![]() |
![]() |
#41 | ||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Peki kardeşim, bu sözün üzerine, ben; alınganlık yapmış olayım, problem değil... Ben hadislere tanık olsaydım, elbette kaynak kabul ederdim. Etmeyenler olsa bile kaynak olma özelliğini yitirmezdi. Çünkü, rabbimizin peygamberlere iman etmemiz için emri vardır, iman etmeyen müslüman da olamaz. Ancak; rivayetleri kesinlikle kaynak kabul etmiyorum ve bu güne hiç bir anlatımımda kaynak olarak kullanmadım. Çünkü, rivayet sadece bir idddiadır ve doğruluğu hiç bir zaman ve şekilde tam kesinlikte ispatlanamaz. Bu nedenle ben rivayetlere dikkatle yaklaşırım. Ancak, sadece rivayetleri değil, isterse imansız birinden gelsin, ileri sürülen görüşü, iddiaları da kurandan o konudaki kendi fikrimle kıyaslarım. Benimkinden doğru, mantıklı geliyorsa ve kurana da ters değilse, kendi görüşüm yerine alır, daha iyi fikir olarak onu kabul ederim. Ama, bu durumda dahi bunlar kaynak olamaz. Alıntı:
1- Muhammed peygamberimizin sorulara, kitaptan cevap verdiğini bilmeyen yoktur. Ancak; bazı imansızların kasıtlı ve özellikle peygamberimize gelmeleri üzerine, kendilerine inen kitaba rağmen muhammed'e gelmelerinin tenkit edilmesi de söz konusudur. Ancak, Muhammed kuranı yaşardı, kurandan yaşardı, kuranın yaşanmasına çalışırdı. Bu bakımdan kuran dışından konuşmazdı. 2- Müşriklerin Muhammed peygamberden bekledikleri, kısaca; kendi ilahlarına dokunulmaması, büyük imkanlar sunulması karşılığında Allah'ın tek ilah olmadığını dillendirmesidir. selamlar, aorskaya |
||
![]() |
![]() |
aorskaya Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | dost1 (15. October 2012) |
![]() |
#42 | |||||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2010
Mesajlar: 830
Tesekkür: 191
545 Mesajina 1.168 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Kuranda ifade edilen "de ki" ifadeleri üzerine detaylıca düşünmeni isterim. Birde "sana ... soruyorlar. De ki" ifadesini... Esen kalın. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Peygamber sözleri kaynak nasıl olmaz! Evet senin gerçekten bunu anlayamaman büyük problem olmaktadır. Peygamber sözlerine iman etmeyenler iman etmemek için, yanında melek yada sadece melek gelmemesini mazeret olarak ileri sürerlerken, sen de peygamber sözü olan hadisleri kaynak kabul etmeyerek, peygambere iman etmemiş olmaktan suçlu duruma düştüğünü nasıl göremezsin? Yada, peygamberlere iman edilmesini gerektiren ayetleri anlayamıyormusun? "Nebi'nin yolunda şeytanlar vardır" demekle ne anlatmak istiyorsun? "Nebinin yolu yol değildir" demek istemiyorsundur. O halde dikkatli olunmalımı demek istiyorsun! selamlar, aorskaya |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Nebiler aynı zamanda resul değillermidir? Bunu tam olarak kavrayamıyormusun? Bizler resule güvenmek zorundayız. Onu ve sözleri ile uygulamalarını rabbimizin emri gereği kabul etmek durumundayız. "Birisi inanın dedi" derken, bunu diyenin rabbimiz olduğunu göz ardı demeyin. Peygamber bir konuda hüküm vermişse, iman edenler ona itiraz edemezler, kabul etmek zorundadırlar. Bunu gözardı etmeyin. selamlar, aorskaya |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Neden gözü kapalı inanalımki? Ayrıca, şeytanda olsa doğruyu söylüyorsa (ki, daha büyük yanlışa düşürmek için bazı konularda doğruları söyleyerek ardından yanlışı dikta etmeye çalışan şeytanlar çoktur) bu doğruyu alıp, yanlışlardan kaçmak gerekliliktir. Nebinin yolunda da, Allah'ın yolunda da şeytanlar vardır. Zaten bu konuda defalarca ikaz ediliriz. Önemli olan, şeytanı tanımak ve ne yapabileceğini, nasıl yaklaşabileceğini bilerek tedbirler almaktır. Hatta, bu konularda peygamber kıssalarında bunları detaylandıracaktım ama inatla uzatılan iddialar yüzünden tam olarak anlatma imkanı bulamadım. selamlar, aorskaya |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Defalarca anlattım. Hadis peygamberin sözüdür ve tanık olanlar iman etmek zorundadır, bu nedenle kaynaktır. Ancak, rivayet onun sözü olduğuna ilişkin sadece bir iddiadır. Bu nedenle hiç bir şekilde gerçekliği ispatlanamayacağından kaynak olarak kabul edilemez. Bunun neresini anlamıyorsunuz, ben de bunu anlayamıyorum. selamlar, aorskaya |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2010
Mesajlar: 830
Tesekkür: 191
545 Mesajina 1.168 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Peki, Sizler yemek yiyen birine uymaya/abd devam edin. Bizler beşerleri erbab edinmeyeceğiz. Vahy almadan önce sapıtmış ve vahy sonrası hidayet bulan birisi bu dine ne katar ki. Var mı yetkisi ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
1- Peygambere uymamız gerektiği bizzat kuranda rabbimizin emri değilmidir? Sen koskoca kitapta buna delil bulamadında, benden bunun delilinimi istiyorsun cidden! 2- Peygambere uymak, ona kul olmak demek değildir. Bu nedenle, uyma ile kul olma nitelemesi yapmaya çalışmak, bunu akıl edemeyenlerin işi olabilir. 3- Dini indirende, tamamlayanda rabbimizdir. Onun dışında hiç kimse yada şey, dine katamazda, eksiltemezde. Ancak, peygamber için bu iddiada bulunanmı olduda bunu yazdın? Sana bilmediğimiz yerden seslermi gelmektedir, bir şeylermi görünmektedir? Olmayan şeylerin iddia edildiğini iddia etmenin ve ona dayanarak üslubunu bile bozmanın başka açıklaması olabilirmi, bunu bir düşün kardeşim... 4- Bir kimse bizlere tebliğ ve açıklamak için elçi seçilmişse, o elçinin sözleri kaynaktır. Çünkü, elçi kendi hevasından bir şey uydurmaz. Öyle olsaydı, rabbimiz tarafından helak edilirdi ve herkes bilirdi. Ama, o rabbimiz katındaki saygın yerini almışsa, sözleri de kuran dışı, yani rabbin kelamları dışından olamayacağından evet kaynaktır. (önemli not: Peygamberin tanık olunan sözleri kaynaktır. Ona ait olduğu iddia edilen sözler, rivayetler, ne kadar sahih yada sağlam iddiasında olursa olsun, kaynak olamazlar.) İşte bu nedenle, peygamberler bize canlarınımızdan daha önemlidirler. Bunu yeniden ve iyice düşün. selamlar, aorskaya Konu aorskaya tarafından (18. October 2012 Saat 08:39 AM ) değiştirilmiştir. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2010
Mesajlar: 830
Tesekkür: 191
545 Mesajina 1.168 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Biz sizin şirkinizden beriyiz. Sizler şirktende haberiniz yok ki ahirettede olmayacak. Enam 21-22-23-24. Ayrıca rasulün görevi için Enam 19 Alıntı:
Kafası karışanlar niye önemli notlar koyarlar ki. Ölmüş ve yemek yiyen birinin ardında giderek ondan şeffat bekleyip onu putlaştırmayın. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Yazık ya, bu kadar ileri gidilebilir ancak! selamlar, aorskaya |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
arzı, hadislerin, kurana |
|
|