![]() |
![]() |
#9 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Jun 2010
Mesajlar: 6
Tesekkür: 0
6 Mesajina 10 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 0 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Degerli Dost1 kardesim, yazimi tam manasiyla incelemediginiz kannatindeyim. Konuyu ben ayetlerle delillendirdikten sonra ilaveten konuyla ilgili hadisleri Kur' an' a arzederek degerlendirdim ve tahlilini yaptim. Yani konuyu hadislerle delillendirmedim, Kur' an isiginda hadisleri ele aldim ve nasil anlasilmasi gerektigini, hadislere nasil yaklasilmasi gerektigini ortaya koymaya calistim.
Bunun yaninda ben cennetin ve cehennemin ebedi olmadigini soylemedim, ayrica oraya dikkat cekisinizide anlayamadim, yalniz sizin Cennetlikler ve Cehennemlikler tasavvurunda bir yanlislik oldugunu saniyorum. Sunu tekrar etmek isterim ki yazimda da ayetler isiginda sunlari belirttim: Cennet ve ve cehenneme direk olarak gidecekler vardir, ki bunlar icin terazi kurulmaz. ((sizin terazi hakkinda yaptiginiz yorumda bir konuyu etkileyecek bir sorun gormuyorum, su var ki, terazinin muhtevasi yani sekli, semali onemli degildir, Allah insanlara kullandiklari kavramlarla hitap eder, terazinin maksadi ne ise o anlasilmalidir. Terazi deyince aklina insanin, gram, kilo gibi olceklerden ziyade maksadi ne ise amaci ne ise o dusunulur ki ben hangi anlamlarda kullanildigini da ayrica meallendirme de verdim)). Ve ikinci olarak direk olarak gitmesi gereken yere gidecekler oldugu gibi, yaptiklari tartilacak olanlarda vardir ki bunlar mu' minlerdir, cunku kafirin ahirette tartiya konacak deger verilecek bir ameli olup olmaidigina zaten bakilmaz, ameli olculenecek olan gunahkar mu' minlerdir, siz butun mu' minlerin gunahlari ortulecegini ve dogrudan cennetlik oldugunu soyluyorsunuz, orada sunu goz ardi etmisiniz ki ayet gayet acik olarak gunahi ortulecek olanlarin buyuk gunahlardan kacinanlar olacagi soylenmistir. Aksi takdirde bunlarin amelleri tartiya konulacak, agir bastigi tarafa gore gidecegi yere gidecektir. sevabi ve gunahi denk olanlarda var ki bunlarada Rahmanin rahmeti gazabina ustun gelecek ve merhamete ugrayacaklardir. Sizin ifade ettiginiz gibi degerlendirmemizde bir celiski soz konusu degildir. Ayetler arasi iliski kurulup okundugu zaman bunu goreceksiniz, sefaatin bir kurtaricilik manasinda degil eslik etme manasinda olacagini soyledim. Bu da gunahini cekmis ve cennete gitmek uzere izin verilmis kisilere eslik etme manasinda olacaktir. ama maalesef gelin gorun ki ayetleri baglamindan kopuk veya tek tek alinip ayetler arasi iliski kurulmadigindan cesitli anlamalara vesile olmustur. Ornegin: Bakara 24' u ele alanlar Cehennemin sadece kafirler icin oldugunu soylemisler "2/24...o hâlde yakıtı insanlarla taşlar olan ateşten sakının. O ateş kâfirler için hazırlanmıştır." yine baska bir ayeti ele alanlar, cennetin mu' minler icin oldugunu ve gunhakar olan mu' minlerin bile cehenneme girmeden cennete gireeklerini soylemislerdir ki siz de oyle yapmissiniz. Allah mümin erkeklere ve mümin kadınlara, altlarından ırmaklar akan cennetler vaad buyurdu. Orada ebedi kalacaklardır. Hem de Adn cennetlerinde hoş meskenler vaad etmiştir. Allah'ın rızası ise hepsinden büyüktür. İşte asıl büyük kurtuluş da budur. (TEVBE/72) yukarida da belirttigim gibi tekrar tekrar soylemekte fayda goruyorum direk cehennemlik olan kafirler oldugu gibi direk cennetlik olan mu' minler vardir. Bir de bunlar yaninda buyuk gunah islemis, ama tevbe etmeden olmus mu' minler vardir ki, bunlar gunahi tartida agir basanlardir, ama mu' mindirler, bunlarin irili ufakli kotu amelleri tartilir, bu tur mu' minlerin kucuk gunahlarida ortulmez cunku o vaad buyuk gunahtan kacinanlarin, kucuk gunahlari ortulcegi tarzindadir, bunlar buyuklerinden kacinmadiklari icin kucuk gunahlarida teraziye konacaktir, “Eğer yasaklandığınız büyük günahlardan kaçınırsanız, sizin küçük günahlarınızı örteriz ve sizi şerefli bir yere sokarız.” (Nisa, 4/31) aksi takdirde kafirler direk cehennemlik ise, mu' minlerin hepside dogrudan cennete gidecek ise tartilarin hafif ve agir gelmesinden bahseden ayetler anlamsiz olurdu. Devam edecek olursak meryem suresinde ki ayetler bize durumu dahada acikca ifade etmektedir. ilgili ayetler soyedir Meryem 19/ 68. Rabbine andolsun ki, onları ve şeytanları mutlaka toplayacağız, sonra onları diz çökmüş vaziyette cehennemin çevresinde bulunduracağız. 69. Sonra her milletten Rahman'a en çok karşı geleni ayıracağız. 70. Sonra, elbette biz, kimlerin oraya girmeğe uygun olduğunu daha iyi biliriz. 71. İçinizden oraya gitmeyecek hiç kimse yoktur. Bu, Rabbinin üzerine aldığı kesin borçtur. bu ayete dayanarak hasa butun herkesin oraya girecegi soylenir peygamberlerde dahil, ama ayet baglamindan koparilmistir. yine bir kismi cehenneme girmeyecek, ama peygamberler de dahil herkes cehennemin cevresinde toplanacaktir derler, oysa ki ayetler arasi iliski koparildigindan bu ayette kendi baglaminda dogru anlasilamamistir. meryem suresi 68 de, cehennemin etrafinda toplayacagiz dedigi istisna kisilerdir, cunku cennetlik olanlar onun hisirtisini dahi duymayacaklartir, onlara husna sozu verilmistir Enbiya 21/101. Şüphesiz kendileri için tarafımızdan en güzel mükâfat hazırlanmış olanlar var ya; işte bunlar cehennemden uzaklaştırılmışlardır.102. Onlar cehennemin hışıltısını bile duymazlar. Canlarının istediği nimetler içinde ebedî olarak kalırlar.103. En büyük korku bile onları tasalandırmaz ve melekler onları, “İşte bu, size vaad edilen (mutlu) gününüzdür” diyerek karşılarlar. Gelelim meryem 71. ayete 71 de bu istisna kisiler cehenneme mutlaka ugrayacak oldugundan ,onun icin mahserde sefaat yoktur, yani herkes yerini bulacaktir. sefaat cehennemden cikarken olacaktir. Nitekim Bakara 254 soyledir: 2/254. Ey inananlar, ne alışverişin, ne dostluğun ve ne de şefaatin olmadığı gün gelmezden önce, size verdiğimiz rızıktan (Allah için) harcayın. Kafirler, zalimlerin ta kendileridir. Meryem 72 soyle devam eder. Sonra korunanları kurtarırız ve zalimleri öyle diz üstü çökmüş olarak bırakırız. 72 de kurtulacaklar kendilerini koruyanlardir ki bunlar sirke bulasmamis olanlardir (bu baglamda hadislere baktigimizda da goruruz ki sirk kosmamislara ve buyuk gunah islemislere sefaat vaad ediliyor). Bu konuyu dahada teferruatli izah etmemiz mumkun ama burada bu verdigimiz deliller isi aciklamaya ve anlamaya yeter kanaatindeyim. Cehenemdeki mu' minlerin Cennete gireceklerine dair daha teferruatli bir aciklama ve bilgiyi Tur suresi 21. ayette ve Ra' d suresi 22, 23 ve 24 te bulmaniz mumkundur. O ayetlerden de anlasilmaktadir ki imanini muhafaza etmis sirke dusmemis mu' minler kendi soylarindan veya atalrindan veyahut eslerinden, cocuklarindan cennette olanlarin yanina alinir ki iste sefaat budur, sefaat yanina almaktir, onun icin bazi kisilerrin hadislerde de belirtildigi uzre yakinlara sefaat edecegi bahsi gecer. Meryem 72 de korunanlar yani sirke dusmemis mu' minler cehennemden bu sekilde cikartilir sunnetullah geregi boyletir. Son olarak nasil ki Kur' an da Dunya zinetleri mu' minler icindir dendigi halde kafirler de dunyadan istifade ediyorsa, Cehennem kafirler icindir dendigi halde, mu' minler' den de buyuk gunah islemis olanlari oraya girecektir, ama soyle bir soru yoneltilecek olursa, peki cehennemlikler, dunyada mu' minlere aid olan dunya susunden istifade ettikleri gibi cennetten de istifade edebilirler mi, ona kesinlikle hayir deriz cunku ayet cennetin sadece mu' minler icin oldugunu bizlere soyluyor. A' raf 7/32. De ki: “Allah’ın, kulları için yarattığı zîneti ve temiz rızkı kim haram kılmış?” De ki: “Bunlar, dünya hayatında mü’minler içindir. Kıyamet gününde ise yalnız onlara özgüdür. İşte bilen bir topluluk için âyetleri, ayrı ayrı açıklıyoruz.” A' raf 7/50. Ateş halkı, cennet halkına: "Suyunuzdan veya Allah'ın size verdiği rızıktan biraz da bizim üzerimize akıtın (ne olur)!" diye seslendiler. (Onlar da) dediler ki; "Allah, bu ikisini kafirlere haram etmiştir." asagida zikredegimiz bir kac hadisi de Kur' an' a arzettiginizde. yukarida ifade ettigimiz Tur ve Ra' d surelerinin bir tefsiri mahiyetindedir. Tur 17. Korunanlar da cennetlerde, ni'met içindedirler. 18. Rablerinin kendilerine verdikleriyle sefa sürerler. Rableri onları, cehennem azabından korumuştur... 21. Kendileri inanmış, zürriyetleri de imanda kendilerine uymuş olan kimselerin zürriyetlerini de kendilerine katmışızdır; kendi ameller(inin sevab)ından da hiçbir şey eksiltmemişizdir. Herkes kendi kazandığına bağlıdır... Ra' d 22. Ve onlar Rablerinin yüzünü (rızasını) arzu ederek (nefsin gücüne giden şeylere) sabrederler; namazı kılarlar, kendilerine verdiğimiz rızıktan gizli ve açık olarak (hayır yoluna) harcarlar ve kötülüğü iyilikle savarlar. İşte şu yurdun sonucu onlarındır: 23. (Onlar) Adn cennetlerine girerler. Babalarından, eşlerinden ve çocuklarından iyi olanlar da kendileriyle beraber olur. Melekler de her kapıdan yanlarına varırlar: 24. Sabretmenize karşılık selam size, yurdun sonu ne güzel! (derler). Hadisler: "Şehid, ehl-i beytinden (aile ve akrabasından) 70 kişiye şefaat eder, şefaati kabûl edilir." (Ebû Dâvud, Tirmizî). Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki: (Küçük çocuk ana-babasına şefaat eder, onları Cennete çeker.) [İbni Mace] insaAllah maksadimiz hasil olmustur. Selam sizlerle olsun kardeslerim |
![]() |
![]() |
Fikret Hekim Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | Miralay (21. June 2010) |
Bookmarks |
Etiketler |
allah, etmesin, muhtaç, sefaate |
|
|