![]() |
|
![]() |
#1 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]()
Sen kurandan bağımsız olarak aklının vardığı sonuçlarımı bizlere kabul ettirmeye çalışıyorsun?
Hem kalkıp, kısas ile ilgili ayetlerin hayvanlara uygulanacağını iddia edeceksin, insanların kısasla öldürülmesini kuranın tasvip etmediğini söyleyeceksin, hem de sana; peki o zaman birisi, başka birini haksız yere öldürürse sana göre ceza ne olmalıdır, kuran sana göre bu konuda hangi cezayı verir deyince, "nasıl olsa kuranda yazıyor, akletmeye ne gerek varki?" diyerek aklınca cevaplamakta, açıklamaktan kurtul. Sen, ne yapmaya çalışıyorsun kardeşim, madem bir şeye inanıyorsun, onu neden savunamıyorsun. Yada savunamadığın bir şeye neden inanıyorsun? selamlar, aorskaya |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||||||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
sevgili kardeşim, sorularınızı cevaplamaya çalışayım: Alıntı:
İmansızlara; onlar saldırmadıkça, sadece tebliğ edip, uymazlarsa, onlara rabbimizin azabı duyurulacaktır. Rabbimiz peygambere dahi savaş açmak bir tarafa, baskı bile yapmamasını emretmektedir. Helede komşu ülkeler iseler ve aralarında anlaşma yapmışlarsa, anlaşmayı müslümanlar bozamaz, anlaşmaya aykırı hareket edilip saldırılsa dahi müslümanlar haram aylar çıkana kadar yine savaşmaz, ancak haram aylar çıktıktan sonra saldırılar devam ediyorsa, gerekirse en şiddetli şekilde mücadele etmeleri gerekir. (Tövbe-ilk 5 ayetlere bakabilirsiniz.) Alıntı:
Savaşta esir alınan ve takas, fidye, ilim öğretme vb. karşılığında serbest bırakılamayan kimseler olabilir. Bu şekilde özgür kalamayan kimseler, topluma kazandırılmak ve ayakları üzerinde durabilecek aşamaya geldiğinde, maddi olarakta desteklenecek şekilde özgür kılınmak üzere, koruyucu aileler yanına verilirler. Kuranda geçen köle kavramı, işte bu şekilde, koruyucu ailelerin yanına verilen ve hizmetlerinden faydalanılan kişilerin, bu aileler yanıda geçirdikleri süre içindeki isimlendirilmesidir. Toplumda hayatını kazanabilecek aşamaya gelen kimseler, özgürlüklerini istediğinde, kendilerine maddi destek dahi yapılarak özgür bırakılarak toplumun bir ferdi yapılır. Alıntı:
Yukarıda anlattığım şekilde savaşa giren ve esir alınan kadınların, himaye edici aileler yanında geçirdikleri süre için geçerli olmak üzere kuranda "himaye edilenler" şeklinde tanımlanan kadınlar, cariye olarak anılmakta ve klasik cariye anlayışıyla yani alım-satım konusu yapılan kadınların durumu ile karıştırılmaktadır. Cariye! lerle, nikahsız ilişki söz konusu olamaz. Nikahsız ilişki gönüllü olursa, bu iki tarafın zina suçuyla, gönülsüz olursa, zorla ilişkiye giren tecavüz suçuyla (mecbur kalan cariye! suçsuz kabul edilir) yargılanır, ve ona göre ceza verilir. 4 hanım alınma hakkı diye bir hakda yok zaten. Onlar belli özel durumlarda, yetimlerle ilgili bazı şartlarda gözetilerek ortaya çıkan bir düzenleme ile var olabilmektedir. Konumuz olmadığı için daha fazla değinmeye gerek yoktur. Alıntı:
"Savaşa kadınlar katılmadığına" göre demişsiniz... Savaşa kadınlar katılmamamışsa, zaten kadınlar esir de alınamazlar. Ancak, savaşa kadınların katılmadığı teziniz her zaman geçerli değildir. Pekala kadınların katıldığı savaşlar olmuştur, olabilir... (Öreneğin bizim kurtuluş savaşına katılan kadınlarımız gibi başkalarının kadınları da katılmışlardır) Müslümanlar, bir ülkeyle savaşı kazandıklarında, sadece savaşa bizzat giren kadın ve erkekleri, yukarıdaki gibi esir alabilirken, girdikleri ülkenin savaşa katılmayan kadın, erkek ve çocuklarına kendi halkından kimseler gibi davranmak zorundadır. Onların dinlerini dahi yaşamaları için özgür bırakılır. Girilen ülke halkı, bırakın hak gaspına uğramayı, dışarıya karşı müslümanların koruması altına girerler. Müslüman, bu halkında, müslüman halkda olduğu gibi, geçimleri, barınmaları, eğitimleri ve korunmaları için gerekli önlemleri almak zorundadır. Savaş sonrası eşi ölen yada esir düşen ülkenin kadınları, kendileri isterlerse müslüman olmaları halinde müslümanlarla evlenebilirler. Aksi halde onlar müslüman olup istemedikçe, evlilik dahi yapılamaz. Köle ve himaye altındaki kadın (cariye!) ın azad olması için müslüman olmasına gerek yoktur. Onların azad edilebilmesi için, toplumda suç işleyecek duruma düşmeyecek şekilde topluma salınacak aşamaya gelince azad edilirler. Bu gerçekleşene kadar, bunlar koruyucu ailenin birer ferdi gibi muamele görürler. Ancak, bunların hizmetlerinden faydalanılır sadece... Bu kadınlar, başkalarına kiraya verilemez, alım satım konusu yapılamaz, nikahsız ilişkiye zorlanamaz, zorlanırsa bu tecavüz olarak kadın suçsuz olur, ve zorlayan tecavüzden yargılanır, cezalandırılır. Alıntı:
Hem de toplumda başkasına muhtaç olmayacak, suça karışmayacak şekilde maddi yardımda görerek özgürleştirilir ve hem iş hem de aile kurabilecek, o toplumun özgür bireyleri olurlar. selamlarımla, aorskaya |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
alımsatım, cariyelik, islamda, konusu, kölelik, varmıdır |
|
|