|  | 
 
| 
 | |||||||
|  | 
|  | Seçenekler | Stil | 
|  | 
|  26. October 2012, 10:12 PM | #1 | 
| Uzman Üye Üyelik tarihi: Mar 2010 
					Mesajlar: 1.979
				 Tesekkür: 1.908 
		
			
				1.298 Mesajina 2.732 Tesekkür Aldi
			
		
	Tecrübe Puanı: 27         |   
			
			Yasak ağaç demiyelim, sonsuzluk ağacı diyelim. Sonsuzluk ağacının meyvesi peşinde düşenlerin kovulması diyelim. İnsan ne zaman sonsuza dek bahçede kalacağı hissine varır? Ya da havva ademi sonsuza dek burda kalacağız derken hangi meyveyle ikna etti? Mal biriktirme... Hümeze 3 (O), malının kendisini ebedi kılacağını zanneder. *** cennetteki sonsuzluk ağacı "Mal biriktirmek" tir. Cahillerin zan ile uydurduğu elma yada buğday ağacıyla alakası yoktur. O bahçeyi sahiplenmeye başladığımız, orada gücümüze güvenip, ellermizle sınırlar belirleyip mal yığdığımız, cenneti kendimize parsellediğimiz gün ki o gün biz yığıp parsellediğimiz tapuladığımız bahçelerin sonsuza kadar bizim olacağı konusunda şüpheli bir eminlik içerisindeydil, işte o gün buraya indirildik. O gün haddi aştığımız, diğerlerinin hakkını da kendi bencilliğimizle gasp ettiğimiz gündü. Şu dünyaya bir baksana, burada gözü doymak bilmeden güç peşinde saltanat peşinde kardeşlerini boğdurtanlar, sence cennette olsa ne yapacaklardı? ve o bahçelere geri dönebilecek olanlar, nefsinin cimriliğini temizleyip, cennet toprağını parselliyemeyecek kadar sosyal yapıya saygılı, bencil olmayan ve böbürlenmeyenlerden başkaları değildir. Bu dünya belkide Allahın özgür iradeye verdiği son şanstır. O bahçeleri hak etmediği hesap günü belirlenen ve aftan yararlanamayanlar için gelecek son hiç de akıl alır cinsten bir azap değil!.. *** Bakara 36 Şeytan onların ayaklarını kaydırıp haddi tecavüz ettirdi ve içinde bulundukları (cennetten) onları çıkardı. Bunun üzerine: Bir kısmınız diğerine düşman olarak ininiz, sizin için yeryüzünde barınak ve belli bir zamana dek yaşamak vardır, dedik. Konu hiiic tarafından (26. October 2012 Saat 10:14 PM ) değiştirilmiştir. | 
|   |   | 
|  29. October 2012, 02:39 PM | #2 | |
| Uzman Üye Üyelik tarihi: Aug 2009 
					Mesajlar: 933
				 Tesekkür: 110 
		
			
				268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
			
		
	Tecrübe Puanı: 18   |   Alıntı: 
 Sevgili kardeşim; "Sonsuzluk ağacı"nın elma yada armut ağacı olduğunu iddia eden (gerçi siz buğday ağacı demişsiniz, o zamanlar buğday ağacımı vardı ben bilmiyorum ama) cahillerden olmamayı başaran siz bu ağaç için "Mal biriktirmektir" diyen başka bir cahil konumuna düşebileceğinizi düşünüyormusunuz? Ben size sorayım, 1- siz "elma ağacı" diyenleri cahillikle suçlarken (ki kuranda bu bilgi yoktur ve o nedenle onlarınki sadece zandır) kendiniz neye dayanarak "mal biriktirmek" olduğunu kesin bilgiymiş gibi söyleyebiliyorsunuz? 2- Kuranda bir ayette ebedilikle ilgili bir anlatım varsa, onu aynen başka bir ayette de "ebedilik" kavramı geçiyor diye, o ayetle ilişkilendirerek, (örneğin hümeze 3.ayetini sonsuzluk ağacıyla ilgilendirerek) yanlışa düştüğünüzü biraz düşününce görebilirmisiniz. Hümeze suresine topluca bakarsanız, "(hümeze 1-2-3) Mal toplayan ve onu durmadan sayan, insanları arkadan çekiştiren, kaş göz işaretiyle alay eden her kişinin vay hâline! Malının onu ebedî kılacağını sanıyor." diye başlayarak, ebedi cehennemlik olan yani "mutlaka hutameye (tutuşturulmuş ateşe) atılacak olan" ların konu edildiğini görürsünüz. Şimdi, Adem peygamber'in bu surede değinilen kişiyle en ufak bir benzerliğimi vardır da sonsuzluk ağacını "mal biriktirmek" olarak açıklıyorsunuz... İyice düşünmeden, konuları bütün olarak ele almadan, bir iki ayeti birbirine yakıştırıp, bir şeyi ("şudur, budur" diye) açıklamayın, kabul etmeyin. 3- Siz hala İblis denen şeytanı ayrı bir varlık olarak kabul edemedikçe, bu zorlama kabullere de kendinizi inandırmaya çalışırsınız. Halbuki, İblisi ayrı varlık olarak bilip, kurandaki itiraflarını öğrenip ona göre tedbir almak gereklidir. Sonsuzluk ağacı, elma, armut ağacı olarak türü verilmese de gıdalanmak üzere yaratılmış bildiğimiz bir ağaç olduğunu kuranın herkesin anlayacağı kolaylıktaki anlatımından anlamak zormudur? Yada size göre sakıncalımıdır? Neden illede, bu kolaylık yerine akıl tutulmaları yaratacak zorlamalara heves ediyorsunuz... Sonuç olarak, ne ağacı olursa olsun, ona iblisin vesvesesi sonucu yaklaşılmış, hata edilmiş ve akabinde af dilenmiştir. Bu ayetten çıkarılması gereken ders, alınması gereken öğüt budur, bu kısmı bizi ilgilendirmeli ve yaşamımıza yön verdirmelidir. Not: Bu yazılar şeytan olan iblisle ilgili olduğundan; "şeytanı yenmek basittir! Kuranda ipuçları vardır." başlığıyla ilgili http://www.hanifler.com/showthread.php?t=2888&page=4 kısma da yazılmış olup cevaplamak isterseniz bu linkte cevaplayabilirsiniz. saygılarımla... aorskaya | |
|   |   | 
|  | 
| Bookmarks | 
| Etiketler | 
| ayrı, değildir, insanın, kendi, melekesi, melekler, rabbimizin, vardır, yada, yaratıklardır | 
| 
 | 
 |