hanifler.com Kuran odaklı dindarlık  

Go Back   hanifler.com Kuran odaklı dindarlık > YARATILIŞ > Yaratılış > Yaratan ve yok eden güç

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 5. November 2012, 10:03 PM   #1
dost1
Site Yöneticisi
 
dost1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Sep 2008
Mesajlar: 3.076
Tesekkür: 3.618
1.093 Mesajina 2.442 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 100000
dost1 is on a distinguished road
Standart

Selamun Aleykum! Değerli Arayan Kardeşim!

Alıntı:
aRaYaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
"O, gökleri ve yeri yoktan yaratandır." (Enam, 101)


Burada ki mana nedir ?

1)Gökler ve Yer hiç'likten var edildi mi demek istiyor ?

Yoksa

2)Gökler ve Yer yoktu.Yani sonsuz geçmişten beri var değildi.Biz onu gökler ve yer haline soktuk mu demek istiyor ?

İkisi farklı şeyler.

Farklı meallerde farklı anlamlar çıkabiliyor.

Ali Bulaç Meali :
6.101 - Gökleri ve yeri bir örnek edinmeksizin yaratandır. O'nun nasıl bir çocuğu olabilir? O'nun bir eşi (zevcesi) yoktur. O, her şeyi yaratmıştır. O, her şeyi bilendir.

Diyanet Meali :
6.101 - O, gökleri ve yeri örnekleri yokken yaratandır. O'nun bir eşi olmadığı hâlde, nasıl bir çocuğu olabilir? Hâlbuki her şeyi O yarattı. O, her şeyi hakkıyla bilendir.
Sorunuza neden olan ayet:
"Bediy’usSemavati vel Ard enna yekûnü leHu veledün velem tekün leHu sâhıbeh ve haleka külle şey' ve Huve bikülli şey'in ‘Aliym"

Okumada genelde vel ard denildiğinde durulur ve sonra okumaya devam edilir.
Semavet ve Ard bedî'idir. “Bedî” kelimesi, Arapça'da “icat etmek, örneksiz ve modelsiz olarak bir şey yapıp ortaya koymak, inşa etmek, iş yapmak; ilk olmak, eşsiz ve benzersiz olmak” anlamlarındaki “b-d-'a” kökünden türemiştir.

"haleka külle şey": O, her şeyi düzene koymuştur/oluşturmuştur.

Buradaki "الخلقhalk" sözcüğü, “yoktan var etme” anlamında olmayıp “takdir etmek, şekil vermek, düzene sokmak” anlamındaki "h-l-k" kökünden türemiş bir sözcüktür.
Rabbimizin herşeyin yaratmasında olduğu gibi gökleri ve yeryüzünü yaratmasında da onlara şekil verdiği, onları düzene soktuğu anlaşılmalıdır. Kuşkusuz ki her şeyi yoktan var eden Yüce Allah'tır. Ancak Rabbimizin bu ifadede “halk [yaratma]” sözcüğünü kullanması, göklerin ve yeryüzünün araştırılarak incelenmesini, elde edilecek bulgulardan yola çıkılarak “eserden müessire ulaşma” yöntemiyle, evrene düzen veren programlayıcının da Kendisi olduğunun bilinmesini istemesinden dolayıdır diye düşünüyorum.

Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.
Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır.
Sevgi,saygı ve muhabbetle.
Allah'a emanet olunuz.
__________________
Halil Ay
dost1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
dost1 Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler:
aRaYaN (6. November 2012)
Alt 6. November 2012, 08:34 PM   #2
aRaYaN
Katılımcı Üye
 
Üyelik tarihi: Sep 2012
Mesajlar: 81
Tesekkür: 30
29 Mesajina 49 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 23
aRaYaN has much to be proud ofaRaYaN has much to be proud ofaRaYaN has much to be proud ofaRaYaN has much to be proud ofaRaYaN has much to be proud ofaRaYaN has much to be proud ofaRaYaN has much to be proud ofaRaYaN has much to be proud of
Standart

Alıntı:
dost1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Selamun Aleykum! Değerli Arayan Kardeşim!



Sorunuza neden olan ayet:
"Bediy’usSemavati vel Ard enna yekûnü leHu veledün velem tekün leHu sâhıbeh ve haleka külle şey' ve Huve bikülli şey'in ‘Aliym"

Okumada genelde vel ard denildiğinde durulur ve sonra okumaya devam edilir.
Semavet ve Ard bedî'idir. “Bedî” kelimesi, Arapça'da “icat etmek, örneksiz ve modelsiz olarak bir şey yapıp ortaya koymak, inşa etmek, iş yapmak; ilk olmak, eşsiz ve benzersiz olmak” anlamlarındaki “b-d-'a” kökünden türemiştir.

"haleka külle şey": O, her şeyi düzene koymuştur/oluşturmuştur.

Buradaki "الخلقhalk" sözcüğü, “yoktan var etme” anlamında olmayıp “takdir etmek, şekil vermek, düzene sokmak” anlamındaki "h-l-k" kökünden türemiş bir sözcüktür.
Rabbimizin herşeyin yaratmasında olduğu gibi gökleri ve yeryüzünü yaratmasında da onlara şekil verdiği, onları düzene soktuğu anlaşılmalıdır. Kuşkusuz ki her şeyi yoktan var eden Yüce Allah'tır. Ancak Rabbimizin bu ifadede “halk [yaratma]” sözcüğünü kullanması, göklerin ve yeryüzünün araştırılarak incelenmesini, elde edilecek bulgulardan yola çıkılarak “eserden müessire ulaşma” yöntemiyle, evrene düzen veren programlayıcının da Kendisi olduğunun bilinmesini istemesinden dolayıdır diye düşünüyorum.

Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.
Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır.
Sevgi,saygı ve muhabbetle.
Allah'a emanet olunuz.

yoktan(hiçlikten) yaratmaktan bahsetseydi hangi fiili kullanırdı veya başka ayetlerde kullandı mı ?

Konu aRaYaN tarafından (6. November 2012 Saat 08:39 PM ) değiştirilmiştir.
aRaYaN isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 6. November 2012, 11:21 PM   #3
dost1
Site Yöneticisi
 
dost1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Sep 2008
Mesajlar: 3.076
Tesekkür: 3.618
1.093 Mesajina 2.442 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 100000
dost1 is on a distinguished road
Standart

Selamun Aleykum! Değerli Arayan Kardeşim!

Alıntı:
aRaYaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
yoktan(hiçlikten) yaratmaktan bahsetseydi hangi fiili kullanırdı veya başka ayetlerde kullandı mı ?
Bununla ilgili kullanılan sözcük "fatr" dır.
Türevleri ile birlikte Kur’ân'da yirmi kez geçen ve فطرة - fıtrat, - فطور fütûr, - إفطار iftâr şeklindeki türevleri Türkçeye de geçmiş olan - فَطر fatr sözcüğünün anlamı "yarmak" demektir. Sözcük ilk olarak "parmak uçlarıyla devenin memelerinden süt sağmak" eylemi için kullanılmış, ancak zaman içinde bu anlam genişleyerek "bir şeye müdahale etmek suretiyle bir oluşum sağlamak" anlamında yerleşmiştir. (Lîsânü'l Arab; c. 7, s. 124, 125 ftr mad.)

Bu anlama göre fatr sözcüğü hem "ilk kez yapma, yoktan yaratma", hem de "mevcut düzeni bozma" olarak açıklanabilir.

"Fatr" sözcüğünün "mevcut düzeni bozma" şeklinde anlamlandırılması, fatara fiilinin mutavaat anlamı veren - إنفطار infitâr ve - منفطرة münfetıratün kalıpları kullanılarak yerin ve göğün Allah tarafından parçalanacağını bildiren Âyetler ile de uyum göstermektedir:
(İnfitâr: 1) Gök çatladığı vakit,
(Müzzemmil: 18) Gök bile onunla [o günün şiddeti ile] parçalanır. O'nun vaadi gerçekleşmiştir.
Kaynak: İşte Kur'an


Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.
Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır.
Sevgi,saygı ve muhabbetle.
Allah'a emanet olunuz.
__________________
Halil Ay
dost1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
dost1 Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler:
aRaYaN (7. November 2012)
Alt 7. November 2012, 11:47 PM   #4
bartsimpson
Super Moderator
 
bartsimpson - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Mar 2012
Mesajlar: 963
Tesekkür: 481
200 Mesajina 303 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 24
bartsimpson has much to be proud ofbartsimpson has much to be proud ofbartsimpson has much to be proud ofbartsimpson has much to be proud ofbartsimpson has much to be proud ofbartsimpson has much to be proud ofbartsimpson has much to be proud ofbartsimpson has much to be proud of
Standart

Alıntı:
dost1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Selamun Aleykum! Değerli Arayan Kardeşim!



Sorunuza neden olan ayet:
"Bediy’usSemavati vel Ard enna yekûnü leHu veledün velem tekün leHu sâhıbeh ve haleka külle şey' ve Huve bikülli şey'in ‘Aliym"

Okumada genelde vel ard denildiğinde durulur ve sonra okumaya devam edilir.
Semavet ve Ard bedî'idir. “Bedî” kelimesi, Arapça'da “icat etmek, örneksiz ve modelsiz olarak bir şey yapıp ortaya koymak, inşa etmek, iş yapmak; ilk olmak, eşsiz ve benzersiz olmak” anlamlarındaki “b-d-'a” kökünden türemiştir.

"haleka külle şey": O, her şeyi düzene koymuştur/oluşturmuştur.

Buradaki "الخلقhalk" sözcüğü, “yoktan var etme” anlamında olmayıp “takdir etmek, şekil vermek, düzene sokmak” anlamındaki "h-l-k" kökünden türemiş bir sözcüktür.
Rabbimizin herşeyin yaratmasında olduğu gibi gökleri ve yeryüzünü yaratmasında da onlara şekil verdiği, onları düzene soktuğu anlaşılmalıdır. Kuşkusuz ki her şeyi yoktan var eden Yüce Allah'tır. Ancak Rabbimizin bu ifadede “halk [yaratma]” sözcüğünü kullanması, göklerin ve yeryüzünün araştırılarak incelenmesini, elde edilecek bulgulardan yola çıkılarak “eserden müessire ulaşma” yöntemiyle, evrene düzen veren programlayıcının da Kendisi olduğunun bilinmesini istemesinden dolayıdır diye düşünüyorum.

Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.
Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır.
Sevgi,saygı ve muhabbetle.
Allah'a emanet olunuz.
Herkes tekillik (singularity) ve yoktan varolmadan (big bang) bahsederde artık modern fizikte sizin mealinizdeki noktaları destekliyor.

tesadüfen mi denk geldi nedir? bu gün seyrettim bu belgeseli, üstüne bu yazıyı okudum.

YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
bartsimpson isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bookmarks

Etiketler
göklerin, yaratılması, yerin, yoktan


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 08:26 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Hanifler - Kuran odaklı gerçek din islam