![]() |
|
![]() |
#1 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Sevgili piramid kardeşim, Henüz dil bilimcilerin ortak bir tanıma varamadıkları gramer konularına girerek, daha doğrusu gramerlerden giderek kavramlara her hangi bir dilde tek anlam vermemiz imkanlıda değildir, doğruda değildir. Kaldıki, rabbimiz kuranın dili için "fasih arapça" demektedir. Bu da kuranın; gramer yapısı arapça olmakla birlikte, dili yani kelimeleri Arapça olmaktan öte çok dilli bir kitap olduğunu gösterir. Bu nedenle, "mlk" üzerinden gramerle bir yerlere varmak yerine, "melek" kavramının geçtiği ayetlerin ayrı ayrı değerlendirilmesini gerektirirki, daha önceden de belirttiğim gibi "melek" kelimelerinin geçtiği ayetlerin hiç birinden, meleklerin, ayrı bir yaratık oldukları, sizin iddianıza görede rabbimizin melekesi olduğu sonucunu çıkarmayı imkansız kılar. Kur’an da; kökü Sankritçe olan 2.000 e yakın ve bunlardan türetilmiş yaklaşık 55-60.000 kelime vardır. Bu yüzdendirki Araplar öteden beri Kur’an’ı anlamaktan uzak kalmışlardır, dolayısıyla kimseye de anlatamamışlardır! Dahada kötüsü, Kur’an’ı anlamak yerine Arabi zihniyeti sahiplenen başka milletten müslümanlar da (örneğin türkler) asırlardır safsatalarla uğraşmışlardır. Bu nedenle, artık gramer vb. teknik ayrıntılarla bir yere varmak yerine dilerseniz meleklerle ilgili ayetleri yazarım ve siz de hala aynı görüşteyseniz, bu ayetlerden tek bir tanesi ile dahi görüşünüzü delillendirmeye çalışırsınız. Ben, rabbimizin; "kuranı her akıllı insanın anlayabileceği kolaylıkta indirdiğini" söylemine de dayanarak, konuları zora sokmadan, ayetlerin üzerinden gidilmesini doğru buluyorum. Bu, sadece "melek" kavramı için değil, bütün kuran hükümlerinin anlaşılması için izlenmesi gereken yöntemdir. Yoksa, sıradan kimselerin kuranı okuyarak, ona göre yaşaması imkansız hale gelebilir. Kuranı, kendi kolay anlamlarından kaydırarak, onu mecazlar, semboller, bulmacalar, bilmeceler haline getirmek doğru değildir. Rabbimizin dini, herkes için bu şekilde kolay anlaışılır ve yaşanır olur. Aksi halde, kuranı okuyup doğru anlamak için, insanların bu alanda ihtisas yapmaları gerekir. Selam, selam... aorskaya Konu aorskaya tarafından (11. October 2012 Saat 01:58 PM ) değiştirilmiştir. |
|
![]() |
![]() |
aorskaya Adli üyeye bu mesaji için Tesekkür Eden 3 Kisi: |
![]() |
#2 | ||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2010
Mesajlar: 880
Tesekkür: 191
556 Mesajina 1.179 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Selamlar. Allah bu kuranı arapça bir kitap ve anlaşılır indirdi. Daha da sözüm yok. Alıntı:
Konu pramid tarafından (12. October 2012 Saat 06:29 AM ) değiştirilmiştir. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Kaldıki, şu anda gramer konusunu açarak, başka yerlerde de kurandaki çok kolay anlaşılır somut kavramları, olayları "sembol anlatımlar, mecaz anlatımlar" olarak niteleyerek anlaşılmaz hale getirdiğinin de farkına varabilirmisin acaba sevgili kardeşim... selam, selam... aorskaya |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||||||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Sevgili piramid kardeşim, Sen, yukarıdaki ayetleri yorumlarken; melekleri hala soyut kavramlar olarak niteleyerek, savaşan Müslümanların bileklerinin güçlendirilmesi olarak açıklamaktasın. Senin bu yorumuna bir şey demeden, aynı savaş olayını anlatan (ENFAL SURESİNDEN ALINTILARLA) ayetleri bir de ben yorumlayacağım ve meleklerin neler olduğunu, savaşa katılıp katılmadıklarını anlatmaya çalışacağım. Rahman ve Rahim Allah’ın adıyla… Alıntı:
10.ayette, yardımın sebebi açıklanarak, yardımın sadece rabbimiz tarafından olduğu, (kendi becerileri, yada düşman zaafiyeti vb. söz konusu olmadığı) Allah’ın bunlara gücü ve kavrayışının yeteceğinden şüphe edilmemesi gerektiği anlatılıyor. 11. Ayette ise müminlere güven verilmesi, kuvvet kazandırılması ve şeytanın tesirini yok etmek için yağmur yağdırıldığı açıklanıyor. 12.ayette ise meleklere görev veriliyor ve kendisinin desteklediği bildiriliyor. Meleklerin görevi; müminlere sebat vermek, rabbimizin korkuttuğu inkarcılara ise boyun ve parmaklarını vurmak olmaktadır. Şimdi, burada anlatılanlara göre, meleklerin müminlerin güçleri olduğu anlamını çıkarabilirmiyiz? Şahsen ben göremiyorum. Bir an için müminlerin gücü olduğunu varsaydığımızda, müminlerin bu güçleri ile inkarcıların boyun ve parmaklarına isabetleri nasıl olacaktır Sorunu ortaya çıkar. Çünkü, müminler zaten diğerlerini yok etmek için en can alıcı yerlerine imkanları ölçüsünde vurmaktadırlar. O halde, melekler müminlerin şahsen güç kazandırılmaları olmayıp, ayrı bir eleman olarak savaşa dahil olup, inkarcıları vuran varlıklar olarak gözükmektedir. Bu anlatılanlarla tatmin olmayanlar olabileceğini düşünerek diğer ayetlerle konuya devam ediyorum. Bu arada; meleklerle ilgili olarak daha önce rabbimizin gücü şeklinde özellik olduğu iddiasında iken, sonradan insanlara verilen güçlere dönüştürülmesine ek olarak, başka zaman ve yerlerde şeytanın; daha doğrusu İblis’in de melek gibi somut bir varlık olmayıp, soyut olduğu, insanların nefisleri, kötü yanları olduğu iddiası da ilginç bir şekilde cevabını bulmaktadır. Alıntı:
İblis gerçekten insanın kötü yanı, yada nefsi vb. soyut şeylerden olsaydı, bütün bunları yapamazdı herhalde değilmi? Şimdi melekler konumuza devam edelim: Alıntı:
Hala tereddütlermi var, devam edelim bakalım: Alıntı:
Alıntı:
Halbuki, melekler ayrı yaratıklar olmayıp, müminlerin ellerindeki gücün artırılması şeklinde olsaydı, müminler 1 karşı 10 dan 1 karşı 2ye düşmek yerine 1 e karşı 10 un üstüne çıkmaları gerekirdi. Demekki, melekler rabbimizin yada müminlerin gücü şeklinde bir özellik olmayıp, bizler tanımlayamasakta ayrı birer yaratıklardır. İblis ve melek yapılarında inşallah yeterli cevap olacaktır. Saygılarımla… aorskaya Konu aorskaya tarafından (12. October 2012 Saat 08:53 PM ) değiştirilmiştir. |
||||||
![]() |
![]() |
aorskaya Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | Miralay (13. October 2012) |
![]() |
#5 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2010
Mesajlar: 880
Tesekkür: 191
556 Mesajina 1.179 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Meleklerin savaşmasına müşrikler şahit mi?
Niye tekrar müşrikler müminlerin karşısına çıktılar? Alıntı:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Zira rabbimiz aracısız mülküne hükmeder. demişsiniz. "Hükmeder" ayrı, "hükmedebilir" yine ayrı olgulardır. Hükmedebileceğine şüphe olmaz. Ancak; 1- mülküne aracısız hükmettiğini siz nerden biliyorsunuz? Bu kesin bilginize ayetlerden delillerinizi rica ediyorum. 2- Mülkllerin bazılarının idaresini, yarattıklarına verirse, rab hakkında şüphemi oluşur, niçin? selamlar, aorskaya Konu aorskaya tarafından (15. October 2012 Saat 08:32 PM ) değiştirilmiştir. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Kuranın tümünü bu yüzden anlayamıyorsunuz. Umarım ağırlıklar kalkar ve perde iner. buyurmuşsunuz da efendi hazretleri size söyleyebileceklerimi yazayım ben de... "Şu takıntılarından, kuranı sadece sen ve senin gibi yorumlayanların anladığını sanma hastalığından kurtul artık. " İnsanları değil de fikirlerini konuşmanı, muhataplarını anlamamakla suçlayarak onları küçük görme çabalarını, defalarca terketmen konusunda uyarmama rağmen, müzmin hale gelen bu davranışından kendini kurtarmaya çabalamak yerine hala aynı şekilde hitapta ısrar ediyorsun. Kaldıki, senin bu yaklaşımın, itici bir etki yaparak, haklı olduğun konuların bile muhatabın tarafından önemsenmemesine sebep olabilir. Ben, artık senin bu kompleks yazıların yerine mantıklı, sana ait fikirlerini görüşmek, onlardan faydalanmak istiyorum. Ben ise; kabul et yada etme, sıradan bir müslüman olarak, kurandan okuduklarımı (rabbime hamd olsun) anlayabilen ve bunu ifade edebilen, yazıya dökebilen biriyim. Bundan böyle sadece yazılarımın içeriğine itirazlarınız olursa, yazımdan alıntılayarak, size göre doğrusunu yazarsanız, ben de onu dikkate alır ve katılıp, katılmadığım kısımları yine yazından alıntılayarak gösteririm. Selamlar... aorskaya Konu aorskaya tarafından (12. October 2012 Saat 01:47 PM ) değiştirilmiştir. |
||
![]() |
![]() |
aorskaya Adli üyeye bu mesaji için Tesekkür Eden 3 Kisi: |
![]() |
#8 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2010
Mesajlar: 880
Tesekkür: 191
556 Mesajina 1.179 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Sözün en güzelini inzal eden rabbe hamdolsun ki bütün çağa hitab eden bir kitap vermiş |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Elbette müteşabih ve misaller vardır, sembollerde vardır. Ancak; doğaüstü her olay, anlatım sembol değildir. Ben doğaüstü olayların hepsinin sembol anlatım olduğunu kabul ve iddia edenlere yönelik olarak; "kuranı mecaz, sembol, bulmaca, bilmece" kitabı yapıyorlar eleştirisi getirdim. "Sözün en güzelini inzal eden rabbe hamdolsun ki bütün çağa hitab eden bir kitap vermiş" demişsiniz. Amenna... Buna katılmayan müslüman olabilirmi? selamlar aorskaya |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
isimlendirilmesi, kavramı, melek |
|
|