25. August 2017, 03:11 AM | #31 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Oct 2016
Mesajlar: 208
Tesekkür: 25
34 Mesajina 37 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 19 |
Dostum,Hakkı Yılmazı hiç izlemedim.sadece isminin namazla anıldığı konuları forumlardan okuyorum.
Ben,ayette listesi verilen kişilere(kayınbaba,yeğen....) zinetini açacak demiyorum.zineti belli edecek elbiseyle durabilir diyorum.Zaten öyle değil mi. Kadın ev halkının yakın aile bireylerinin yanında tişörtü pantolonu bazen eşofmanıyla durur. Dışarı çıkarken üzerine bir hırka ,pardüse veya şal alır. "Yübdine zinetehünne"=zinetlerini belli etmesinler.(dar giysilerle vucut hatlarını belli etmesinler) "Yübdine" kelimesinin geçtiği bazı ayetler; (3/118)onların öfkeleri ağızlarından BELLİ OLUR. Çoğu ayetlerde;Allah,sizin açıkladığınızı da(belli ettiğinizi) de gizlediğinizi de bilir. Tamamen açmak ise;"buruç" kelimesinin türevi olan(nur 60) "müteberricetin bizinetin"(zinetini açmasın)(soyunmasın) Zaten zinet=takı anlamı verirsek nur60 çok anlamsız olmaz mı. "Yaşlı kadınlar elbiselerini çıkarabilir(soyunabilir).yalnız bileziklerini göstermesinler." Mantıklı olan;"yaşlı kadınlar elbiselerini çıkarabilir yalnızca avret yerleri görükmesin.(pijamayla kısa kollu tişörtle ve belki kapri gibi kısa pantolonlarla falan ev halkının veya yabancıların karşısına çıkabilirler).iffetli davranmaları daha uygundur." Senin dediğini doğru kabul edince benim kafama takılan şu; Avretleri henüz anlamayan çocuklar hariç,zinetlerini belli etmesinler. Ayette,avretleri anlayan kişilere zinet göstermek yasak. Şimdi kadının bileziğini gören hangi insan şehvete kapılır. Şarkı güzelmiş, Neyse teşekkür,yorumun için. En doğrusunu Allah bilir. Konu yolcu42 tarafından (25. August 2017 Saat 05:17 AM ) değiştirilmiştir. |
yolcu42 Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | dost1 (25. August 2017) |
25. August 2017, 06:19 AM | #32 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 819
Tesekkür: 0
160 Mesajina 228 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 24 |
Sevgili yolcu42,
Allah ne diyor, önemli olan o. Allah ise kapalı ziynetler konusunda şunu soyluyor: İnanan kadınlar ziynetlerini acmasinlar ama örnegin kendilerine bağlı ihtiyacsiz ERKEKLER başka, onlara açmalari caizdir. Say ki Emine Erdogan hanımefendiye bagli korumalardan ikisi Erhan Bey ve Enis Bey'dir. Emine Hanımefendi ziynetlerini onlara acabilir, caizdir... ama Meral Aksener ziynetlerini onlara acamaz, haram. Neden? Konu Hasan Akçay tarafından (25. August 2017 Saat 06:48 AM ) değiştirilmiştir. |
25. August 2017, 07:52 AM | #33 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Oct 2016
Mesajlar: 208
Tesekkür: 25
34 Mesajina 37 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 19 |
Neyse Hasan kardeşim.
Ben ayetleri kelime kelime analiz(tedebbür) etmeye çalıştım. Ayrıca gerçek manada vurmak "cld" fiiliyle anlatılmış sanırım. (24/2)(24/4) Bu konudaki dün yazdığım üç mesajımı güncelledim.ayrıntıları yeni farkettiğim için. Merak edenler tekrar okuyabilir. Esenlik seninle olsun kardeşim |
25. August 2017, 08:01 AM | #34 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 819
Tesekkür: 0
160 Mesajina 228 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 24 |
Cevap yok
cunku tesettür iddiası kocaman bi yalan. Ornegin 24:31'deki mustesna kisiler mahremdir deniyor. YALAN. Orda geçen ziynetler avret yerleridir deniyor. YALAN. Konu Hasan Akçay tarafından (25. August 2017 Saat 08:12 AM ) değiştirilmiştir. |
25. August 2017, 12:06 PM | #35 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2011
Mesajlar: 1.458
Tesekkür: 105
574 Mesajina 958 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 |
Alıntı:
Saygılarımla. Galip Yetkin. Konu galipyetkin tarafından (25. August 2017 Saat 01:28 PM ) değiştirilmiştir. |
|
25. August 2017, 12:37 PM | #36 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Oct 2016
Mesajlar: 208
Tesekkür: 25
34 Mesajina 37 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 19 |
24/2 ve 24/4 de
4 şahit getiremeyenlere seksen tane "vurun" diyor ya. O kelime işte. Galip bey, 5 msj öncesine bakarsanız"darp" Kelimesi hakkındaki düşüncelerimi gerekçeleriyle okuyabilirsiniz. Fikirleriniz ve eleştirileriniz benim için önemli. Yani "darp" kelimesi fiziksel vurmayı karşılamıyor dedim. Fiziksel olarak "vurma",24/4 de geçen "cld" fiiliyle karşılanabilir dedim. Arapça harfleri yazmasını bilmiyorum bu bilgisayardan.onun için sessiz harflerini yazdım. Saygı bizden. Konu yolcu42 tarafından (25. August 2017 Saat 12:49 PM ) değiştirilmiştir. |
25. August 2017, 02:16 PM | #37 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2011
Mesajlar: 1.458
Tesekkür: 105
574 Mesajina 958 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 |
Sayın yolcu42.
Sayın arkadaşım bu sitede bu konuda çok şeyler yazıldı. Okumuyorsun. Başka yerleri değil bu siteyi bile okumuyor ve kafanda olması gereken "islam" yerine hala 'İŞİD' kafa yapısının etki ve tesiri devam etmekte. Nereden çıkartıyorsunuz dövmeyi, vurmayı, recmi. Bunlar ne kadar İSLAM'a hatta İslam kelime manasına uygun Daha evvel namaz için Allah kitabında tanzim etmemiş olmasından ve açıkça red de etmediğinden "namaz" denen müşrik adetini İslamın bir kurumudur deyip işin içinden çıktın. Şimdi de aynı düşünce ile zinanın karşılığı "dayak" deyip sıyrılıveriyorsun. Nerdeyse recm de kitapta reddedilmediğinden islamidir diyeceksiniz. Zina ne ki? Neden yalnız kadınlar suçlanıyor? Darb etmek bu günkü Türkçe'de "vurmak". Acaba kitaptaki esas anlamı ne? Mesela para basmaya da darabe yani bir yüzeydeki belirtilerin başka bir yüzeye aktarılması olduğu gibi "zina" da hakkı olmayan bir mevkiinin gaspı(mesela diplomasız birinin dişçilik yapması) anlamında olamaz mı? Öyle zannediyorum ki genelin zina ile kast ettiği nikahlı birinin kendisiyle nikahlı olmadığı bir diğer cinsle yani karı veya koca olmadan cinsel ilişkisi "cld" ifadesi Türkçede de var: CİLT; deri demek. Fakat deri aynı zamanda ciltlemekten de kinayedir ki 'cilt,cilt' yani 'bölüm bölüm' anlamına dolayısı ile işin karmaşık olduğu etraflı bir soruşturma gereklidir emri sezil miyor mu? Mesela, Peygamberimizin eşinin zina ile suçlanmasının anlatılmasına dikkat ettin mi? Nasıl ciltlenmiş/ olaylar nasıl dikkatli bir şekilde düşünce bazında düzenlenmiş. Ne dersin? ayırım/sınıflandırma/tasnif manasına da gelir mi? Saygılarımla. Galip Yetkin. |
25. August 2017, 02:57 PM | #38 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Oct 2016
Mesajlar: 208
Tesekkür: 25
34 Mesajina 37 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 19 |
Namaz kılmayı savunmak işid kafası öyle mi.
Zina eden birine 4 şahit bulmak(imkansıza yakın), En az 4 kişinin önünde ahlaksızlık yapmak çağdaşlık,ona ceza vermek işid kafası. Ben o kadar yazı yazdım,benim ilerde recimi savunabileceğim ihtimali sizde belirdiyse,hiç bir yazımı okumamışsınızdır veya etiketleme yöntemiyle sizin gibi düşünmeyenleri yıldırmak istiyorsunuzdur. Zaten okumadığınız belli,ben zinanın cezasını değil,kadının dövülmesi diye birşeyin olmadığını anlatıyordum.Hiç zina cezası konusu açılmadı |
25. August 2017, 03:13 PM | #39 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Oct 2016
Mesajlar: 208
Tesekkür: 25
34 Mesajina 37 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 19 |
İlginç;
Namaz konusunda yazıma iki itiraz geldi; 1.namazı inkar ediyorsun 2.namazı mı savunuyorsun Ayet2/143 biz sizi vasat(orta) bir ümmet kıldık. Ben 1 ve 2. Seçeneğin ortasındayım. Ne 1 sever beni ne 2.Allah sevsin yeter |
25. August 2017, 08:22 PM | #40 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Oct 2016
Mesajlar: 208
Tesekkür: 25
34 Mesajina 37 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 19 |
Galip bey,"daha önce bu konu konuşuldu."demeniz sebebiyle sizin yorumlarınızı biraz okudum.
Şuna yakın şeyler söylemişsiniz; nisae=iş Zinet=yetenek Nikah=iş akdi Zina=kalifiyesiz eleman alımı...gibi kuranda geçen kelimelerin anlamları üzerinde yapılması gereken bazı metodlar var; 1. Verdiğiniz anlam diğer ayetlerdeki kullanımlarıyla çelişmeyecek. (örnek;(nur3)torpille iş bulan ancak torpille iş bulan kadınla veya müşrikle iş sözleşmesi yapabilir.) Hiç bu oldu mu? (örnek;4/23 size işinizin annesi? haram kılındı. (33/32 ey nebinin işleri,çok yumuşak konuşmayın,kalbinde hastalık olanlar ümide kapılır.) (ahzab59) Ey nebi eşlerine,kızlarına,müminatın işlerine söyle örtülerini örtsünler. Peki bunlar oldu mu ? Örnekler çok fazla yalnız ben fazla haddi aşmak istemiyorum. 2.mevcut verilen mealdeki anlam mealcinin bile uymadığı bir anlamsa doğru olması olasıdır. (örnek;allahtan başka veliler edindiler. Ayetine meal veren kişi muhtemelen bu tür şirkleri yapıyordur.tarihte hep aynı geleneğin yaşanması bunun kanıtı.)(isteseydi kendi dini inanışına ters olduğu için "veli" yerine "put" diyebilirdi.Fakat ilahi güç buna engel oldu. 3.örneğin"domuz eti haram" ayeti var.birisi çıkar derki bu "domuz" değil "kedi". İnanmam.Çünkü kuranda aksi bir delil olmadıkça o kelime ilahi koruma altındadır. (örnek;başka ayette dizi dizi uçan domuzlar gibi bir ifade olsaydı.doğrusunu araştırırdım. 4.Aksi taktirde sizin yaptığınızı yarın başka birisi şöyle yapar; Nisae:debriyaj teli Nikah:balata Zina:şanzıman tamiri Zinet:jant kapağı Islah edeyim derken kişilerin kitaba olan inancını sarsarsın lakin şuurunda olmazsın. Burda önemli olan bu kitabın Allahın kitabı olduğuna kesin ikna olman. Sonra ilahi koruma altında olduğunu,değişen kelimelerinse;bizim aklımızı kullanarak doğrusunu bulmamız için ayarlandığını anlarsın. Kelimelere anlam verirken çok dikkatli olunmalıdır.yoksa bu ayetlerde bahsedilen kişilerin yaprığına benzer şeyler yaparız. (2/75)(5/41) En doğrusunu rabbim bilir. Konu yolcu42 tarafından (13. September 2017 Saat 01:08 PM ) değiştirilmiştir. |
Bookmarks |
Etiketler |
nur, suresi |
|
|