![]()  | 
	
| 
	 | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
| 
			
			 Uzman Üye 
			
			
			
			Üyelik tarihi: Dec 2010 
				
				
				
					Mesajlar: 825
				 
				 
	Tesekkür: 0 
	
		
			
				166 Mesajina 234 Tesekkür Aldi
			
		
	 
				
				Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Merhaba gercek hanif dost. Nasilsiniz? 
		
		
		
		
		
		
		
	"Simdiki "gavs"in kac esi var, sormadim. Ama babasindan söz ederken "O iki esliydi," dediler. Itirazlarimdan biri buna dairdi. "Es üstüne es almak Hz Peygambere haramdi; Allah'in elcisi haram ayetinden sonra bir daha asla es üstüne es almadi," dedim. "Es üstüne es almak Kuran'a ve sünnete uymaz." Bu vesileyle, yaseen'in enkihû ve inkihû hakkinda verdigi bilgiden ben ne anladim onu biraz acayim: ENKEHE fiilinin emir kipi "enkihû"dur (24:32), NEKEHE fiilinin emir kipi ise inkihû (28:27). Ancak, 4:3'teki fiil önünedki hemze elif ile birlestigi icin enkihû mudur ya da inkihû mu görülemez. Bunu ancak anlam örgüsü belli eder. Bu görüse ana dili Arapca olan kisiler dahil itiraz edenler var. Ama söyledikleri kesin bilgi degil cünkü Arap örfüne dayaniyor, Kuran'a degil. Kuran'da onlarin iddiasini cürüten ifadeler var. Gerekli görüldügünde aciklamaya calisirim, Allah isterse. Sevgi ile, Hasan Akcay  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
| 
			
			 Uzman Üye 
			
			
			
			Üyelik tarihi: Mar 2011 
				
				
				
					Mesajlar: 117
				 
				 
	Tesekkür: 145 
	
		
			
				77 Mesajina 151 Tesekkür Aldi
			
		
	 
				
				Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			selam  
		
		
		
		
		
		
		
	hasan hoca; Kur'anın harekelenmesi neye göre yapılmıştır ? "Enkihû-İnkühû derken harekeleme hatası nasıl oldu peki ? Bu söylediğiniz kur'anın anlattığı meselenin anlam bütünlüğünü bozmuyor mu ? Bozuyor sa eğer bu kur'an da çelişki olmuıyor mu ?  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
| 
			
			 Uzman Üye 
			
			
			
			Üyelik tarihi: Dec 2010 
				
				
				
					Mesajlar: 825
				 
				 
	Tesekkür: 0 
	
		
			
				166 Mesajina 234 Tesekkür Aldi
			
		
	 
				
				Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Hz Peygamber zamaninda harekeler yok. Kelimemizin Nûr 32'deki ve Nİsâ 3'teki yazilisi ayni: نكح.  
		
		
		
		
		
		
		
		
			Ahzâb 52 es üstüne es almayi Hz Peygambere haram kildigina göre es üstüne es almak o andan itibaren bütün inanirlara yasaktir. Allah'in elcisi hic kimsenin es üstüne es almasina izin vermis, göz yummus olamaz. Yoksa, daha önce söyledigim gibi, bir din ki peygamberine es üstüne es almayi yasaklar, peygamber o yasagi harfi harfine yerine gerir ama onun ümmeti takmaz, catir catir es üstüne es alir; dinin peygamberi gider Mersin'e ümmeti gider tersine... o dine kimse din demez, ciddi gözle bakmaz, din demez, kimse girmez. O halde Hz Peygamber zamaninda Nisâ 3'teki نكح, tipki Nûr 32'deki نكح gibi, evlendirin anlaminda enkihû olarak okunuyordu. Miladî 8. yüzyilin baslarinda, Hz Peygamber'den asagi yukari 100 yil sonra, mushafa önce elif harfleri sokusturulmus. Örnegin Haccac-i Zalim "1 000 (bin)den fazla elif boca etmekle övünüyor. Sonra, yine zalim takma adli o valinin yönlendirmesiyle mushaf harekeli hale getirilmis. Yani mushafin kelimelerine verilen harekeli sekiller ve onlarin tasidigi anlamlar Allah'in hükmü degil harekelemeyi yapan haccac-i zalimlerin hükmüdür. Beser sasar ya, bol bol sasmis ve Allah'in celiskiden arinmis olan kitabina (Nisâ 82) celiskiler boca etmisler. Örnegin Allah Nisâ 3'te gûya "Cok esli olmak zulümse cok esli olun!" diyormus. Nisâ 3'ün basina gelen... "نكح "nin önündeki "elif"in altina ESRE denen bir cizik atmislar. Bu onun evlenin anlamina gelek üzere inkihû okunmasini sagliyor. Okurken ف ile نكح arasindaki esreli elif (hemzelif) telaffuz edilmiyor, dolaysiyla yazilista da yok, bizim karac.oglan'in "a"si gibi. Kelimenin harekeli son hali: فَانكِحُواْ Taskent mushafinda ف satirin sonunda, نكح bir sonraki satirin basinda görülüyor. Harekesiz: ف.................................................. ............... .................................................. ..............نكحو Sevgi ile, Hasan Akcay Konu Hasan Akçay tarafından (22. March 2012 Saat 09:47 AM ) değiştirilmiştir.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
| 
			
			 Uzman Üye 
			
			
			
			Üyelik tarihi: Mar 2011 
				
				
				
					Mesajlar: 117
				 
				 
	Tesekkür: 145 
	
		
			
				77 Mesajina 151 Tesekkür Aldi
			
		
	 
				
				Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			keşke  hasan hoca  keşke..... 
		
		
		
		
		
		
		
	senin dediğin gibi olsa .Suudi araplar başta olmak üzere uçkur düşkünü ne kadar şerefsiz ( Petrol zengini ) varsa ( islama'da 4 evlilik var deyip ) zevklerini ,nefislerini tatmin eden bu ahlaksızlara anlatılabilse keşke bu yazdıkların.Bizler neyiz ki ..Zor evlenen guruhtan olanlar için zaten tek evlilik istesede istemese farz oluyor.Haa durumu iyiye gidenlerde ahlaksızlaşabiliyor.Metres alarak.Yada imam nihahı adı altında.Paranın değiştirdiği satın aldığı insanlardan berii olabilmek en huzurlu yaşam şekli.Allah herkezin isteğine göre veriyor .selam ile.  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
| 
			
			 Uzman Üye 
			
			
			
			Üyelik tarihi: Dec 2010 
				
				
				
					Mesajlar: 825
				 
				 
	Tesekkür: 0 
	
		
			
				166 Mesajina 234 Tesekkür Aldi
			
		
	 
				
				Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Benim etim ne budum ne! Cok esli Arap seyhlerine ya da bilmemne tarikatinin iki esli seyhine ve onu izleyenlere gücüm yetmez. Ama Kuran'dan anladigim ve dogru olduguna yüzde yüz iman ettigin ne ise onu söylerim. Buna gücüm yeter elhamdülillah.  
		
		
		
		
		
		
		
		
			Cok esciler Hicr 9'u kalkan ediyorlar kendilerine. Allah orda gûya diyormus ki, Kuran'i Biz indirdik; onu koruyacak olan da Biziz -انا نحن نزلنا ال ذكر وانا له لحافظون. Ve basliyorlar tekfir etmeye. "Kuran'in tek harfi bile degismemistir; aksini öne sürenler kafirdir." Oysa Allah Hicr 9'da "ذكر"i koruyacak olan Biziz, diyor; yalnizca Kuran'i degil. Zikr, harfler ve kelimeler degil anlamlar demek. Ve yalnizca Kuran'daki anlamlar degil öteki bütün nebilere vahyedilen anlamlar da Zikr. A'râf 69'a bakar misiniz. Suayb aleyhisselam orda halkina sesleniyor: Zikr icinizden bir adama geldi diye mi sasiyorsunuz - اوعجبتم ان جاءكم ذكر من ربكم علي رجل منكم. O Zikr'in nesh edilmemis olan anlamlari son Zikr olan Kuran'a aktarilmis, Suayb aleyhisselama gelen Zikr de böylece ilahen korunmaya devam ediliyor. Ama hani nerde onun harfleri, kelimeleri? Korunmus mu? Kuran'in mushaf halinin yani harflerinin ve kelimelerinin korunup korunmadigina gelince... Enbiyâ 4: Kâle rabbî ya’lemul kavle fis semâi vel ard - قال ربي يعلم القول في السماء والارض Görüldügü gibi Arapça metnin en sagindaki kelime: قال. Bunun acilimi: ق ا ل. Kaf Elif Lam. "ق" ile "ل"in ortasinda "ا" var.. Buna uzatma elifi deniyor. Süleyman Atesin aciklamasi (Kur'ân-i Kerîm Tefsîri, Enbiyâ 4): KÂLE fiilini Kûfe'li okurlarin bazilariyla Medine ve Basra'li okurlarin tamami emir kipinde قل (kul) seklinde okumustur. Biz, söz gelisine daha uygun oldugu için, tercümede bu okuyusu esas aldik. Cünkü ilk zamanlarda KAF ile Lâm arasina uzatma elifi konmazdi. Yani? Kelimenin mevcut yazilisi "kâle-قال"dir ama biz onu "Kul -قل" diye okuyor ve Türkçeye ona göre çeviriyoruz. O halde Enbiyâ 4'ün dogru anlami S Ates'e göre: De ki, Rabbim gökte ve yerde konusulan her sözü bilir. Diyanet'e göre: Peygamber onlara dedi ki, Rabbim.... Bu durumda Kûfe'li okurlarin bazilariyla Medine'li ve Basra'li okurlarin tamami kafir miydi? Ya da Diyanet mi kâfir? Sevgi ile, Hasan Akcay Konu Hasan Akçay tarafından (22. March 2012 Saat 01:57 PM ) değiştirilmiştir.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| Hasan Akçay Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: |  dost1 (25. March 2012)  | 
		
| 
			
			 | 
		#6 | 
| 
			
			 Uzman Üye 
			
			
			
			Üyelik tarihi: Mar 2011 
				
				
				
					Mesajlar: 117
				 
				 
	Tesekkür: 145 
	
		
			
				77 Mesajina 151 Tesekkür Aldi
			
		
	 
				
				Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Yani? Kelimenin mevcut yazilisi "kâle-قال"dir ama biz onu "Kul -قل" diye okuyor ve Türkçeye ona göre çeviriyoruz. 
		
		
		
		
		
		
		
	Gâle yada Gûl diye okunmuyor mu hasan hoca bu yazdığınız ? Eğer gâle dersek manası "dedi" değil mi ?  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
| Bookmarks | 
| Etiketler | 
| çok, eşlilik, kuran, önerisi | 
		
  | 
	
		
  |