![]() |
![]() |
#17 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
2- Yine idam olan ülkelerde, buna ilişkin hükümler insan yasaları ile konduğundan, yine insan yasaları ile değiştirilebileceğini düşünen kimseler olacaktır. 3- Yine idam cezası da verilse, değişik ülkelerde, değişen sebeplerle bazı genel af müesseseleri çalıştırılmaktadır. Bunu bilen kimseler, bu beklenti ile de cinayete karar verebilir. 4- yine bazı ülkelerde, meclislere, cumhurbaşkanlarına hatta valilere bile af yetkisi verilmiştir. İşte bunlar kısasa göre hep, cinayeti göze aldıran sebepler olmaktadır. Halbuki kısasta, af edecek sadece katlettiğinin yakını olacağından, biraz aklı olan birinin maktulün yakınının kendini af edeceği umuduyla cinayete karar vermesi düşünülemez. İşte bu nedenle, kısas ile idam uygulaması birbiri ile kıyas dahi edilmemelidir. Ayrıca, benim anlayamadığım, birini haksız yere öldüren kişininde öldürülmesi, bizleri yaratan tarafından takdir edilmişken size nasıl adil gelmiyor? Bunu da siz açıklayın lütfen. selamlar, aorskaya |
|
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
ayet, bakara178, döndürmek, için, kisas, kullandıkları, müslümanları, ımansızların |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|