![]() |
|
|
|
|
#1 |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2010
Mesajlar: 926
Tesekkür: 191
556 Mesajina 1.179 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hüküm ayetleri tartışmaya kapalıdır...Kitabında anasıdır...
"onlar miskini doyurmaya teşvik etmezler" ayetini hatırlayınız.... atalar dininin alimlerinin kafası karışmış olacak ki birde bu ayet için fitre uydurmuşlardır... eğer allah "bu kuranı anlaşılır arapça kuran yaptık" diyorsa dil yönünden benim arapçam ile anladığım budur... zira zamir için karine gerekir durumu size linkte verdiğim örnekte kuranın gramerine göre yanlıştır... "sen ve kavmin bu zikirden sual edileceksiniz" ayeti ve hesap sorulacağımız bu kitap olduğuna göre ve bizlerin hesap sorulacağı bu kitapda RAMAZAN ayında inzal olduğuna göre bizler bu yaptığımız hataların fidyesini vermekteyiz... (rahmet göstergesi sanki bu ayda verilen fidye ile hatalar sıfırlanıyor mu ne... hemde basit bir fidye ile...) ORUÇ AYETİN SONU DER Kİ ORUÇ TUTMANIZ HAYIRDIR-HAYIRLIDIR.... HEM FARZ KILACAK RABBİMİZ HEMDE HAYIRLIDIR DİYECEK..... kitabı yoruma göre değil, seçme hakkı olmadan kabullenmeliyiz.... zira inanmış bir müslümanın seçme hakkı yoktur... sadece akledelim.... haluk abi çalışmaların için rabbimiz razı olsun.... seni takip etmekteyiz... "rabbim" yerine "RABBİMİZ" deseniz... kuran alemlerin rabbi diyor değil mi.... RABBİMİZ İLMİNİZİ ARTIRSIN..... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Feb 2010
Mesajlar: 436
Tesekkür: 67
264 Mesajina 549 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Değerli arkadaşım fikir ve inançlarınıza saygı duyarım. Ben düşüncemi söyledim.
Rabbim ile Rabbimiz konusuna gelince. Elbette cümle alemin Rabbidir bunda hiç şüphe yok. Fakat öyle insanlar var ki bu alemde Allah tanımaz, öyle insanlar da var ki tanıdığını zanneder, iman ettiğini sanır ama ona şirk koştuğunun farkında bile değildir. Ben onlarla birlikte Rabbim i anmaktan, yine Rabbim e sığınırım. Her beşer kendi imtihanından sorumludur. Her kulda Allah a yönelirken, kendi adına yönelir ve ona kendi adına hitap etmesi de gayet normaldir. Çünkü ben yapacağım kendi hatalarımdan Rabbim e karşı kendim sorumluyum. Kur'an alemlerin Rabbidir der, fakat içimizdeki şeytan takipçileri, ya ona inanmaz yada Rahmanın istediği gibi onu anlamaz. Allah yaşamımızdaki tüm malın, mülkün ve evlatlarımızın sahibidir, biz bunu biliriz fakat benim evim, benim param benim oğlum kızım deriz konuşurken. Fakat gerçekte biliriz ki her şey Rabbimizindir. Bizlerin bunu söylemesi Allah a saygısızlık elbette değildir. Önemli olan mülkün gerçek sahibinin Allah olduğunu bilmek ve ona göre yaşamak, onu yine Allah adına kullanmaktır. Kelimeler anlam bakımından elbette önemlidir, ama kullandığınız yer ve mekana göre değişik söylenmesi, gerçek anlamını değiştirmez. Eğer Rabbim kelimesiyle inancı kişiselleştirmek anlamı çıkardıysanız, bu doğrudur. Din ve iman kişiseldir, herkes yaptıklarından sorumlu olduğu gibi, Allah ile kul arasına kimse giremez. Bu durumda ona tekil kipte hitap etmemde çok doğaldır. Bir ailede ki Babanın çocukları, babasına babamız demez. Çünkü her evlat babasına, annesine karşı kendi yaptıklarından sorumludur ve ona hitap ederken de kendi adına baba diye hitap eder. Başkasına tanıtırken babamız der. Kelimeler yeri geldiğinde tekil, yeri geldiğinde çoğul olur. Bu gerçek anlamını değiştirmez. Buda benim düşüncem. Saygılarımla Halukgta |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2010
Mesajlar: 926
Tesekkür: 191
556 Mesajina 1.179 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
fidyenin kabul olunmayacağı gün için bu dünyada fidye verin emri hangisidir....
yoksa sorguya çekileceğimiz kitabın inzal ayı mıdır? burada fidye verelim ki fidyenin işe yaramadığı gün, önden gönderdiklerimiz işe yarasın !!! rabbimiz af etsin bizi...... |
|
|
|
![]() |
| Bookmarks |
| Etiketler |
| 184, anlaşılması, ayetin, bakara, farklı, günümüzde |
|
|