![]() |
![]() |
#61 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Sevgili kardeşim, senin bir yazına cevap verdikten sonra zamanım olmadığından diğer kardeşlerime cevap verememiştim. Sonrada siteye ulaşmda problem olduğu için cevap veremedim. Şimdi, onlara da cevap vermek için girdiğimde yine senin yukardaki yazılarınla karşılaşınca öncelikle cevaplamam gereken yine senin yazın olmaktadır. Diğer kardeşlerimin yazılarına da imkanlarım ölçüsünde mutlaka değineceğim. Kuran dışında birşey konuşmayan bir insan nasıl olurda kendisine birşeyleri haram kılar, sonrada ALlahtan azar yer!.demişsin. CEVAP: Kuran dışında din konuşmayan peygamberler de insandır değilmi kardeşim? İnsan olması nedeniyle hata yapması da normaldir ve yapmıştırda. Ancak, peygamber olmasının sağladığı özel durum nedeniyle onun hatası hemen rabbimizce düzelttirilmiştir. Bunda anlaşılmayan kısım neresidir? Neden bunları bildiğimi düşünürken bilmediğimi sanmaya başladınız? selamlar, aorskaya |
|
![]() |
![]() |
aorskaya Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | Yeşua (14. November 2012) |
![]() |
#62 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Bu ayetin inişini neden araştırayım? Ayrıca sen neden araştırma gereği duydun? Şimdi de nuzül sebepleri olmadan ayetleri kurandan anlayamayacağınımı söyleyeceksin yoksa? Oysa, bu ayetin iniş sebebini bilmeye zaman ayıracağına bir sonraki ayeti de bunun devamı olarak okuyup birlikte değerlendirseydin, "hiç kimsenin, yarın garantisi olmadığını ve bu nedenle ancak rabbimizin izni dahilinde .... yapacağım denmesi gerektiğini görmek gerekir. 2- Peygamber aylarca ayet beklemiştir, Peygamberin aylarca ayet beklediğini kuranın neresinden gördün? Ben göremedim de! Lütfen bunu belirten ayeti yazabilirmisin? Bununla ilgili ayet yazamayacağına göre, rivayetlere dayanarak bunu ileri sürdüğünü gör. Ancak, ben rivayetlerin delil olma özelliği taşıdığını kabul etmiyorum, bu nedenle de rivayetlere göre konuşmam. Bunu da senin bildiğini sanıyordum, ama tam anlaşılmamış galiba! 3- O kendi kafasına göre de din kuralı koymadı, Evet, burada aksini iddia eden olmadıki, en azından ben iddia etmedim. Bunu neden yazdınki? selamlar, aorskaya |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Burada din konusunda fikir paylaşımında bulunuyoruz ve benimde kısır döngülere sokmak gibi bir amacım, çabamda kesinlikle yoktur. Böyle yaparak kaybedecek zaman kaybına da tahammül edemem. Ben bildiğim kadarıyla aktarımlarımı yaparım, diğer kardeşlerimin yazılarından da kendiminkinden daha doğru, mantıklı ve kurana ters olmayan fikirleri varsa almaya çalışırım. Amacım budur. Lütfen, başka kimselerin kişisel üstünlük gayretleri ile karıştırmayın. saygılarımla, aorskaya |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2012
Mesajlar: 304
Tesekkür: 0
59 Mesajina 91 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 23 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Yazıma dikkat edersen burada değinmeyeceğim dediğimi görürsün. Çünkü, başka kardeşlerimiz, bu yüzden yazılarına cevap veremediğimi değil de cevaptan kaçındığımı düşünmektelerdi. Ben de kısaca anlatılması yerine uzun bir anlatımla başka yerde (gerekirse) değinmek üzere öyle yazmıştım. Alıntı:
Sevgili kardeşim, Sizin burada dağların da konuşmasından hareketle, melekleri dağ, taş gibi şeylerle aynı kategoriye sokmak için bu kısma değindiğinizi görüyorum. Halbuki, dağların konuşmasını biz yaratılanlar, kısıtlı kelamlarımız yüzünden anlayamayıp, yanlış sonuçlara giden yorumlarda bulunabiliyoruz. Ancak, Yüce yaratanın kelamı üzerinde yeterince düşündüğümüz zaman, onun yarattığı her şeyle kelam edebileceği gerçeğini görürüz. Bu nedenle, meleklerle ayrı, dağlarla ayrı yaratıklar olarak kelam ettiğini kabul ederseniz, bunun kısaca cevabını da vermiş olursunuz. Rabbimizin kelamı başlığıyla ilgili bir yazımda sanıyorum bu kısma değinmiştim. Gerekirse yine aynı başlık altında detaylandırabilirim. saygılarımla... aorskaya |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
İşte tamda burada kuranın edebi anlatımını sizin kavrayamadığınız görülüyor. 1-Rabbimizin elbette dilediğini cehennemlik olarak, dilediğini cennetlik olarak yaratmasına kimse bir istisna hariç itirazda bulunamaz. o istisna ADALET konusudur. Rabbimiz, eğer böyle bir şey yaparsa, kendisi adaletsizlik yapmış olur. Çünkü, cehenneme düşen herkes, kendisini orası için yarattığı iddiasında bulunacak, bu nedenle de dünyada iyilikler yapmadığını, kuranı terk ettiğini söyleyebilecek ve haklı da olacaktır. Halbuki, böyle bir yaratılış yoktur. Çünkü, bütün insanların kulluk etmeleri ve imtihan üzerine yaratıldıkları ayrım yapılmadan rabbimizce bildirilmektedir. 2- İşte, yukarıya alıntıladığın ayette de bildiğimiz şekilde "cehennemlik için yaratılmadan" söz edilmemekte, yaratılan insanların, kalpleri, gözleri, kulakları olmasına rağmen, kavramama, görmeme, işitmeme çabasında olmaları, yani şaşkın, gaflette bulunmaları nedeniyle bu yaratılışa girdikleri anlatılmaktadır. (aslında bunlar görmüşlerdir, işitmişlerdir ve duymuşlardır. Ancak buna rağmen, gafil olmayı tercih etmişlerdir.) 3- Eğer, yaratılışı öyle sizinki gibi anlarsak, gözleri görmeyen, kulakları duymayan, kalpleri tekleyen özürlülülerin cehennemlik olduğunu da iddia edenler çıkabilir. Halbuki, rabbimiz kimseye gücünün yetmeyeceğini yüklemez değilmi? 4- Yine, sizin anladığınız yaratılış biçiminde, insanlar arasında farklı yaratışlar için farklı fıtrat da yüklenmesi gerekirdiki, biz bütün insanların islam fıtratı üzerine yaratıldıklarını biliyoruz. Bu nedenle de bu görüşünüz çürümektedir. 5- Cehennem için yarattığı bir insandan, kulluk beklenemeyeceği, kurandan sorulamayacağı da tabidir. Halbuki, rabbimiz hesap gününde bizlere "kurandan sorulacağımız" bilgisini vermektedir. Bütün bunlar, insanların farklı yaratılmadıkları, hepsinin kulluk için ve imtihan üzere yaratıldığını gösterdiğinden, yukarıdaki ayetin, "bunların farkında olmayan, bunlardan gaflete düşenlerden bahsettiğini" görelim. saygılarımla... aorskaya |
|
![]() |
![]() |
aorskaya Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | Yeşua (14. November 2012) |
![]() |
#67 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Yukarıda yazdıklarımın bu isteğinide karşılayacak şekilde olduğunu düşünüyorum. ANcak, hala anlaşılmayan kısım olursa yine değinirim. saygılar, aorskaya |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Alıntı:
Elbette, bu yazdığınız şeyler, islama davette geçerli olan şeylerdir. Ancak, buna rağmen, ancak bunları bilmesine rağmen, bunlara karşı; kör, sağır, kavrayamaz durumda yani kısaca gaflette bulunanların olduğunu da siz atlamayın. İşte, benim bahsettiğim kimseler, sapkınlar, bile bile islamı kabul etmeyenlerdir. Bunu iyi ayırt etmek gerekir. selamlar, aorskaya Konu aorskaya tarafından (28. October 2012 Saat 11:43 PM ) değiştirilmiştir. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Alıntı:
İşte bunlar, bu defa daha da azgınlaşmaları için yaptıkları kendilerine süslü gösterilir, yaşantıları doğrultusunda daha da kazanımlara kavuşturularak cehennem ehli olması sağlanır. İşte, bir kardeşimize de "cehennem için yaratılma" olayını anlattığım ayette buna delildir. Sevgili kardeşim, Konuları incelerken kuran bütünlüğünden uzaklaşarak ya ayetleri tek başına bağımsız hükğmler gibi değerlendirme yada hatta daha fazla olarak ayetleri bile kısmen alıntılayarak hüküm çıkarma yanlışına düşüyorsunuz. Eğer, konuları bütün olarak ele alır ve konulara ilişkin ayetleri topluca değerlendirirseniz, söylediklerimi kurandan rahatlıkla görürsünüz. Söylediklerime ilişkin kuranda çok ayet varsa da ben sadece iki tanesini hemen yazarak konuyu kapatıyorum. Kötü ameli kendisine süslü gösterilip de onu güzel gören kimse, ameli iyi olan kimse gibi mi olacaktır? Şüphesiz Allah dilediğini saptırır, dilediğini hidayete erdirir. (Ey Muhammed!) Onlar için duyduğun üzüntüler yüzünden kendini helâk etme! Şüphesiz ki Allah, onların yaptıklarını hakkıyla bilendir. (Fatır-8) Haram ayları ertelemek , ancak inkârda daha da ileri gitmektir ki bununla inkâr edenler saptırılır. Allah’ın haram kıldığı ayların sayısına uygun getirip böylece Allah’ın haram kıldığını helâl kılmak için haram ayı bir yıl helâl, bir yıl haram sayıyorlar. Onların bu çirkin işleri, kendilerine süslenip güzel gösterildi. Allah, inkârcı toplumu doğru yola iletmez. (Tevbe 37) selamlar, aorskaya |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
İlgili başlık altında, daha acil yazıları cevapladıktan sonra değineceğim. Biraz daha izin ve anlayış bekliyorum. selamlar, aorskaya |
||
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
ayrı, değildir, insanın, kendi, melekesi, melekler, rabbimizin, vardır, yada, yaratıklardır |
|
|