![]() |
![]() |
#18 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 824
Tesekkür: 0
163 Mesajina 231 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Benim etim ne budum ne! Cok esli Arap seyhlerine ya da bilmemne tarikatinin iki esli seyhine ve onu izleyenlere gücüm yetmez. Ama Kuran'dan anladigim ve dogru olduguna yüzde yüz iman ettigin ne ise onu söylerim. Buna gücüm yeter elhamdülillah.
Cok esciler Hicr 9'u kalkan ediyorlar kendilerine. Allah orda gûya diyormus ki, Kuran'i Biz indirdik; onu koruyacak olan da Biziz -انا نحن نزلنا ال ذكر وانا له لحافظون. Ve basliyorlar tekfir etmeye. "Kuran'in tek harfi bile degismemistir; aksini öne sürenler kafirdir." Oysa Allah Hicr 9'da "ذكر"i koruyacak olan Biziz, diyor; yalnizca Kuran'i degil. Zikr, harfler ve kelimeler degil anlamlar demek. Ve yalnizca Kuran'daki anlamlar degil öteki bütün nebilere vahyedilen anlamlar da Zikr. A'râf 69'a bakar misiniz. Suayb aleyhisselam orda halkina sesleniyor: Zikr icinizden bir adama geldi diye mi sasiyorsunuz - اوعجبتم ان جاءكم ذكر من ربكم علي رجل منكم. O Zikr'in nesh edilmemis olan anlamlari son Zikr olan Kuran'a aktarilmis, Suayb aleyhisselama gelen Zikr de böylece ilahen korunmaya devam ediliyor. Ama hani nerde onun harfleri, kelimeleri? Korunmus mu? Kuran'in mushaf halinin yani harflerinin ve kelimelerinin korunup korunmadigina gelince... Enbiyâ 4: Kâle rabbî ya’lemul kavle fis semâi vel ard - قال ربي يعلم القول في السماء والارض Görüldügü gibi Arapça metnin en sagindaki kelime: قال. Bunun acilimi: ق ا ل. Kaf Elif Lam. "ق" ile "ل"in ortasinda "ا" var.. Buna uzatma elifi deniyor. Süleyman Atesin aciklamasi (Kur'ân-i Kerîm Tefsîri, Enbiyâ 4): KÂLE fiilini Kûfe'li okurlarin bazilariyla Medine ve Basra'li okurlarin tamami emir kipinde قل (kul) seklinde okumustur. Biz, söz gelisine daha uygun oldugu için, tercümede bu okuyusu esas aldik. Cünkü ilk zamanlarda KAF ile Lâm arasina uzatma elifi konmazdi. Yani? Kelimenin mevcut yazilisi "kâle-قال"dir ama biz onu "Kul -قل" diye okuyor ve Türkçeye ona göre çeviriyoruz. O halde Enbiyâ 4'ün dogru anlami S Ates'e göre: De ki, Rabbim gökte ve yerde konusulan her sözü bilir. Diyanet'e göre: Peygamber onlara dedi ki, Rabbim.... Bu durumda Kûfe'li okurlarin bazilariyla Medine'li ve Basra'li okurlarin tamami kafir miydi? Ya da Diyanet mi kâfir? Sevgi ile, Hasan Akcay Konu Hasan Akçay tarafından (22. March 2012 Saat 01:57 PM ) değiştirilmiştir. |
![]() |
![]() |
Hasan Akçay Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | dost1 (25. March 2012) |
Bookmarks |
Etiketler |
çok, eşlilik, kuran, önerisi |
|
|