6. February 2014, 03:24 PM | #31 | |||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 |
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Masal dünyası deyimi hoş olmamış... Kardeşlerim, konuların özünden uzaklaşarak şahsi cepheler açmayalım. saygılarımla... aorskaya |
|||
6. February 2014, 03:30 PM | #32 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 |
Alıntı:
Kelamların, kelimelerin “mutlak doğruluğu” olur mu? Bunun üzerinde düşünmek gereklidir. Allah kelamı ile insan kelamını birbirinden ayırmak gerekir. Eğer Allah kelamından söz ediyorsak; bu kelamların mutlak doğru olduğunu da bilmemiz gerekir. Allah, hata yapmaz, şaka yapmaz, yalan söylemez... O halde kelamları mutlak doğrudur. Şimdi; bunun üzerinde isterseniz hala düşünebilirsiniz. saygılarımla... aorskaya |
|
6. February 2014, 03:44 PM | #33 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 |
Alıntı:
1- Sizinde hatırlayacağınız gibi rabbimiz kur'anda "biz bir ayetin hükmünü kaldırır veya değiştirirsek onun yerine mutlaka daha iyisini getiririz" diyerek kitapta neshten bahsetmiştir. Ancak, sizinde yukarıda belirttiğiniz gibi bu nesh aynı kitaptaki ayetleri değil, önceki kaynaklardaki ayetleri ele alır. Aksi halde kitapta çelişki ortaya çıkarki, kur'anda çelişki yoktur. Bakara 106 "biz, bir ayetin hükmünü yürürlükten kaldırır veya onu unutturursak (ertelersek) mutlaka daha iyisini veya benzerini getiririz...." 2- Nesh, yine önceki kitaptaki bir ayetin anlamının farklı sunulması yada iddiasını düzeltmek değildir. Önceki uygulamalardan bazılarının değiştirilmesidir. Örneğin bazı haram-helal konusunda değişiklik yapılmasıdır. Sığır ve koyunların iç yağlarının haram kılınmasının kaldırılması hemen akla gelen kitabi örnektir. Enâm 146 Sırtlarında yahut bağırsaklarında taşıdıkları ya da kemiğe karışan yağlar hariç olmak üzere sığır ve koyunun iç yağlarını da onlara haram kıldık... saygılarımla... aorskaya |
|
7. February 2014, 05:54 PM | #34 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Apr 2012
Bulunduğu yer: earth
Mesajlar: 433
Tesekkür: 229
167 Mesajina 302 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 23 |
aorskaya
''o hoş olmamış, şu güzel olmuş, aferin, sana zayıf, anlayamamışsın'' benzeri tavırlarla, tartışan kişilerin cümlelerini tek tek yazıp lütfen bir daha not vermeye kalkma ayrıca şahsi cepheleşme konusunda söylediklerin konusunda haklısın.ama sanada tavsiyem sahsi cepheleşme görüyorsan konunun içine yeni bir cephe açarak girme sen doğru söylemişsin sen yanlış söylemişsin diye.Su akar yolunu bulur. konunun ilk 5 yazısını oku neyin nerden nereye geldiğini göreceksin. ben burada bize yeni katılan arkadaşların savunduğu her düşünceye saygı duyarım.Kimseyi korkutup kaçırmak niyetinde asla değilim.Ama ortaya biri bir konu atarsa ona cevap verecek başkalarıda çıkar.Buranın özgür bir platform olduğu bilinir.Sizde bu platformun etkili üyelrinden birisiniz.Lütfen bazı kuralların sadece başkaları için geçerli olmadığını unutmayalım.
__________________
(FOR RAVEN) Konu khaos tarafından (8. February 2014 Saat 07:24 AM ) değiştirilmiştir. |
8. February 2014, 10:54 PM | #35 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2012
Mesajlar: 108
Tesekkür: 19
41 Mesajina 61 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 23 |
Din akıl sahiplerine indirilmiştir, kelam kelime sahiplerine, duygu sahiplerine indirilmemiştir.
Kelamlar bir araçtır, insanların iletişim kurması, biribirlerine ulaştıkları, elde ettikleri bilgileri aktarmak, depolamak için kullanınlan bir araçtır. Kelamları anlayan algılayan, yorumlayan akıldır. Kelamlar yardımcı unsurdur. Kuranın türkçesi “toplanan” ve “okunan” demektir. İki elimizin arasına aldığımız, önlerimizdeki iki kapaklı musaf; hadis ve hadiselerden zuhur etmiş, hadisi kutsi olarak sunulmuş yazıtlar, Allahın varlığını ve birliğini anlatan, insanları Allah yoluna davet eden, ibret alınmasını isteyen, uyaran kelam halinde sunulmuş kitaplar resullerin insanlığa bıraktığı mirastır. Bu resullerin okudukları, topladıkları(kuran) yazıtlardaki açıklamaların amacı insanı takvaya ulaştırmak içindir. Allahın konuşması, kelamı yaratmasıdır. Allah yarattığında doğruyu söyler, gösterir. Allahın yarattığında, hata, şaka, yanlışlık yapmaz! Mutlak doğru yoktur, her doğrunun bir doğrusu vardır, herşeyi yaratan ve yaratmaya devam eden bir Yaratıcı var, yaratılış bitmeyeceği için mutlak doğru yoktur. Bize göre, belli zaman diliminde, belli şartlar altında doğru diye genelleştirdiklerimiz vardır. Bu sebeplerden dolayıdır ki; herşeyin doğrusunu Allah bilir denmektedir. Zaman akmakta, içinde bulunduğumuz şartlar, mekan değişmekte, insanlığın bilgisi sürekli artmaktadır. Herşeyi anlayacak, çözecek ve yorumlayacak olan akıldır, aklımızı başımıza toplamalıyız, bütün etmeliyiz ki zamanın doğru bilgisine ulaşalım, okuyalım, toplayalım. Kelamlar bir araçtır, amaç değildir. Düşünüp akledelim; madem islam toplumu olarak bizlerin elinde mutlak doğru var! Diye iddia ediyoruz ama; neden tüm islam coğrafyaları bir çöküş içerisindedir?, insanlığa hiçbir katkısı olmayan sadece tüketen, geçmişte yaşamaya çalışan, ilerleyemeyen, geçmiş ataların düşünce ve aklıyla yaşamı okumaya çalışan, taklitçi, geçmişten medet uman, anlamadığı kelimelere tapan, geçmişin kelimelerini tekrar etmeyi açıklama, mucize sanan bir toplum, topluluklar var. Kurandaki kelam ve kelimeler birer konu başlığıdır, bir konuda açıklama yaparken kurandaki kelamları tekrar etmek; konuyu çözmek veya açıklığa kavuşturmak olmayıp, kelimeleri tekrar etmektir, doğruyu ortaya çıkarmaz, herşey havada kalır. Kelamlar ham bilgidir, yaşamla bağı kurulamadığı zaman bir yere ulaştırmaz, hatta yanıltır. Yanlış kurulan bağlarda insanları pislikten çıkarmaz. İnsanları pislikten çıkaracak, düzlüğe çıkaracak Allahın insana bahşetmiş olduğu akletme ve düşünebilme yetisidir, en sağlam iptir. |
mustafabey Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | bartsimpson (9. February 2014) |
Bookmarks |
Etiketler |
değişti, değiştirildi, doğru, kanıtı, kuran, kuranın, mutlak, olduğunun, tek |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|