![]() |
|
![]() |
#1 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 824
Tesekkür: 0
163 Mesajina 231 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Kur'ân'da laikligi bi de ben nasil gördügümü anlatmaya calisayim. Beserim; sasarim. Benim anladigim elbet yanlis olabilir; ikna olursan yanlisimi düzeltirim. Onun icin yaziyorum.
* Allah hükmüne kimseyi ortak etmez. (Kehf 26) Bundan anladigim, din Allah'in hükümleridir. O hükümler Kur'ân'da olup hic kimse tarafindan degisiklige ugratilamaz. Cünkü Allah hükmüne kimseyi ortak etmez. Örnegin Allah'in Mâide 90'daki hükmü odur ki icki misillu bilinc örtüleri seytanin pis isleridir; onlardan uzak duracagiz. Icki haramdir. Insanlar "Icki helaldir" diye bir yasa cikaramaz. Kisacasi haram, helal hükümleri din hükümleridir. Ve laik devlet din hükmü vermez; yoksa laik devlet laik olmaktan cikar. * Onlarin ortak kostuklari var da Allah’in izin vermedigini DINDEN YASA mi yapiveriyor onlara? (Sûra 21) Bundan anladigim, dinin yasalarini yalnizca Allah yapar. Din o sayede Allah'in dini olmustur -dinillah (Nasr 2). Yasalarini sunun bunun koydugu din "sunun bunun dini"dir, cakma dindir. Kisacasi, insanlar din yasasi cikaramazlar; Allah izin vermiyor. Dine uygun bahanesiyle DINDEN YASA da cikaramazlar; yoksa rablik taslayip shirke batarlar. * Insanlar arasinda hüküm verdiginizde Allah sizin adil hüküm vermenizi emrediyor... (Nisâ 58) Bundan anladigim, insanlar arasinda hüküm vermek suretiyle insanlari yani devleti yönetmek insanlarin isidir. Allah yöneticilerin adil hükümler vermesini emrediyor. Demek ki ahrette onlardan vermis olduklari hükümlerin hesabini soracak. Kisacasi, Allah insanlari yönetimden sorumlu tutuyor. Bu demektir ki egemenlik denen yetki insanlara aittir. Yetkisiz sorumluluk olmaz. Insanlar dinden yasa cikarmaya mezun olmadiklarina göre devleti beserî, lâdinî = laik yasalar cikararak yönetirler. * Bir konuda anlasmazliga düserseniz onu Allah'a ve elcisine götürün. (Nisâ 59) Bundan analdigim, yasa tasarilarimizi yasalastirmadan önce, Allah'i ve elcisini temsilen, Kur'ân'a götürmeliyiz. Örnegin "Icki helaldir" diye bir yasa tasarimiz varsa bunu Kur'ân'a götürmeli ve Allah'in ordaki haram hükmünü görerek derhal geri cekmeliyiz. Zaten laik devletin isi haram helal hükümleriyle ugrasmak olamaz. Ama ickili olarak islenen suclarin cezalari Kur'ân'da yok. Onlari biz belirleyip yasalastiririz. Örnegin TCY Madde 571: Her kim topluma ait ya da toplumun girebilecegi yerlerde HALKIN RAHATINI BOZACAK ya da olay cikaracak sekilde ve ACIKCA SARHOS bulunursa en az on bes gün hafif HAPSE ya da en az 50 lira hafif PARA CEZASINA carpilir. Iste bu bizim cikardigimiz yasadir yani beserî yani lâdinî yani laik. Allah bize bu tür laik yasalar cikarma görev ve yetkisini veriyor ki bizden hesap soracak. "Biz laik yasalar cikaramayiz!" demek "Allah bizden hesap soramaz!" demektir. Yasama ile ilgili ayetlerden benim anladigim bu. Konu Hasan Akçay tarafından (17. August 2012 Saat 12:45 PM ) değiştirilmiştir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Sayın Hasan Akçay, Öncelikle; sizinle ilgili yazışmalarımda, bazı kolaylıklar sağladığı için, sakıncası yoksa size hitaplarımda, "h.akçay" olarak yazmak için izin istiyorum. Sonra; "...ben nasil gördügümü anlatmaya calisayim. Beserim; sasarim. Benim anladigim elbet yanlis olabilir; ikna olursan yanlisimi düzeltirim. Onun icin yaziyorum." sözlerinizde, daha önce başka yerlerdeki yazışmalarımızda da sizi tanıdığım kadarıyla samimi olduğunuzu düşünüyor, bu sözlerinize tamamen katılıyor, benim düşünce biçimime uyduğundan, bu nedenle sizi saygın bir yere koyuyorum. Ben de yazılarımı; sadece rabbimizin rızasını kazanmak amacıyla yazmaktayım ve bu yüzden yaşam felsefem; "doğru kimde olursa olsun; herkese aittir, hemen almak gerekir, yanlış; kimde olursa olsun sahibine aittir, hemen kaçmak gerekir" üzerinedir. Lütfen, sizlerde benim yazılarımı bu anlayışa sahip bir kimsenin yazısı olarak kabul ederek karşılık veriniz. Hatalı, bulduğunuz kısımlar olursa, en acımasız şekilde eleştiriniz. ŞİMDİ KONUYA DÖNECEK OLURSAK; Yazılarınıza, detaylı cevaplarımı uygun olduğum en kısa zamanda vereceğim inşallah. Ancak; yukarıya alıntıladığım yazınızda geçen bir kısma değinmeden geçmeyi doğru bulmadığımdan buna ilişkin eleştirimi yapıyorum. Sevgili Hasan Akçay, laiklikle ilgili olarak; diyerek cümleye devam edip, bazı ayetleri ele alarak açıklamalar yapmışsınız. Şimdi; sizin laikliği bilmediğinizi düşünemiyorum. Laikliğin, tanımını bilen birisi olarak ta, kuranda laikliğin olmadığını, bu yüzden arasanızda bulamayacağınızı bilmekle birlikte, "kuranda laiklik..." diye cümleye başlamanızdaki sebebi anlamaya çalışıyorum. Bunun sonucunda şu an vardığım bir iki yargı varsa da bu zanna dayandığı için burada yazmama gerek olmadığını ve aslında bunun önemi de olmadığını düşünüyorum. Çünkü, sebebiniz ne olursa olsun, kurduğunuz cümle yanlıştır. Çünkü; laikliğin tanımını ele aldığımızda, onun islamda yer almasının mümkün olmadığı gibi aksine, islamın toplumsal yaşamla ilgili hükümlerini de reddettiğini görürüz. Laikliğin, "KURANDA MEVCUT OLDUĞU" düşüncesinde devam ediyorsanız, öncelikle ağağıda linkini verdiğim, laiklikliğin ne olduğu ve islamla ilişkisini ele aldığım yazımı okumanızı rica edeceğim. Yazımı okuduktan sonra katılıp, katılmadığınız kısımlarla birlikte, laiklik ve islamla ilgisi hakkındaki başka görüşlerinizi de, konu başlığı baklımından daha uygun olması nedeniyle, yine ilgili başlık altında yazmanız halinde size cevaplarımı orada vermeyi düşünüyorum... Saygılarımla... aorskaya KONU: Laiklik müslümanlıkla bağdaşmaz. Ancak kuran müslümanı olmadıkça gerekliliktir. LİNK: http://www.hanifler.com/showthread.php?t=2864 . Konu aorskaya tarafından (17. August 2012 Saat 01:53 PM ) değiştirilmiştir. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
akidedir, akidesi, laiklik, şeytani |
|
|