![]() |
|
![]() |
#1 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 18 ![]() ![]() |
![]()
yukarıdaki yazıya göre şimdi kıssadan anlamamız gerekenleri pekiştirmek için şu soruları soralım:
1- iblis bir melekmidir? 2- iblis neden secde etmemiştir? 3- Gerçekten de yaratılış bakımından, başka hiç bir şey olmadan iblis, insandan üstün olabilirmi? 4- Rabbimiz, Kendisinden başkasına kulluk yapılmasını kesinlikle yasakladığına göre, meleklerin Adem Aleyhissalam’a secde etmesini neden istiyor? 5- Secde sadece kulluk etmek üzere yaratıcıya edilmezmi? Meleklerin secdesini nasıl yorumlamalıyız? 6- insanlar, cinlerden ve meleklerden üstünmüdür? 7- Rabbimiz, cin taifesinden olan İblis’e “Sana emrettiğimde, seni secde etmekten engelleyen nedir?” diye sordu.Bu cümlede; dikkatinizi çeken bir şey var mı? Çok önemli bir nokta var, bulabilirmisiniz? 8- Rabbimiz, şeytanın neden secde etmediğini bildiği halde, sebebini şeytana niçin sormaktadır? 9- Rabbimiz, melekler ve şeytanla olan konuşmalarını neden kuranda bize bildirmiştir? şimdilik bu soruların cevaplarını ararken, sizlerinde ek sorularla yada cevaplarınızla, görüşlerinizle katkılarınızı bekleyelim... saygılarımla, aorskaya |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Nov 2012
Mesajlar: 1.606
Tesekkür: 667
710 Mesajina 1.305 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 24 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Uff... benden bu kadar, esasinda güzel bir arastirma yaparak cevaplandirmam gerekirdi, ama maksadimiz ögrenmektir, biraz da kendi aklima göre hareket etmek istedim. Hep ezbere olmuyor. Ben de bekliyorum gelecek paylasimlari. Selam ve dua ile. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Nov 2012
Mesajlar: 2
Tesekkür: 29
0 Mesajina 0 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 0 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Allah'in selami ve rahmeti üzerinize olsun,
bende Merdem kardesim gibi cevap bekliyorum insaaAllah. |
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
adem, kıssalar, zamanındaki |
|
|