![]() |
|
![]() |
#1 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2010
Mesajlar: 905
Tesekkür: 191
556 Mesajina 1.179 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Rivayet ne sevgili kardeşim?
ERBAB kelimesinin geçtiği yerleri kurandan araştıralım. Vekâle-rrasûlu yâ rabbi inne kavmî-tteḣażû hâżâ-lkur-âne mehcûrâ(n) FURKAN 30 ittihaze kelimesine dikkat et. Furkan 30. ayette geçiyor Velâ ye/murakum en tetteḣiżû-lmelâ-ikete ve-nnebiyyîne erbâbâ(en)(k) eye/murukum bilkufri ba’de iż entum muslimûn(e) Nebileri ve Melekleri/melikleri ERBAB edinmeyin. bkn: Âl-i İmrân / 80 Kul yâ ehle-lkitâbi te’âlev ilâ kelimetin sevâ-in beynenâ vebeynekum ellâ na’bude illa(A)llâhe velâ nuşrike bihi şey-en velâ yettaḣiże ba’dunâ ba’dan arbâben min dûni(A)llâh(i)(c) fe-in tevellev fekûlû-şhedû bi-ennâ muslimûn(e) Birbirimizi erbab edinmeyelim bkn: Âl-i İmrân / 64 İtteḣażû ahbârahum veruhbânehum erbâben min dûni(A)llâhi velmesîha-bne meryeme vemâ umirû illâ liya’budû ilâhen vâhidâ(en)(s) lâ ilâhe illâ hu(ve)(c) subhânehu ‘ammâ yuşrikûn(e) Alimlerinizi ERBAB edinmeyin. Tevbe 31 Din adına görüşler yani rivayetler o kişi ve toplumu bağlar. Yâ sâhibeyi-ssicni eerbâbun muteferrikûne ḣayrun emi(A)llâhu-lvâhidu-lkahhâr(u) bkn: Yusuf 39 Ey benim hanif olan site arkadaşlarım, birbirine aykırı ERBABLER mi daha hayırlı, yoksa bir ve her şeye üstün olan Allah mı? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 18 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Konuyu tam anlamadan, sanki karşında; rivayetleri, yada başka kimseleri dine ortak eden biri varmış gibi anlatımlarda bulunuyorsun! Kısaca toparlayım da konu netleşsin: Bir konu hakkında, dinin tek kaynağı olan kurana baktım, konuyu okuyarak, belli bir anlam çıkardım. Benim aklım ve kaynağım kuran olduğu için çıkarımım ilk etapta bana yeterlidir. Ne zamana kadar? Tabiki, benden daha iyi, daha doğru ve mantıklı başka bir açıklama görene kadar. İşte, aynı konuda benden daha akıllıca bir anlatım, görüş, iddia varsa benim o görüşü almam gerekir. Aklın ve dinin emri budur. Aksi, nefsimizi rab edinmek olur. Şimdi, kurandaki bir konuda; benimkinden daha doğru olan görüş kimden gelirse gelsin ben alıp, kabul edip, artık ona göre yaşamalıyım. Benimkinden daha iyi görüş olması ve kendiminkini bırakıp, onu almam kuranı eksiklemez, yetersiz kılmaz, sadece beni eksik, hatalı, anlamamış, yetersiz kılar. İşte, bu nedenle doğru görüş, kimden olursa olsun alınmalıdır. Bu rivayette olabilir. Rivayetin doğruyu anlatan ve kurana uygun olan konusu varsa, neden kullanılmasın. Benden daha doğru bir anlatımı varsa, sadece riavyet olduğu için alınmaması ne kadar akıllıca olur, bu mantıklı olmaz. Ayrıca; 1- Din adına görüşler yani rivayetler o kişi ve toplumu bağlar. demişsiniz. Buna katılmıyorum. Rivayetin anlamını bilirsek, onun hadis olmadığını da kavrayabilirsek, sadece bizden öncekilerin görüşü, düşüncesi olarak ele almak mümkün olur. Böyle olunca da, bu rivayet ne kişiyi, nede toplumu bağlar. Yada şöyle örnekleyelim: Rivayet yerine, siz; falan şahısdan aldığınız bilgi ile benim o konuda yanlış düşündüğümü bana gösterirseniz, ben de buna inanırsam, bu görüş aktarma (rivayet) diye almamalımıyım. Görüş sahibinin önemi olmadan, görüşün, fikrin bizzat kendisinin önemli olması gerektiğini kabul etmeyelimmi? 2- Ey benim hanif olan site arkadaşlarım, birbirine aykırı ERBABLER mi daha hayırlı, yoksa bir ve her şeye üstün olan Allah mı? demişsinde; Kim rabbin kelamını terkedip de başkalarını rab edinecek şekilde onların kelamını kabul ediyorki? Kardeşim; bütün insanlar için tek din, hak din olan islamdır. İslam = kurandır. Sadece kuran. Bunu ilk yazımdan itibaren dillendiriyorum. Kurandan konuları daha iyi anlamama yardımcı olacaksa, sadece kendi anladıklarımla yetinmek yerine her görüşe açık olmak gerekir. Bunlardan, kendimizinkinden daha mantıklı, doğru ve kurana ters olmayanı alarak yaşamaya devam etmek gerekir. Bu da başka rabler edinmek değil, Allah kelamını daha iyi anlayan olursa, onu kabul etmek üzere incelemek olur. Rabbimizin, kelamlarını, ayetlerini en doğru anlamaya çalışmak ise takdir edilecek bir anlayıştır. Saygılarımla... aorskaya Konu aorskaya tarafından (15. August 2012 Saat 02:30 PM ) değiştirilmiştir. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2010
Mesajlar: 905
Tesekkür: 191
556 Mesajina 1.179 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
selam, selam ...
Sizi, korunduğunu iddia ettiğiniz rivayetler ile baş başa bırakıyorum. Ben sizin uyduğunuza uymam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 18 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Sizin gibi, çok akıllı yazılarını gördüğüm birinden, sanki inadına yapıyormuşçasına, bütün anlatımlarımıza rağmen, "Rivayetler dini yaşamını savunanlar" dan biriymişim gibi yazılarla karşılaşmak, hem şaşırtıyor, hem üzüyor. Bütün okuyanlar, konunun açılışından bu tarafa, kuran merkezli yaşamı kabul ve tavsiye ettiğimizi görürken, sizin bunu görmemeniz mümkün değildir. Sebebini tam bilemediğim bir şekilde adeta, rivayetleri savunan biri konumuna sürüklemeye çalışıyorsunuz. ŞİMDİ SİZİ İSPATA DAVET EDİYORUM: 1- Sizi, korunduğunu iddia ettiğiniz rivayetler ile baş başa bırakıyorum. Rivayetlerin korunduğunu hiç bir yerde söylemediğim gibi, tam tersine hadislerin bile korunmadığını, bu yüzden bunu iyi anlamaya çalışarak, zamanımızda hadis aramanın beyhude olduğunu, hadis denenlerin sadece hadis iddiası yani rivayet olduğunun bilinmesini anlatmaktayım. Şimdi, lütfen, herhangi bir yazımdan alıntı ile bu iddianızı kanıtlayın, sizden özür dileyeyim. Aksi halde, sizin hakka tecavüzden bir özür borcunuz var, bilmenizi rica ederim. 2- Ben sizin uyduğunuza uymam. "UYMAM DEDİĞİN" görüşümüzü kısaca aşağıya bir kez daha alıntılıyorum. Eğer cidden bunu kabul edemiyorsanız, sizin nefsinize yenik düştüğünüzü, onu efendi edindiğinizi görmenizi diliyorum. Çok basitçe; bir müslüman kurandan kendi anladığını belirlemeli ve ona göre yaşamaya çalışmalıdır. Ama aynı konuda, kim olursa olsun, daha doğru, daha mantıklı ve kurana uygun bir görüş bildirmişse onu alıp, daha doğru yaşamak gerekir. Buraya kadar bütün yazdıklarımda savunduğum budur. Siz buna, gerçekten uymayacaksanız, her durumda kendi aklınızın bulduğunu yeterli görecekseniz, daha iyisi olmasına rağmen yaşamınıza sokmayacaksanız, bu rabbimizin bizden istediği olmadığından, aksine ben sizin bu mantığınızı kabul edemem. Kaldıki, bu durumda, şimdi burada yazışmamız bile anlamsız olurdu. saygılarımla... aorskaya Konu aorskaya tarafından (16. August 2012 Saat 07:19 AM ) değiştirilmiştir. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
biz, edebiliriz, hadis, kadarını, tespit, varmıdır, varsada, zamanımızda |
|
|