![]() |
|
![]() |
#1 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Nov 2012
Mesajlar: 300
Tesekkür: 477
198 Mesajina 387 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 23 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Biz daha hayırlısını veya benzerini getirmedikçe bir ayeti neshetmez veya unutturmayız (2/106)
daha iyisini veya benzerini getirme' şartına bağlanıyor. Daha iyisi veya benzeri getirilince zaten o ayetin iptali değil aksine daha sağlam olması söz konusu olur. Peygamberin kendi soylarından gelmemesini bir türlü hazmedemeyen yahudiler Allah yaptığını bozar mı? değiştirirmi mümkünmü indirdiğini iptal eder mi? şeklinde karşı çıkıyorlardı. Kıblenin değiştirilmesi olayını da ağızlarına doladılar muhammed ashabına bir şey emrediyor, yarın ondan vaz geçiyor gibi itirazlarda bulunuyorlardı.. Rabbimiz bu ayetle onların şeriatlerinin son bulduğunu, onun yerine gönderdiği Hz. Muhammed'in şeriatine uymaları gerektiğini emir buyurmuştur, önceki şeriatin sembolü olan Kudüs'ün kıbleliğinin neshedilmesi, değiştirilmesi de bunun bir işareti olabilir
__________________
De ki: “Ey kâfirler! Ben sizin taptıklarınıza tapmam/ Ben sizin yaptığınız ibâdeti yapmam. Siz de benim taptığıma tapıcı değilsiniz/ Siz de benim yaptığım ibâdeti yapmazsınız. Ve ben asla sizin taptıklarınıza tapacak değilim/ Ben asla sizin yapmış olduğunuz ibâdeti yapıcı değilim. Siz de benim taptığıma tapacak değilsiniz/ Siz de benim yapmakta olduğum ibâdeti yapıcı değilsiniz. Sizin dininiz sadece sizin için, benim dinim de sadece benim içindir.” Kâfirûn Sûresi |
![]() |
![]() |
sevginur Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | dost1 (8. November 2012) |
![]() |
#2 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Bir şeyin sonuçları, kendisi demek değildir. Bir şeyin kendisi farklı, sonuçları farklıdır. Bir şey yerine başka bir şey getiriliyorsa ve bu son getirilenle daha iyi sonuçlar ortaya çıkıyorsa, bu ilk şeyin kalkmadığını, durduğunu göstermez. Çünkü, bir şey mevcut halindeyken bir varlıktır. Bu kaldırılıp, aynı işi gören yada daha üstün sonuçlar veren başkası geldiği zaman, o mevcut olan yok edilmiş olur. Hatta, mevcut olan şeyin, ekleme yada çıkarmalarla yeni şekil alması yani düzeltilmesi halinde de eski (mevcut haliyle varlığını koruyamadığından) yok edilmiştir. Umarım anlaşılır olmuştur. saygılarımla, aorskaya |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
aittir, allaha, hüküm, vermek, yalnız |
|
|