![]() |
![]() |
#34 | |||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Namazın salat dışındaki kelamlarla anlatıldığına neye göre kanaat ettiniz? "Salat" kelamının namaz içinde kullanılmadığına sizi inandıran nedir? Kurana göre namazı, "kurandan delillerle doğru namaz" başlıklı bir yazımda açıklamıştım. Burada da söyleyebileceğim, bizzat abdest-salat ilişkisinden, abdestin eğitim-destek-yardımla ilgisi olmaması yüzünden en az abdest geçen ayette salattan namazı görebilmeniz gerekir diye düşünüyorum. Alıntı:
Ama, namaz konusunda kuranda istenen olmazsa olmaz şartlar olan kıyam-rüku-secde durumlarına uyulması halinde diğer şekilsel hareketlerin değişmesinin önemi yoktur. Namazda okunacaklar için ise, siyasiler yerine, imansızlar tarafından islam alimi sanılanlara kabul ettirilen kurandışı/insan kaynaklı sözlerle yine namazın değiştirildiğini söyleyebilirim. Ancak, bunların değişik yada yanlış olması kuranda olan namazı yok saymayı gerektirmez. Çünkü, pratiklerdeki yanlışlar yada pratize edilmeyen şeyler onun kuranda olmadığı anlamına gelmez. Alıntı:
Ama, namazda azami rekat belirlenmeyip, kişi ne kadar fazla yapabilirse o kadar karşılığını fazladan alacaktır. Elbette, kulun rabbine yönelmesi sadece namazla olmamakta, onunla sınırlandırılmamaktadır. Kul, her yer ve zamanda kendi belirlediği biçimde rabbini hamd edip, ondan isteklerde bulunabilir. Ama, belirli vakitlerde de özel bir zikir olan namazı rabbimiz istemektedir. selamlarımla, aorskaya Konu aorskaya tarafından (24. December 2012 Saat 03:59 PM ) değiştirilmiştir. |
|||
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
namaz, rekatları |
|
|