![]() |
|
![]() |
#1 | |||||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Mar 2010
Mesajlar: 1.979
Tesekkür: 1.908
1.298 Mesajina 2.732 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 27 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
2. maddede açtığın başlıklara da cevap olarak vereyim. Kuranda öldürmek ve diriltmek bir kısım yerde soyut manada kullanışmıştır. Ölü kalper gibi. Toplumda, düşünürleri öldürmeyi emreden zihniyetin topluca yok edilmesi gerekir. "Onları bulduğunuz yerde öldürün" emri de esasında bunu ifade eder. Toplumdaki yobaz bağnaz v.s. olan ve felsefecileri, bilim adamlarını, adil laik yöneticileri "dinsiz" damgasıyla öldüren ve öldürülmesini emreden geri kafalılara karşı topluca sefer düzenlenmeli. Onların kafalarındaki yanlışlar düzeltilmeli. Kısaca, toplumun değerlerini öldürenleri öldürmek, asmak, işkence etmek bir çözüm değildir, hayat da bağışlamaz tam tersine hayatı kendisi alıyor. Bunun yerine o zihniyetin öldürülmesi gerekir, hem de bulunduğu yerde... Alıntı:
Ben hezeyanlara, yanlış yapılan açıkşamalara, cahilce hükümlere karşıyım. Alıntı:
senin kıssas konusundaki anlayışına katılmıyorum. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Ancak, sen benim yada başkasının kısas anlatımına itirazdan önce, "kısası adil bulmuyorum" deme yanlışında bulunmuştun. Sonra, rabbimizin "kısasta hayat vardır" sözü üzerine bu düşüncen değiştiyse sorun yoktur. Önemli olan yanlışın düzeltilmesidir. Şimdi, benim anlatımıma katılmasan bile, kısas konusunda tam ve kısa bir bilgiye de sahip olmadığını görüyorum. Bu ayıp bir şey değildir. İstersen, kısas konusunu zaman ve imkan bulursan öncelikli olarak inceler öğrenirsin. AMa, kısas kuranda bireysel suçlara verilen bir cezadır. Toplumu ilgilendiren, toplumsal boyutları olan örgütlü suçlara verilecek cezada zaten affı olmadan (öldürme varsa yine kısası içerecek şekilde) toplumsal boyutlu bir ceza olacaktır. Yani, zihniyet, örgütlenme gibi yapılanma varsa, zaten suç bireysel olmaktan çıkıp toplumsal olacağından kısas yanında (örneğin öldürme yoksa) bazı haklardan mahrumiyet gibi ek cezalarıda yönetim belirlemiş olabilir. Ancak, kısas özetle bireysel suçlar için uygulanması istenen bir cezalandırmadır ve bu nedenle suçtan zarar gören yada ölmüşse yakınlarının affetmeleri imkanlı kılınmıştır, hatta önerilmiştir. Kısası tam olarak anlamak için sana, buradaki yazımı tekrar okumanı, sonra başka kaynaklardan yine araştırmanı öneririm. Şu anki durumunla kısası ele alacak durumda olmadığını düşünüyorum. selamlar, aorskaya |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
ayet, bakara178, döndürmek, için, kisas, kullandıkları, müslümanları, ımansızların |
|
|