![]() |
|
![]() |
#1 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Mar 2010
Mesajlar: 1.979
Tesekkür: 1.908
1.298 Mesajina 2.732 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 27 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Şunu ifade etmek istiyorum.
Kıssasın, "öldüreni öldürün" şeklinde işlendiği doğu ülkelerindeki suç oranı/ Laik Batı ülkelerinde kıyaslandığında daha yüksek bulunuyor. (norveçte yılda sadece 1 cinayet işlenmektedir) Hayat hangisinde var? Avrupa da insan öldüren katillerin hapishanede yediği yemekler bile hijyen kontrolünden geçiriliyor. ****** Ben Kuranda yer alan bütün öldürmelerin (ki bunun muhatabı gerek insan gerek hayvan gerekse de kısas edilecek olsun) fiziksel katliam olduğuna inanmıyorum. Zihniyetin öldürülmesi, ikna edilmesi, genel görüşün kötü/ahlak dışı tanımladığı zihniyetin temizlenmesi olarak algılıyorum. Buna katil olanların durumu da dahil. Nasıl mı olacak? -gereklli yere göre; psikolojik terapi, eğitim, basın yayın haberleri, kitap dergiler ve bilinçlendirme mesajları, gerektiğinde danışman desteği v.s. İnsan öldürebilecek bir zihniyetin ÖLDÜRÜLMESİ gerekir, İnsanı öldüren insanın değil. ** http://www.listemiste.com/dunyanin-e...-ulkeleri.html bir de şu link var. ateist sitesinde hazırlamışlar, sitenin genel felsefesine katılmıyorum ama söz konusu başlığa katılıyorum. Dünyada insanı suçdan caydıran asıl şeyin ne olduğunu tefekkür edeblmek adına... Acaba içinde HAYAT barındıran kısas nedir? https://ateist.wordpress.com/2010/01...-dogru-olamaz/ ayrıca aşağıdaki linkde daha geniş çaplı bir araştırma var. SUÇ ORANLARINA göre ülkeleri sıraladığınızda (cinayet suçu) acaba orada suç oranı en düşük ülkeler sıralamasında Müslüman (kıssas uygulayan) bir ülke görebiliyor musunuz? sudi arabistanın oranı %1... gelişmiş AB ülkelerine çok yakın... ama acaba arabistandan alınan veriler ne kadar doğru? Hergün iç savaşların, çatışmaların, kavga ve huzursuzluğun yaşandığı Afganistan, Pakistan, Suriye gibi ülkeleri ve İranı felan hesaba katmıyorum... http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...by_murder_rate ... ... Konu hiiic tarafından (20. October 2012 Saat 11:16 PM ) değiştirilmiştir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Zihniyetle ilgili düşüncene aynen katılıyorum. Ama kısasın konusu değildir. Toplumsal boyutları olabilen yapılanmaya girmektedir. Kısas ise daha önce söylediğim gibi sadece bireysel ve haksız yere verilen zararların cezalandırılmasıdır. Ayrıca, zamanımızda değişik ülkelerde, adına islam ülkesi de dense pratikteki yanlışlar, rabbimizi ve sözlerini sakata düşüremez. İnsanların yanlışı dine ve rabbimize mal edilemez. Şimdi, senin kısas hakkında biraz daha araştırdıktan sonra yazmanı bekliyorum. Yoksa, bu konuda daha büyük yanlışlara düşeceksinki, bu istediğimiz bir durum değildir. "Kısasta hayat vardır" diyen rabbimizin bu sözüyle bilgilenmeye başlamanı öneririm. Böylece, kısasın neden adil olduğunu da daha iyi görürsün. selamlar, aorskaya |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Evli-bekar ayrımı olmadan zina cezası kadın ve erkeklere 100 sopa iken, evli kadını recmeden, yani taşlayarak öldüren bir ülke islami olabilirmi? O zaman o ülkede, bu kadar belirgin şartları taşıyan bir suçun cezası bile doğru uygulanmıyorsa, kısas doğru uygulanıyor, buna rağmen suç oranları azalmıyor diyebilirmiyiz? Tabiki hayır. Eğer, kısas gerçekten adil olarak yapılan tespitlere dayanarak uygulanırsa, emin olun suçlarda azalma, insanlarda hayat bulacaktır. Haksız yere birine zarar veren birisi, eğer akıllı biri ise kendisi de aynıyla cezalandırılıcağını bilirse o suçu geröekten işlemeyi göze alabilirmi? Akıllı ise alamaz. Akıllı olmayanlarda konumuz dışı zaten değilmi? Ama, işlediği suçun karşılığında biraz hapis yatacağını, sonra bir şekilde kaçarak, yada genel veya özel afla kurtulabileceğine inanan birilerinin suç işlemesi pekala mümkün ve daha akla yakın olur değilmi? Tabi, aynı suçun farklı ülkelerde farklı cezalar almasının yada aynı ülkede önceleri bir tür ceza uygulanırken sonra cezanın başka türe dönüşmesindeki adaletsizliği, haksızlığı söylemeye gerek yoktur. Ateistlerin değindiğin yazılarına, bizzat oralarda gerekli açıklamaları yapmıştım ve başlangıçtaki itirazları kesilmişti. Ama, üyeliğimi sildiklerinden şimdi yazılarım duruyormu bilemiyorum. Zaten ateistlerin müslümanları daha doğrusu insanları avlamak istedikleri konunun başında "kısas" ı ilkel göstermek ve bakara 178. mantıksız kabul ettirmek gelir. İmansızların bu çabalarıda kendileri açısından gerekli bulunmaktadır. Ancak, "kısasta hayat vardır." selamlar, aorskaya |
|
![]() |
![]() |
aorskaya Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | dost1 (23. October 2012) |
![]() |
#4 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Bu nasıl bir psikoloji içinde olmaktırki, insana bu sözü söyletebilsin? Sen biraz ara ver, yalnız kal ve durumunu bir incele... Senin sağlıklı düşünmeni, akıl kullanmanı engelleyen sorunların olmalı... Samimi bir kardeş önerisi olarak kabul et... Kuran tabiki anlaşılırdır. Ama bak, özetle bakara 178 deki iman edenlerin kısasını bile hayvanlara ait anlayan, melek ve İblisin ayrı yaratık olmadığını anlayan sen ve başka şekilde anlayan ben varım. Demekki ayrı anlamalar olabiliyormuş. İşte böylesi nedenlerle; Hemen hemen tüm kardeşlerimizle birlikte sen de bazı konuların anlatımında, bir başka yerdeki yazılara bakmaları için okuyucuları yönlendirdiğiniz olmuştur ve normaldir. Bu sizler için normal olurken, ben "şuradaki yazımada bakın lütfen" deyince neden "sizin rabbiniz" iddiası gibi bir algılamaya varabiliyorsunuzki? Şimdi, ben bu sözünüze dayanarak, bu sözün aslında görünmeyen, yani arka plandaki anlamı için; bu sözü söyleyen biri, demekki kendi yazılarına "rab"lik iddiasıyla yönlendiriyor olmalıki, başka yönlendirenleri de aynı kabul ediyor dersem hata yapmış olmam değilmi? Ama, bu haksızlık olabileceğinden ben size bunu demeyeceğim. Ancak, sizde artık bu düşüncesiz sözleri terk edin... Ayrıca, kısas başılığı altında Bireysel suçların cezalandırılması olan kısas ve bakara 178 hakkında açıklamalarıma bakınız ve oralarda katılıp katılmadığınız yerleri, daha önceki görüşlerinizin değişip değişmediğini söyleyin lütfen. selamlar, aorskaya Konu aorskaya tarafından (23. October 2012 Saat 02:39 PM ) değiştirilmiştir. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Ancak; her şeyi en iyi anlayanın sen olduğun, başkalarının kurandan kopuk, onu anlayamaz oldukları şeklindeki ön kabulün yüzünden, aynı şeyi devam ettirirsen fikir adamı olamayacağını düşünüyorum. Kısas konusunda, haksızca bir mümini öldüren kişinin velisi katil için kısas talep edebilir. demişsin. Bu cümle yanlış olmuş. (öldüren kişinin velisi, aynı zamanda katilin velisi demektir. katilin velisi katil için kısas istemez.) Ama, ben doğrusuna göre cevap vereyim. Öldürülen kişinin velisine bağışlamanın daha uygun olacağı rabbimizce belirtilmekle birlikte, bağışlamama ve kıas isteme hakkını kullanmasına izin vardır. Hala, ayetin insandan bahsetmediğini iddia ediyor ve kurandan kelime örnekleri istiyorsun. Kuranda köle, hür, himaye edilen kadınlarla ilgili olarak savaş ve sonrasını ele alan ayetleri incelsersen görürsün. Hala, kabul etmemek için başkasından birşeyler getirmesini bekleme, isteme. Sen kendin okursan zaten bulursunda, görürsünde. Ama görmek istememek gibi çaba içinde olmazsan bunu yapabilirsin. 1- Sana, haksız yere birini öldüren insana, evrensel boyutta hangi ceza verilmesi gerekir, nedenleri ile açıklarmısın diye sormuştum. Bu sorumu cevaplamaya çalışırsan, bu esnada kurandaki kısas hükümlerine bakarsan sen de kısasın insanlara uygulandığını görürsün. 2- Kısas, eşdeğer karşılık demek olduğuna ve sen de kısası halen hayvanlarla ilgilendirdiğine göre; bir hayvan öldüren birine verilmesi gereken ceza, onunda aynı cinsten bir hayvanınınmı öldürülmesimi olmalıdır? 3- Kısas başlığındaki yazıy sonuna okudunuzmu, okumadınızsa neden hala burada kısas hakkında beni yanlışlamaya çalışıyorsunuz, okudunuzsa bu konuları neden o başlıkta iddia etmiyorsunuz? 4- Andolsun, biz bu Kur’an’da insanlar için her türlü misali değişik şekillerde açıkladık. Fakat insan tartışmaya her şeyden daha çok düşkündür. (Kehf 54) Bu ayete göre kısasla ilgili ayetleri bir arada değerlendirirsen hepsinde insanın kısasından bahsettiğini görürsün. Eğer, bakara 178. hayvanlar için olsaydı, diğer kısas ayetlerinden birinde dah hayvanlar ele alınarak yukarıdaki ayet doğrulanmalıydı değilmi? Ama, yok, yok, yok... Kısas, haksız yere başkasına zarar veren iman edenlere uygulanacak cezadır. Bu nedenle, haksızlıkların önüne geçilir, bu nedenle kısasta hayat vardır. selamlar, aorskaya |
|
![]() |
![]() |
aorskaya Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | dost1 (23. October 2012) |
![]() |
#6 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Başka bir soru daha sorayım: "kısasta hayat vardır" ayetinden ne anlıyorsun? Sana göre kısas zamanımızda ilkel bir uygulamamıdır, yoksa hayat hayvanlar içinmi vardır? selam, aorskaya |
|
![]() |
![]() |
aorskaya Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | dost1 (23. October 2012) |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
ayet, bakara178, döndürmek, için, kisas, kullandıkları, müslümanları, ımansızların |
|
|