucudur, yol göstericidir]. Cibril ve iman edenlerin salihleri de. Ve bunlardan sonra melekler de ona arka çıkarlar.

ayetleridir.

Bakara;97: Kul men kâne adüvven liCibriyle feinnehu nezzelehu alâ kalbike Biiznillahi musaddikan lima beyne yedeyhi ve hüden ve büşra lilmu'miniyn

Ne yazık ki, bu ayet rivayetlere uygun şekilde meallendirilmiştir. “feinnehu ve nezzelehu kelimelerindeki üçüncü şahıs zamirleri ayette zamirin gideceği “KUR’AN ve VAHY” kelimeleri olmadığı halde bu kelimeler varmış gibi meallendirilmiştir.



Diyanet De ki: “Her kim Cebrail’e düşman ise, bilsin ki o, Allah’ın izni ile Kur’an’ı; önceki kitapları doğrulayıcı, mü’minler için de bir hidayet rehberi ve müjde verici olarak senin kalbine indirmiştir.”

Elmalılı Orj. Söyle, her kim Cibrile düşman ise bilsin ki o, o Kur'anı senin kalbin üzerine Allahın iznile indirdi, önündekileri tasdıklayıcı ve mü'minlere bir hidayet ve bişaret olmak için

Ö.N. Bilmen De ki: «Her kim Cibrîl'e düşman olmuş ise (kahrolsun).» Çünkü Kur'an'ı önündeki kitapları musaddık ve mü'minler için bir hidâyet ve bir beşaret olmak üzere Allah Teâlâ'nın izniyle senin kalbin üzerine indiren, şüphe yok ki O'dur.

C. Yıldırım De ki: Kim Cibril'e düşmansa (bilsin ki) o kendinden önceki kitapları tasdîk eden, inananlar için doğru yolu gösteren ve aynı zamanda müjde olan Kur'ân'ı Allah'ın izniyle Senin kalbine indirmiştir.

A.F. Yavuz Ey Rasûlüm söyle: Her kim Cibrîl’e düşman ise, kininden helâk olsun. Gerçekten Cibrîl, daha önce indirilen kitabları tasdik etmekte olan Kur’an’ı, Allah’ın izniyle senin kalbine indirdi; ve Kur’an-ı Kerim, doğru yol gösterici, müminlere derecelerle kurtuluşu müjdeleyicidir.

H.B. Çantay (Habîbim) de ki: «Kim Cebrâîle düşman olursa» (kahrından gebersin!). Çünkü kendinden evvelki (Kitab) ları tasdik edici (ve doğrultucu) ve mü'minler için ayn-ı hidâyet ve müjde olan (Kuran) ı Allahın izni ile senin kalbinin üstüne o indirmişdir.

M. Esed (Ey peygamber, onlara) şunu anlat: Kim ki, Allah'ın izniyle senin kalbine, önceki çağlarda indirdiklerini doğrulayan, inananlara bir muştu ve rehber olan bu (ilahi kelam)ı indirdiği için Cebrail'e düşmanlık besliyorsa;

A. Bulaç De ki: "Cibril'e kim düşman ise, (bilsin ki) gerçekten onu (Kitabı), Allah'ın izniyle kendinden öncekileri doğrulayıcı ve mü'minler için hidayet ve müjde verici olarak senin kalbine indiren O'dur.

Y.N. Öztürk De ki: "Kim Cebrail'e - ki o, Allah'ın izniyle Kur'an'ı kendinden öncekini doğrulayıcı, insanlara yol gösterici ve müjde olarak senin kalbine indirmiştir - düşman kesilirse,

Diyanet Vakfı De ki: Cebrail'e kim düşman ise şunu iyi bilsin ki Allah'ın izniyle Kur'an'ı senin kalbine bir hidayet rehberi, önce gelen kitapları doğrulayıcı ve müminler için de müjdeci olarak o indirmiştir.

Elmalılı S1 Söyle: «Her kim Cebrail'e düşman ise kendisinden öncekileri doğrulayan ve müminlere bir hidayet ve müjde olan Kur'an'ı senin kalbine Allah'ın izniyle o indirdi.

Elmalılı S2 Söyle; her kim Cebrail'e düşman ise iyi bilsin ki, Kur'ân'ı senin kalbine Allah'ın izniyle kendinden önceki vahiyleri onaylayıcı, müminlere hidayet ve müjde kaynağı olmak üzere o indirdi.

TefhimulKuran De ki: «Cibril'e kim düşman ise, (bilsin ki) gerçekten o Kitabı, Allah'ın izniyle kendinden öncekileri doğrulayıcı ve mü'minler için hidayet ve müjde verici olarak senin kalbine indiren O'dur.

F. Kuran De ki; «Kim Cebrail'e düşman olursa - ki O Allah'ın izni ile Kur'an'ı, O'na inanmayanın elleri arasındaki Tevrat'ı onaylayıcı, müminlere yol gösterici ve müjde kaynağı olarak senin kalbine indirdi :

A. Gölpınarlı De ki: Kim Cibrîl'e düşmansa iyi bilsin ki o, Allah'ın izniyle evvelce inen kitapların doğruluğunu bildiren, inananlara doğru yolu gösteren ve bir müjdeci olan Kur'ân'ı, senin kalbine indirmiştir.

S. Ateş De ki: "Allâh'ın izniyle Kur'ân'ı kendinden öncekini doğrulayıcı ve inananlara yol gösterici ve müjdeci olarak senin kalbine indirdiği için, kim Cebrâil'e düşman olursa,

S. Yıldırım De ki: "Kim Cebrâil’e düşman ise iyi bilsin ki, bu Kur’ân’ı daha önceki kitapları tasdik etmek, inananlar için bir rehber ve müjde olmak üzere, Allah’ın izniyle senin kalbine o indirmiştir.

A. Uğur De ki: Cebrail'e kim düşman ise şunu iyi bilsin ki Allah'ın izniyle Kur'an'ı senin kalbine bir hidayet rehberi, önce gelen kitapları doğrulayıcı ve müminler için de müjdeci olarak o indirmiştir.

G. Onan De ki: "Cebrail'e kim düşman ise, (bilsin ki) gerçekten onu (kitabı) Tanrı'nın izniyle kendinden öncekileri (bence: yanınızda olanı / olanları) doğrulayıcı ve inançlılar için hidayet ve müjde verici olarak senin kalbine indiren O'dur. (A.Bulaç)

Ş. Piriş De ki: -Cebrail’e düşman olan bilsin ki O, daha önceki kitapları doğrulayan, mü’minler için yol gösterici ve müjde olan Kur’an’ı Allah’ın izniyle senin kalbine indirmiştir.


Ayet rivayet ekseninde değil de metne sadık kalınarak yapılsaydı.

HakkıYılmaz “De ki: “Kim cibrîl'e düşmansa, bilsin ki şüphesiz Allah onu [cibrîl'i], Kendisinin bilgisi gereği, iki eli arasındakileri doğrulayıcı, inananlar için bir yol gösterme ve müjde olarak senin kalbine indirmiştir.”

böyle meallendirilecekti.

Değerli Kardeşim!

"Necm suresi 1–13. ayetleri okuduğumuzda yine Cebraillin kur’anı tebliğ ederken bir durumu anlatılır. SAYGILARIMLA Halukgta"
Diyorsunuz.

Sözünü ettiğiniz ayetlere birlikte bakalım. İnşaAllah.

1- Ven necmi iza heva;
İndiği zaman necme kasem olsun ki (Parça parça inmiş ayetlerin her bir inişi kanıttır ki),

2- Ma dalle sahıbuküm ve ma ğava;
arkadaşınız sapmamıştır, azmamıştır.

3- Ve ma yentıku anil heva;
O, hevasından da konuşmuyor.

4- İn huve illâ vahyun yuha;
O, kendisine vahyedilen vahyden başka bir şey değildir.

5- Allemehu şediydulkuva;
Ona, onu müthiş kuvvetleri olan öğretti.

6- Zu mirretin, festeva;
O, üstün akıl sahibi. Ki istiva etmiştir O.

7- Ve huve bil ufukıl a'la;
Ve O, en yüksek ufukta idi.

8- Sümme dena fetedella;
Sonra yaklaştı ve hemen sarktı.

9- Fekâne kabe kavseyni ev edna;
İki yay uzunluğu kadar, ya da daha yakın olmuştu.

10- Feevha ila abdiHi ma evha;
Hemen de kuluna vahyettiğini vahyetti

11- Ma kezebel fuadu ma rea;
Gönlü, gördüğünü yalanlamadı.

12- Efe tumarunehu alâ ma yera;
Onun rü’yet ettiği/gördüğü şeyden kuşku mu duyuyorsunuz? (onun rü’yet ettiği /gördüğü şey hakkında onunla mücadele mi ediyorsunuz?)

13- Ve lekad reahu nezleten uhra;
Ant olsun onu, başka bir inişte daha gördü

Ne yazık ki, meallere baktığımızda çoğunlukla bu ayetlerde de rivayete uyabilmek için “ Cebrail” kelimesi olmadığı halde “Cebrail diye meallendirilebilmiştir.

Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.
Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır.
Sevgi,saygı ve muhabbetle.
Allah'a emanet olunuz.
__________________
Halil Ay
dost1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
dost1 Adli üyeye bu mesaji için Tesekkür Eden 3 Kisi:
Apollonius (22. March 2010), Barış (24. March 2010), kamer (22. March 2010)
Alt 22. March 2010, 09:01 AM   #5
halukgta
Uzman Üye
 
Üyelik tarihi: Feb 2010
Mesajlar: 436
Tesekkür: 67
264 Mesajina 549 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26
halukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud of
Standart

Necm suresinde söylediğiniz gibi Cebrail ismi geçmez. Bunun Cebrail olduğunu Bakara 97 ayetinden anlarız. Yazdığınız Hakkı Yılmazın mealini önce inceleyelim.

Bakara 97: (“De ki: “Kim Cibrîl’e düşmansa, bilsin ki şüphesiz Allah onu [cibrîl'i], Kendisinin bilgisi gereği, iki eli arasındakileri doğrulayıcı, inananlar için bir yol gösterme ve müjde olarak senin kalbine indirmiştir.”)

Ayetten anladığımıza göre insanların bir kısmı Cibril adıyla geçene düşman kesilmiş ki Allah onlara kızıyor. Neden düşman kesilmiş ve ne işi dolayısıyla olabilir dersek, demek ki Allah tan gelen ayetlere aracılık yapıyor ve bunları beğenmeyenler varda ondan olsa gerek. Yoksa bu ismi ne maksatla zikrettiğini anlayamayız. Peki, ne diyor bu konuda? Kendisinin bilgilendirdiği yani görevlendirdiği bilgiler gereği, ona iletilenleri doğrulayıcı, inananlar için yol gösterme ve müjde olarak senin kalbine indiren odur diyor. Demek ki Cibril Allah ın gönderdiğini peygamberimizin kalbine indiriyor yani ona tebliğ ediyor. Peki, neyi tebliğ ediyor? Birçok ayetinde sizlere rehber, yol gösterici ve müjde olsun diye kur’anı indirdim demiyor muydu? Peki, burada kur’an ismi geçmediği halde biz bunun kur’an olduğunu bu yolla anlayamıyor muyuz? Kuran mealinde gizli yüklemin açığa vurulması çok doğaldır. Bunda da bir sakınca yoktur bana göre. Önemli olan mana ve anlamının değişmemesidir. Ayette Cibril isminin geçmesi boşuna olmasa gerek. Bahsedilen Allah ın ayetleri ve onun elçisine iletilmesidir. Demek ki arada bahsedilen Cibril var. İndirilen de insanlara yol gösterici olarak daha önce kur’anı indirdim dediğine göre burada başka bir indirilen anlamak bana göre doğru olmaz.
Ben bunları anladım rabbim yanıltmasın. Ben genelde tek meale bağlı kalmam bu durum bizleri yanılta bilir diye düşünüyorum, elbette bu benim düşüncem her düşünceye saygı duyarım. Selamlar
halukgta isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
halukgta Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler:
sabaha_dogru (22. March 2010)
Alt 22. March 2010, 12:12 PM   #6
snobyx
Katılımcı Üye
 
Üyelik tarihi: Sep 2008
Mesajlar: 62
Tesekkür: 201
49 Mesajina 158 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 18
snobyx is on a distinguished road
Standart

Alıntı:
halukgta Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Necm suresinde söylediğiniz gibi Cebrail ismi geçmez. Bunun Cebrail olduğunu Bakara 97 ayetinden anlarız. Yazdığınız Hakkı Yılmazın mealini önce inceleyelim.

Bakara 97: (“De ki: “Kim Cibrîl’e düşmansa, bilsin ki şüphesiz Allah onu [cibrîl'i], Kendisinin bilgisi gereği, iki eli arasındakileri doğrulayıcı, inananlar için bir yol gösterme ve müjde olarak senin kalbine indirmiştir.”)

Ayetten anladığımıza göre insanların bir kısmı Cibril adıyla geçene düşman kesilmiş ki Allah onlara kızıyor. Neden düşman kesilmiş ve ne işi dolayısıyla olabilir dersek, demek ki Allah tan gelen ayetlere aracılık yapıyor ve bunları beğenmeyenler varda ondan olsa gerek. Yoksa bu ismi ne maksatla zikrettiğini anlayamayız. Peki, ne diyor bu konuda? Kendisinin bilgilendirdiği yani görevlendirdiği bilgiler gereği, ona iletilenleri doğrulayıcı, inananlar için yol gösterme ve müjde olarak senin kalbine indiren odur diyor. Demek ki Cibril Allah ın gönderdiğini peygamberimizin kalbine indiriyor yani ona tebliğ ediyor. Peki, neyi tebliğ ediyor? Birçok ayetinde sizlere rehber, yol gösterici ve müjde olsun diye kur’anı indirdim demiyor muydu? Peki, burada kur’an ismi geçmediği halde biz bunun kur’an olduğunu bu yolla anlayamıyor muyuz? Kuran mealinde gizli yüklemin açığa vurulması çok doğaldır. Bunda da bir sakınca yoktur bana göre. Önemli olan mana ve anlamının değişmemesidir. Ayette Cibril isminin geçmesi boşuna olmasa gerek. Bahsedilen Allah ın ayetleri ve onun elçisine iletilmesidir. Demek ki arada bahsedilen Cibril var. İndirilen de insanlara yol gösterici olarak daha önce kur’anı indirdim dediğine göre burada başka bir indirilen anlamak bana göre doğru olmaz.
Ben bunları anladım rabbim yanıltmasın. Ben genelde tek meale bağlı kalmam bu durum bizleri yanılta bilir diye düşünüyorum, elbette bu benim düşüncem her düşünceye saygı duyarım. Selamlar
Selamun aleykum,

Öncelikle tekrarlıyorum,ayetin başında ''De ki'' ifadesi olduğundan ayetin içinde geçen ''senin kalbine''ifadesi peygambere değil,ayeti okuduğu muhatabı işaret eder.Gerçi Elmalılı bu durumu fark ederek eserinde bir açıklama getirmiş ama şahsen beni tatmin etmedi.

Değerli Halukgta,benim bu konuda eğer izin verirseniz size iki sorum var.Amacım sadece beyin fırtınası yapmak.

1-Bakara 98 Her kim Allah’a, meleklerine, peygamberlerine, Cibril’e ve Mîkâl’e düşman olursa bilsin ki, Allah da inkâr edenlerin düşmanıdır.

Tahrim 4 Eğer sizler Allah'a tevbe ederseniz ; çünkü kalbleriniz eğrilik gösterdi. Yok eğer ona karşı birbirinize destekçi olmaya kalkışırsanız, artık Allah, onun mevlasıdır; Cibril ve mü'minlerin salih olan(lar)ı da. Bunların arkasından melekler de onun destekçisidirler.

1. Bakara 98'de ve Tahrim 4.ayetlerde Cibril ve melekler ayrı ayrı ifade edilmektedir.Cibril bir melek ise neden ayrı ayrı ifade edilmektedir?

2.Cibril'in gelenekselleşmiş kabullere dayanarak meallendirilen ayetlere göre Vahyi indiren melek olduğunu farz edersek onun neden düşman kabul edildiğini anlayabiliriz,en azından bir açıklama olmuş olur.Peki ya Bakara 98'de geçen Mikal'e neden düşman olanlar uyarılıyor.Onun suçu nedir?
Ayetlerin söz gelimiyle Mikal arasında ne bağlantı vardır?Mesela sizce Mikal nedir?Düşmanlık edilmemesi hususunda uyarılan bizlere Kuran Mikal'i ne kadar tanıtıyor?

Selametle...
__________________
Yusuf 76:Ve her bilgi sahibinin üstünde daha iyi bir bilen vardır.
snobyx isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
snobyx Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler:
kamer (22. March 2010)
Alt 22. March 2010, 04:50 PM   #7
halukgta
Uzman Üye
 
Üyelik tarihi: Feb 2010
Mesajlar: 436
Tesekkür: 67
264 Mesajina 549 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26
halukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud of
Standart

Cebrailin neden düşman olarak kabul edildiğini aslında kendi düşüncem olarak yazmıştım. Elbette bunun doğrusunu Rabbim bilir. Rabbin Cebrail vasıtasıyla Kur’anı elçisine indirdiğini düşündüğümüzde o devrin insanlarının hem peygamberimize hem de bu vahyi getiren Cebrail i düşman görmeleri çok normaldir. Kur’ana karşı duran toplum hem peygamberimize hem de onu getirene düşman olmaları yadırganamaz. Sorduğunuz diğer soru ise bence çok önemli Cibril, melekler hatta Mikail sözlerini ayrı ayrı zikrediyor. Fakat bizler kur’anda bunları bazen melekler adıyla bazı ayetlerden öğreniyor bazılarını ise Cebrail özel ismiyle görüyoruz. Sizin söylediğiniz Mikail ismini yalnız ayette ismi geçiyor ama görevi konusunda hiçbir detay göremiyoruz.

Şimdi bu konuyu düşünelim. Rabbim meleklerin görevleri konusunda ayetlerde örnekler vermiş, Cebrail konusunda da bana göre ayetin içinde özellikle zikrederek vermiş, peki Mikail konusunda neden bilgi yok? Şimdi kendimize soralım, kur’anda birçok ayetleri içinde müteşabih olmalarından dolayı hala bir şey anlayamıyoruz. Ama anlamını bilmediğimiz için inkâr da etmiyoruz. Burada bizlere düşen görevini ya da anlamını bilemediğimiz ayetlerin peşinden koşmak yerine, açıklanan ve anlayabildiğimiz ayetlerin ardına düşmek bence en iyisidir. Zaten Allah ta öyle söylüyor. Müteşabihlerin değil, muhkemlerin ardı sıra gidiniz. Selamlar Halukgta
halukgta isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 23. March 2010, 05:25 PM   #8
snobyx
Katılımcı Üye
 
Üyelik tarihi: Sep 2008
Mesajlar: 62
Tesekkür: 201
49 Mesajina 158 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 18
snobyx is on a distinguished road
Standart

Alıntı:
halukgta Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Cebrailin neden düşman olarak kabul edildiğini aslında kendi düşüncem olarak yazmıştım. Elbette bunun doğrusunu Rabbim bilir. Rabbin Cebrail vasıtasıyla Kur’anı elçisine indirdiğini düşündüğümüzde o devrin insanlarının hem peygamberimize hem de bu vahyi getiren Cebrail i düşman görmeleri çok normaldir.

Ayetlerin söz gelimine bakarsanız düşman olanlar Yahudi toplumudur.O devrin müşrikleri değildir.
Kur’ana karşı duran toplum hem peygamberimize hem de onu getirene düşman olmaları yadırganamaz. Sorduğunuz diğer soru ise bence çok önemli Cibril, melekler hatta Mikail sözlerini ayrı ayrı zikrediyor. Fakat bizler kur’anda bunları bazen melekler adıyla bazı ayetlerden öğreniyor bazılarını ise Cebrail özel ismiyle görüyoruz. Sizin söylediğiniz Mikail ismini yalnız ayette ismi geçiyor ama görevi konusunda hiçbir detay göremiyoruz.

Şimdi bu konuyu düşünelim. Rabbim meleklerin görevleri konusunda ayetlerde örnekler vermiş, Cebrail konusunda da bana göre ayetin içinde özellikle zikrederek vermiş, peki Mikail konusunda neden bilgi yok? Şimdi kendimize soralım, kur’anda birçok ayetleri içinde müteşabih olmalarından dolayı hala bir şey anlayamıyoruz. Ama anlamını bilmediğimiz için inkâr da etmiyoruz. Burada bizlere düşen görevini ya da anlamını bilemediğimiz ayetlerin peşinden koşmak yerine, açıklanan ve anlayabildiğimiz ayetlerin ardına düşmek bence en iyisidir. Zaten Allah ta öyle söylüyor. Müteşabihlerin değil, muhkemlerin ardı sıra gidiniz. Selamlar Halukgta
Selamlar,

Değerli Halukgta abim,

Bakara 97 ve 98 müteşabih ayetler değil muhkem ayetlerdir.Nedenine gelince bu ayetlerde muhatablara ciddi bir uyarı vardır.Allah'ın düşmanlığını kendi üzerine üzerinize çekmek istemiyorsanız;Allah'a,meleklere,resullerine,Cibri l ve Mikal'e düşman olmayın diye çok ciddi bir uyarı vardır.Bu ayet en az zinadan uzak durun diyen ayetler kadar muhkemdir.Çünkü bu ayetler ''elif lam mim'' gibi direk emir ve yasak içermeyen ve yoruma açık ayetlerden değildir.

Bu ayetlerin bu güne kadar dirayetli bir şekilde beyanı yapılmadığı için müteşabih ayetlerdendir denemeyeceğini düşünüyorum.

Selametle...
__________________
Yusuf 76:Ve her bilgi sahibinin üstünde daha iyi bir bilen vardır.
snobyx isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 23. March 2010, 05:39 PM   #9
halukgta
Uzman Üye
 
Üyelik tarihi: Feb 2010
Mesajlar: 436
Tesekkür: 67
264 Mesajina 549 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26
halukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud ofhalukgta has much to be proud of
Standart


Ben bakara 97 ve 98. ayetlere müteşabih ayetler demedim. Mikail konusunda detaylı bilgi olmadığından, kur’andaki müteşabih ayetler gibi, bu sözün ardına düşüp başka anlamlar vermek yerine, zamana bırakmalıyız diyorum. Bakın ne yazmışım hatırlayalım.

(Şimdi kendimize soralım, kur’anda birçok ayetleri içinde müteşabih olmalarından dolayı hala bir şey anlayamıyoruz. Ama anlamını bilmediğimiz için inkâr da etmiyoruz. Burada bizlere düşen görevini ya da anlamını bilemediğimiz ayetlerin peşinden koşmak yerine, açıklanan ve anlayabildiğimiz ayetlerin ardına düşmek bence en iyisidir. Zaten Allah ta öyle söylüyor. Müteşabihlerin değil, muhkemlerin ardı sıra gidiniz.)

Kur’anda geçen birçok müteşabih ayetleri örnek vererek, nasıl onların üzerinde bilmediğimiz halde fazla durmuyorsak, burada geçen Mikail isminden ve görevi konusunda açıklama olmamasından dolayı bir bilgimiz yok. Burada söylediğim nasıl müteşabih ayetlerde bilemediğimiz ya da anlayamadığımız konuları zamana bırakıyorsak, burada geçen Mikail sözünün manasını ve görevini de zamana bırakıp araştırmalıyız diyorum. Selamlar.
halukgta isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
halukgta Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler:
snobyx (23. March 2010)
Cevapla

Bookmarks

Etiketler
gerçekleri, hadis, kutsi

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 05:20 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Hanifler - Kuran odaklı gerçek din islam