![]() |
|
![]() |
#1 | ||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Peygamberin dini pratize etmesi, uygulamanın nasıl olacağını göstermesi, açıklaması görevi yokmudur? Sadece Allah'ın gönderdiği ayetleri, başkalarına tebliğ edip kenara çekilmesi gereken birimidir? Peygamber, islama davet ettiği kimselere; "bakın, Allah'tan bana şu sözler geldi, bunları size duyuruyorum, bu sözlere rabbimizin sözü olarak itaat edin, onlarda ne isteniyorsa yapın..." deyip başkaca şeyler yapmıyormuydu? Yoksa, dinin yaşanmasına örnek olarak yaşamasının yanısıra,problemlerin dine göre nasıl çömzülmesi gerektiğini; gerekirse hakemlik yaparak gösteriyor, müslümanların lideri olarak toplumsal yaşam normlarını da belirlemiyormuydu? Sözleri alıp ileten ve başkaca bir şey yapma görevi olmayana elçi denilmezki, ona "ulak", yada belkide "özel ulak" denebilir. Halbuki, peygambere kuran, onu açıklamak üzere de arapça indirilmiştir, değilmi? O halde peygamber, ayetleri hem uygulamak, hem de soruları çözmek ve açıklamak görevi olan biridir. Abese suresini hatırlarsak, hem de kimlere bile açıklamak zorunda olan biri olduğunu da daha iyi kavrarız. Ancak, bu durumu hiç bir şekilde kuran dışında, kendi hükümleri olarak anlatan, açıklayan, hüküm koyan biri olarak anlamak son derece yanlış ve tehlikelidir. Peygamber kurandan, kurana göre yaşamıştır ve kurana göre yaşanması için çaba harcamıştır. Aksini düşünmek, hem dini bilmemek, hem de başta rabbimize ve sonra peygamberimize iftiradır. saygılarımla... aorskaya |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2010
Mesajlar: 880
Tesekkür: 191
556 Mesajina 1.179 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
BEN HATIRLAMAK İSTEMİYORUM; O AYETİ TAHRİF İLE AHLAKSIZLIĞI NEBİYE ATFEDİYORSUNUZ. HEM KALEM SURESİNDE ALLAH İYİ AHLAK ÜZERESİN DİYECEK, HEMDE KÖRE LABALİ HAREKETTE BULUNACAK NEBİ ? Alıntı:
Alıntı:
Lütfen nebiler arası ayrım yapmayalım ve Onları erbab edinmeyelim Konu pramid tarafından (10. October 2012 Saat 12:44 PM ) değiştirilmiştir. |
|||
![]() |
![]() |
pramid Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | hiiic (12. October 2012) |
![]() |
#3 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Abese suresini bile tek başına hatırladığımızda, peygamberin kuranı sadece ulak gibi iletip, başkaca görevinin olmadığı iddialarının çürüyeceğini söylediğim yazıma yukarıdaki gibi cevap vermekle, sizin hala; "kendinizi, herkesten üstün görmek" gibi kompleksinizi yenemediğiniz görülüyor. BEN HATIRLAMAK İSTEMİYORUM; O AYETİ TAHRİF İLE AHLAKSIZLIĞI NEBİYE ATFEDİYORSUNUZ. buyurmuşsunuz. Sen ne hakla, ayeti tahrif ettiğimi, peygambere ahlaksızlık atfettiğimi söyleyebilirsin? Artık haddini bil, terbiye sınırlarını aşmadan yaz lütfen. Sen, ayetlerden farklı anlam çıkarabilirsin, yine başkası farklı anlam çıkarabilir. (not: kompleksini yenemesen bile, en azından herkesin senin kadar akıllı olmayabileceğini ve yanılabiliceğini düşünerek hareket etsen, bu sözü söyleyemezdin.) Bu söz, bilerek, peygambere atfedilen yanlışlar için söylenebilir. Halbuki, senin zannından başka elinde hiç bir veri olmadan, bu ithamda bulunma son derece çirkin olmuş. Güzel, mantıklı yazılarına tanık olduğum ve kendini hanif diye lanse eden sana yakıştıramadım. Şimdi, ben; abese suresinin ilk ayetleri ile ilgili yorumumu yapayım, sonra istersen yeniden eleştirini yap. Ancak, bundan böyle kesinlikle, üstünlük kompleksine kapılmadan, kendi fikirlerini ortaya koy lütfen. ABESE [YÜZÜNÜ EKŞİTTİ] SURESİ ilk 10 ayetin meali: 1- Yüzünü ekşitti ve sırt çevirdi; 2- kendisine, o kör geldi diye. 3- Ne bilirsin, belki o da arınıp temizlenecek, 4- belki öğütlenir ve de öğüt kendisine yararlı olur. 5- O, kendini her türlü ihtiyacın üstünde görene gelince, 6- sen ona yöneliveriyorsun 7- onun arınmamasından sana bir sorumluluk olmadığı halde! 8- Amma! Koşarak sana gelen var ya; 9- haşyet duyarak, 10- sense ondan zevklenerek eğlenip oyalanıyorsun. Bu ayetlerde rabbimiz, peygamberimize seslendiğinden; ilk ayette de geçmiş zaman kipi ile tercüme edilmesinden dolayı, senin; sanki başka birinden bahsediliyormuş gibi anladığın anlaşılıyor. Halbuki, kuranda anlatımı pekiştirmek için bu tarz zaman kullanımları olmaktadır. 5.ve 6. ayetleri incelediğimizde; "O, kendini her türlü ihtiyacın üstünde görene gelince, sen ona yöneliveriyorsun" denilerek, ilk ayetlerde yüzünü ekşitip, sırtını çevirenin peygamber olduğunu görürüz. Aksi halde, ilk ayette yüz çeviren farklı kimse olsaydı, o kimse hakkında peygambere anlatım bitirilmeden, direkt peygamber itham edilmezdi. En basitinden, 6. ayetten itibaren; "sen ona yöneliyorsun" demek yerine "sen (de onun gibi) ona yöneliyorsun" denilerek devam edilirdi. Sevgili kardeşim, Peygamber ne kadar üstün ve faziletli biri olsada sonuçta insandır ve hata yapar. İşte burada da bu hatası eleştirilmekte, doğrusu anlatılmaktadır. Bu ayetler bile tek başlarına aslında kuranayetlerinin peygamberimizin kendi ürünü olmadığının kanıtı olarak özel bir örnek olmaktadır. Rabbimizin helal kıldığı şeyleri, kendisine haram kılan aynı peygamber değilmiydi? Orada da hatası anlatılıp, düzeltilmiyormuydu? İşte bu surede de peygamberimizin bir hatası düzeltiliyor. şimdi, sen hala bu anlattıklarıma katılmayabilirsin. Ama, daha önce de belirttiğim gibi, eleştiride sınırları aşmadan kendi görüşünü yazabilirsin. Konu dışına çıkıp, şahsi nitelemelere girmemeni bir kez daha hatırlatırım. Gerçekten hanif olduğunu düşünüyorsan, imansızların kasıtlı görüşlerine bile müslüman olgunluğuyla cevap vermen gerekir. selam, selam... aorskaya Konu aorskaya tarafından (11. October 2012 Saat 02:51 PM ) değiştirilmiştir. |
|
![]() |
![]() |
aorskaya Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | dost1 (11. October 2012) |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
arzı, hadislerin, kurana |
|
|