![]() |
|
![]() |
|
Seçenekler | Stil |
|
![]() |
#1 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Mar 2010
Mesajlar: 1.979
Tesekkür: 1.908
1.298 Mesajina 2.732 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 27 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
A’râf 179 Andolsun, biz cinler ve insanlardan birçoğunu cehennem için yaratmışızdır. Onların kalpleri vardır, onlarla kavramazlar; gözleri vardır, onlarla görmezler; kulakları vardır, onlarla işitmezler. İşte onlar hayvanlar gibidir; hatta daha da şaşkındırlar. İşte asıl gafiller onlardır. Hûd 119 Ancak Rabbinin merhamet ettikleri müstesnadır. Zaten Rabbin onları bunun için yarattı. Rabbinin, "Andolsun ki cehennemi tümüyle insanlar ve cinlerle dolduracağım" sözü yerini buldu. o istese hepimizi tek bir millet, tek bir ümmet ve hidayet sahibi ederdi. neden yapmadı? bazılarımızın sapmasını istedi. O dilediğini dilediği şekilde yapar. Biz davranışlarımızdan sorumluyuz, o sorumlu tutulamaz... Konu hiiic tarafından (26. October 2012 Saat 09:19 PM ) değiştirilmiştir. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
İşte tamda burada kuranın edebi anlatımını sizin kavrayamadığınız görülüyor. 1-Rabbimizin elbette dilediğini cehennemlik olarak, dilediğini cennetlik olarak yaratmasına kimse bir istisna hariç itirazda bulunamaz. o istisna ADALET konusudur. Rabbimiz, eğer böyle bir şey yaparsa, kendisi adaletsizlik yapmış olur. Çünkü, cehenneme düşen herkes, kendisini orası için yarattığı iddiasında bulunacak, bu nedenle de dünyada iyilikler yapmadığını, kuranı terk ettiğini söyleyebilecek ve haklı da olacaktır. Halbuki, böyle bir yaratılış yoktur. Çünkü, bütün insanların kulluk etmeleri ve imtihan üzerine yaratıldıkları ayrım yapılmadan rabbimizce bildirilmektedir. 2- İşte, yukarıya alıntıladığın ayette de bildiğimiz şekilde "cehennemlik için yaratılmadan" söz edilmemekte, yaratılan insanların, kalpleri, gözleri, kulakları olmasına rağmen, kavramama, görmeme, işitmeme çabasında olmaları, yani şaşkın, gaflette bulunmaları nedeniyle bu yaratılışa girdikleri anlatılmaktadır. (aslında bunlar görmüşlerdir, işitmişlerdir ve duymuşlardır. Ancak buna rağmen, gafil olmayı tercih etmişlerdir.) 3- Eğer, yaratılışı öyle sizinki gibi anlarsak, gözleri görmeyen, kulakları duymayan, kalpleri tekleyen özürlülülerin cehennemlik olduğunu da iddia edenler çıkabilir. Halbuki, rabbimiz kimseye gücünün yetmeyeceğini yüklemez değilmi? 4- Yine, sizin anladığınız yaratılış biçiminde, insanlar arasında farklı yaratışlar için farklı fıtrat da yüklenmesi gerekirdiki, biz bütün insanların islam fıtratı üzerine yaratıldıklarını biliyoruz. Bu nedenle de bu görüşünüz çürümektedir. 5- Cehennem için yarattığı bir insandan, kulluk beklenemeyeceği, kurandan sorulamayacağı da tabidir. Halbuki, rabbimiz hesap gününde bizlere "kurandan sorulacağımız" bilgisini vermektedir. Bütün bunlar, insanların farklı yaratılmadıkları, hepsinin kulluk için ve imtihan üzere yaratıldığını gösterdiğinden, yukarıdaki ayetin, "bunların farkında olmayan, bunlardan gaflete düşenlerden bahsettiğini" görelim. saygılarımla... aorskaya |
|
![]() |
![]() |
aorskaya Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | Yeşua (14. November 2012) |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
ayrı, değildir, insanın, kendi, melekesi, melekler, rabbimizin, vardır, yada, yaratıklardır |
|
|