![]() |
|
|
|
|
#1 |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2010
Mesajlar: 925
Tesekkür: 191
556 Mesajina 1.179 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kitap ortada. ne diyelim.
Matematik bilenler için bir örnek verelim; a = a a² = a² a²+a² = a²+a² a²-a² = a²-a² Eşitliğin bir tarafı “a” ortak parantezine alınır diğer tarafıiki kare farkı çarpanlara ayırma yöntemiyle yazılırsa ifade a.(a-a)=(a+a).(a-a) olarak yazılır. Eşitliğin iki tarafı (a-a) ifadesine bölünerek ; a=(a+a) yani a=2a ve a’lar sadeleşirse 1=2 sonucu çıkar. Ortalama bir matematik bilgisi ile buna benzer bir çok eşit olmadığını bildiğiniz eşitlikler çıkarabilirsiniz. Ve bu sonuçlara bakarak matematiğin çelişkili olduğunu rahatlıkla iddia edebilirsiniz. İçerisinde çelişki olduğu için matematiği bir safsata veya uydurma olarakta düşünebilirsiniz. Ama bu yaklaşımınız “göreli ve önyargılı” olmakla birlikte konu ile ilgili yetersiz bilginizden kaynaklanır. Çünkü siz matematiği kendi önerme ve koşulları içerisinde değerlendirirseniz yukarıdaki işleminizin ve sonucunda vardığınız hükmün yanlış olduğunu farkedebilirsiniz. Matematik önermeleri içerisinde size koşul olarak “0 / 0″ ifadesinin tanımsız olduğunu ve bu ifade ile karşılaştığınızda işlemin devamınında bir anlam ifade etmeyeceğini söyler. Yani eşitliğin her iki tarafını (a-a) ya bölmek demek (a-a) sıfır olacağından 0/0 ifadesine çarpar. Bunun gibi eğer siz Kuran’ı kendi sunduğu koşullar içerisinde değilde “önyargılı veya göreli” ve Kuran hakkında eksik bilgi ile sorgularsanız içerisinde yüzlerce “çelişki, anlamsız mesaj, vs” bulmanız çok olağan bir durumdur. Kuran’ın verdiği koşullarla Kuran’ı incelediğinizde Kuran size eğer bir çelişkiye sahipseniz bakış açınızda bir yanılsama veya eksiklik olabileceğini bakış açınızı değiştirmeniz gerektiğini söylüyor. esen kalın |
|
|
|
| pramid Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | hiiic (5. April 2012) |
|
|
#2 | |
|
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Oct 2010
Mesajlar: 19
Tesekkür: 1
4 Mesajina 14 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 0 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alıntı:
yani herşeyi bilmiyorsan hiçbirşeyi bilmiyorsun gibi garip bir anlayışın var.herşeyi bilmek zorunda değiliz ama bildiklerimizi doğru delillendirmek zorundayız. bu tarz mantık hataları hem bir vakit kaybı hemde yanlış sonuçlar çıkarmaya yol açacak uygulamalardır. ama illa deniz yasaklarıyla ilgili fikrimi soruyorsan onuda açıklayayım; günümüze kadar gelen tarihi çüreçte insanların denizde ""basit araçlarla"" avlanması ""çoğu zaman"" deniz hayvanları için nesli tehdit edecek bir tehdit olmamıştır bu yüzden allah deniz canlılarının avlanması yasağını doğrudan anmamıştır.kara hayvanlarının avlanması ise bu mahiyette değildir basit araçlarla avlanarak kara canlılarının neslini tüketmek mümkündür.kara canlılarına ulaşım denizdekine göre daha kolaydır. üstelik hacc için deniz yoluyla gelenler için deniz mahsullerinden yemek bir zorunluluktur çünkü ulaşabilecekleri başka kaynaklar yoktur.depolayabilecekleri yiyecek kaynakları sınırlıdır. günümüze gelince artık insanların elindeki teknolojiyle avlanma deniz canlılarının neslini tehdit eder hale gelmiştir bu yüzden bu tarz uylulamalar kurandaki şu ayetlere takılır ve izin verilmez. O, iş başına geçti mi (ya da sırtını çevirip gitti mi) yeryüzünde bozgunculuk çıkarmaya, ekini ve nesli helak etmeye çaba harcar. Allah ise, bozgunculuğu sevmez(2/205) İnsanların kendi ellerinin kazandığı dolayısıyla, karada ve denizde fesad ortaya çıktı. Umulur ki, dönerler diye (Allah) onlara yaptıklarının bir kısmını kendilerine taddırmaktadır.(30/41) bu ayetler günümüzde yapılan sanayi balıkçılığının sınırlandırılmasına cevaz veren ayetlerdir. kuran tüm zamanlar için inmiş bir kitaptır dün deniz hayvanları iin bir tehdit olmadığı halde yasak koyulması zulum olurdu bu gün ise deniz hayvanları için tehdit varken yasak konulmaması zulum olur. matematikle ilgli yaptığın anolojiye gelince. ilkin matematiksel gerçekler herzaman için kainattaki gerçekliğe denk düşmez bu yüzden matematiğe gerçeğin kendisi olarak değil gerçekliği tanımlayan/tasvir eden bir araç olarak bakmalıyız. halbuki bizim tartıştığımız şeyler matematik gibi kurgusal şeyler değildir gerek yaşadığımız evren gerekse kuran gerçektir kuranın içinde evrenle ve kendisiyle çelişen sonuşlar olmaması gerekir.matematikte ise böyle bir zorunluluk yoktur matematik evrende gözlemlediğimiş şeylerle sınırlı olak zorunda değildir. örneğin ahmedin 5 elması olsun 6 sını eda ya versin ahmedin kaç elması kalır. matematiğin bu soruya cevabı -1 olur ama gerçek hayatta -1 elmaya rastlayamazsınız. eğer bizim ifadelerimizde çelişki varsa çelişkili olan ifadeleri ortaya koyup bunlar birbiriyle çelişiyor denilebilir, denilmelidirde. |
|
|
|
|
![]() |
| Bookmarks |
| Etiketler |
| değil, elkadirin, gece, hangi |
| Seçenekler | |
| Stil | |
|
|