![]() |
![]() |
#18 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 825
Tesekkür: 0
166 Mesajina 234 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Merhaba sayin Halil Ay dost. Mu'minûn 6 konusunda verdiginiz bilgiler icin tesekkür ederim.
"Mâ meleket eymânühümden/sözleşmelerinin sahip oldukları"ndan kasıt: Kölelik müessesesinin devam ettiği zamanlarda, kadın ve erkek kölelerin belirli koşullar ile yapılan sözleşmeler çerçevesinde koruyucu ailelerin himayelerine verilenlerdir. Bu mâ meleket eymân da su âna kadar anlasilamamis bir konu. Bakin siz onlarin himaye altindaki kadin ve rekek köleler oldugunu söylüyorsunuz. Oysa Ahzâb 50'den anlasilan, nikahli estir onlar. Ey nebi! Sana helal kildik mehirlerini verdigin eslerini -ezvâceke elletî âteyte ucûrehunne ve yeminin kime sahipse onlari -ve mâ meleket yemînuk Mu'minûn 5-6'dan anlasilan da bu: Inananlar cinsel organlarini saklarlar Ama esleri ya da yeminleri kime sahipse onlar baska. Yani yalnizca onlara acmalari caizdir. Bu hususta kinanmazlar. Inanan bir kadin düsünün. Kadinin yemini kime sahipse ona cinsel organini acmasi caiz. Kadinin nikahlisindan baska bir erkek olabilir mi bu?! Mümkün mü?! Caiz diyoruz, Allah izin vermistir. Allah, inanan bir kadinin, esinden baska bir erkege cinsel organini acmasina izin verir mi? Ahzâb 52 ise gercegi pekistiriyor: Ey nebi! Bundan sonra kadinlar sana helal degil. Güzellikleri hosuna gitse bile onlari eslerinle degistirmen de... Allah'in, elcisine buyrugu acik ve net. Ahzâb 52'den sonra evlenemezsin. Haram. Hattâ bir esin örnegin ölüm gibi bir nedenle eksilse onun yerine baska bir kadin alman da haram. Ama yeminin kime sahipse onlar baska. Eksilen esinin yerine onlardan birini alabilirsin. Bundan anlasilan: 1. Hz Muhammed'in yemîni kime sahipse onlar ailesinin disinda degil icindedir. Allah'in elcisi ailesinin disindan hic bir kadini alamaz. Bu haram. Yoksa "Bundan sonra kadinlar sana helal degil!" diyen Allah'in buyrugu hükümden düser. Ama yemini kime sahipse onlari alabilir. Bu helal. 2. Hz Muhammed kendi yemini kime sahipse onlari mevcut "ezvâc"iyla degistirebilir. Bundan anlasilan, iki grup kadin da onun "helali"dir ama degisik nikahlar* yoluyla. Her halde "ezvâci"ni yazili nikahla almistir; yemini kime sahipse onlari sözlü nikahla. Hz Muhammed yemini kime sahipse onlardan birinin sözlü nikahini yazili nikaha dönüstürebililir. Ilgili ayetlerden benim anladigim bu. Yanildigimi düsünüyorsaniz yanlisimi düzeltmeme yardim eder misiniz. Sevgi ile, Hasan Akcay _______________________ *Hayrettin Karaman (http://www.hayrettinkaraman.net/sc/00073.htm): ... akit, aralarında evlenme engeli bulunmayan bir kadınla bir erkeğin, şahitler huzurunda, karşılıklı rızaları ve irade beyanları ile kurulur/oluşur... Resmî nikah ayrıca kayıt altına alındığı için evlilik hukukunu koruması, güvence altına alması bakımından dinin amacına daha da uygundur. Konu Hasan Akçay tarafından (19. June 2012 Saat 02:26 PM ) değiştirilmiştir. |
![]() |
![]() |
Hasan Akçay Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | sevginur (6. November 2012) |
Bookmarks |
Etiketler |
çok, eşliliği, peygamberimizin |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|