![]() |
|
![]() |
#1 | |||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2012
Mesajlar: 304
Tesekkür: 0
59 Mesajina 91 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 24 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
selam
Alıntı:
bakara 30 da meleklere ademin yeryüzünde halife atanacağı bildiriliyor "ve iz kaale rabbuke lil melaaiketi innii caailun fiil ardı haliifeten" yaratılacağı değil... Alıntı:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 18 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Sevgili Fers kardeşim, Ademin meleklere anlatılması ayetine bakarsak, sad 26 ayetindeki gibi, "insanlar arasında gerçek ile karar vermesi için" anlatımı yer almamaktadır. İnsanlar arasında halife tayin edilmesine meleklerin kabul edemeyeceği ne olabilir? İblis'in itirazı; kendisinin insanlara halife atanması beklentisimidir? İblis'in itirazındaki sözleri hatırlarsak, yaratılış konusunun işlendiğini görürüz. Bu da Davud gibi insanlar arasına halife tayinini değil, yaratılışın anlatıldığını gösterir. İnsan iblisten önce yaratılmış olsaydı, İblisin itirazı üzerine "in oradan" denmezdi. Çünkü, İblisin inmesi istenilen yere çıkması için insan anlatımından önce belli zaman gerekir.Aksi halde, insanın önce yaratıldığı ama meleklere ve iblise anlatılmadan önce bir zaman beklendiği akla gelmelidir. Halbuki, ayetlerden buna delil yoktur, aksine insanın sonra yaratıldığının anlaşılmasını gerektirmektedir. selamlar aorskaya |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
isimlendirilmesi, kavramı, melek |
|
|