![]() |
|
![]() |
#1 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: May 2010
Mesajlar: 568
Tesekkür: 4.080
276 Mesajina 635 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Selam Raven kardeşim
Açıklamalarını mantıklı buluyorum. Diğer kardeşleriminkini de tabii ki. Eğer Kur'anda namaz var bile olsa, bunun salat la değil başka şekilde anlatıldığına kanaat getiriyorum. Öyle gelenekçilerin kıldığı gibi olmadığına da... Zira Kur'anda en asgari bir namaz tarifine rastlamadım. Rastlayan varsa açıklarsa memnun olurum. Resulun uygulamalarının bozulmadan günümüze geldiğine inanmıyorum. Çünkü, malumunuz 4 ayrı sünni mezheb ve diğer şii mezheblerin namaz uygulamaları farklı. Ortak noktaları,kıyam,rüku ve secde. Onlar bile bazı yerlerde farklılık arzetmekte. Özellikle hacca giden kardeşlerimiz bu farklılıkları net bir şekilde görebiliyorlar. Kanaatimce namaz var ise, Cenab-ı Allah şekil ve rekat şartı gözetmeksizin bizi serbest bırakmıştır. (Kur'anda bahsedilmediğinden yola çıkarak bunu diyorum.) Kısacası rabbimiz,"Kulum bana yakar da nasıl yakarırsan öyle yap; yeter ki beni bul." dilediğini varsayıyorum. Saygılarımla |
![]() |
![]() |
Miralay Adli üyeye bu mesaji için Tesekkür Eden 4 Kisi: | dost1 (24. December 2012), dreamworld (7. February 2013), khaos (25. December 2012), raven (24. December 2012) |
![]() |
#2 | |||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Namazın salat dışındaki kelamlarla anlatıldığına neye göre kanaat ettiniz? "Salat" kelamının namaz içinde kullanılmadığına sizi inandıran nedir? Kurana göre namazı, "kurandan delillerle doğru namaz" başlıklı bir yazımda açıklamıştım. Burada da söyleyebileceğim, bizzat abdest-salat ilişkisinden, abdestin eğitim-destek-yardımla ilgisi olmaması yüzünden en az abdest geçen ayette salattan namazı görebilmeniz gerekir diye düşünüyorum. Alıntı:
Ama, namaz konusunda kuranda istenen olmazsa olmaz şartlar olan kıyam-rüku-secde durumlarına uyulması halinde diğer şekilsel hareketlerin değişmesinin önemi yoktur. Namazda okunacaklar için ise, siyasiler yerine, imansızlar tarafından islam alimi sanılanlara kabul ettirilen kurandışı/insan kaynaklı sözlerle yine namazın değiştirildiğini söyleyebilirim. Ancak, bunların değişik yada yanlış olması kuranda olan namazı yok saymayı gerektirmez. Çünkü, pratiklerdeki yanlışlar yada pratize edilmeyen şeyler onun kuranda olmadığı anlamına gelmez. Alıntı:
Ama, namazda azami rekat belirlenmeyip, kişi ne kadar fazla yapabilirse o kadar karşılığını fazladan alacaktır. Elbette, kulun rabbine yönelmesi sadece namazla olmamakta, onunla sınırlandırılmamaktadır. Kul, her yer ve zamanda kendi belirlediği biçimde rabbini hamd edip, ondan isteklerde bulunabilir. Ama, belirli vakitlerde de özel bir zikir olan namazı rabbimiz istemektedir. selamlarımla, aorskaya Konu aorskaya tarafından (24. December 2012 Saat 03:59 PM ) değiştirilmiştir. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Mar 2013
Mesajlar: 192
Tesekkür: 83
41 Mesajina 74 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 23 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Örnek YUSUF 100 de "Ve refea ebeveyhi alel arşı ve harrû lehu succedâ(succeden)".............. Meali M.esed şöyle vermiş:Ve ana babasını en yüksek onur katına çıkardı; ve onlar(ın hepsi) O'nun önünde hürmet ve tazimle yere kapandılar.hürmet ve tazim(secde),yere kapandılar(harru).Aynı şekilde Meryem58,secde15,isra 107-109.araf143. Secde nin anlamı bu şekilde bilinçli olarak bir başkasına teslim olmak,boyun eğmek. Devam ettiğimizde bir de şu ayete bakalım Ve lillâhi yescudu men fis semâvâti vel ardı tav’an ve kerhen ve zilâluhum bil guduvvi vel âsâl(âsâli).(RAD 15) Halbuki Göklerde ve Yerde kim varsa ister istemez Allaha secde eder kendileri de gölgeleri de sabah akşam(ELMALILI HAMDİ YAZIR) İster-istemez secde etmek ne demek?Boyun eğmek,teslimiyet göstermek.Onun koyduğu ayeti,yasasının dışına çıkamamak.Atıyorum insan yemek yememek isteyebilirmi?Yaşaması için yemesi lazım yada Nefes almamak,suyun içinde nefes alabilmek. Her ne kadar insanlar aman canım o kelimeyide biz öyle anlamıyoruz şöyle anlıyoruz deselerde(her insan kelimeye farklı manalar yüklesede).Kuran ı anlamada kelimelerin aslının bilinmesinin daha iyi anlaşılması,hatta ayetlerin anlaşılması bakımından gereklilik olduğuna inanıyorum. Rüku kelimesinde ve kıyam kelimesindede şu an genel tarafından anlaşılanın aksinde bir açıklaması var H.yılmazın.Sitede varmı yokmu bilmiyorum ama Dost1 kardeşim bir ilgilensin. Fakat benim burda dikkatimi asıl çeken konu harur(yere kapanmak),secde(boyun eğmek teslim olmak) kelimesi aynı ayette kullanılmış.Eğer secde yere kapanmak olsaydı niye aynı ayette iki aynı anlama gelen iki farklı kelime birarada kullanılırdı? Selam ve dua ile...
__________________
Karşılarında okunup duran Kitab'ı sana indirmemiz yetmedi mi onlara? Şüphesiz bunda iman edecek bir kavim için elbette bir rahmet ve ilahi bir ihtar vardır..ANKEBÛT - 51 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Super Moderator
Üyelik tarihi: Mar 2012
Mesajlar: 963
Tesekkür: 481
200 Mesajina 303 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 24 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Kulun Allah'a vuslatı için, vakit, pusula, sakal, takke, yağmurluk, rekat, adet, sünnet gibi kavramlara ihtiyacı olmadığı kanaatindeyim. Tek şartı onunla onun lisanı ile konuşmak. (Kuran okumak) Kaldıki bu forumda Halil Ağabey vasıtası ile bilgi edindiğim "tazarrulu niyaz" gibi muhteşem bir ruh hali ile Allah'a yakarabiliyor ve istekte bulunabiliyorsan, Kuran okumanın dahi gerekli olmadığına inanıyorum. Zaten kişi Kuranı kendisi için okur Allah için değil. Allah kendisine ortak koşanları (şirk en büyük günah diye biliyorum) dahi affedebiliyor ve muhatap alabiliyorsa gerisi teferruattır. Örnek veriyorum; Mülk 6 : Rablerini inkar edenler için cehennem azabı vardır. Ne kötü varılacak yerdir orası! Ayetini namazında okurken korkudan tirtir titreyip "ne yapıyorum ben ALLAHIM" diye kendine gelen veya bunu başarabilen kaç kişiyiz.... Kendimize dürüst olalım... Konu bartsimpson tarafından (24. December 2012 Saat 05:59 PM ) değiştirilmiştir. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2012
Bulunduğu yer: 38° 36′ 50″ N, 27° 26′ 3″ E
Mesajlar: 102
Tesekkür: 97
52 Mesajina 104 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 23 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
seni anlıyorum.rekat kısmında sana katılıyorum özellikle emeviler döneminde müdahaleler olduğunu hepimiz biliyoruz.Ama bu var olana bir müdahale.Ayrıca resulun uygulamalarının bozulmadan günümüze kadar geldiğine inanmıyorum diyorsunuz.Bir kısmı için sizi haklı buluyorum.İslam dinine bağlı mezheplerin hristiyanların iznik konsiline benzer bir toplantıları yok.Yani İslam çerçevesini çizen her ne olursa olsun yine kur anı kerimdir mezhepler değil.Ha tarihte veya günümüzde ki abzürd bazı uygulamaların önümüze geldiği doğrudur.Ama bizim kur anımız var.yani inancımızı genel hatlarıyla belirleyen bir rehber. Sevgili bart kardeşim, Sizin Mülk 6 : Rablerini inkar edenler için cehennem azabı vardır. Ne kötü varılacak yerdir orası! Ayetini namazında okurken korkudan tirtir titreyip "ne yapıyorum ben ALLAHIM" diye kendine gelen veya bunu başarabilen kaç kişiyiz.... yorumunuza bayıldım. tartışmanın böyle seviyeli, aydınlatıcı ve bir yerlere varabilecek emareler göstermesi beni çok sevindirdi.Allah hepimizin ilmini artırsın.
__________________
Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem. Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem Konu raven tarafından (24. December 2012 Saat 09:09 PM ) değiştirilmiştir. |
|
![]() |
![]() |
raven Adli üyeye bu mesaji için Tesekkür Eden 5 Kisi: | aorskaya (24. December 2012), bartsimpson (24. December 2012), dost1 (24. December 2012), khaos (25. December 2012), Miralay (25. December 2012) |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
namaz, rekatları |
|
|