![]() |
|
|
|
|
#1 |
|
Guest
Mesajlar: n/a
|
Bakara 235-245 arasını okursanız boşanma hukukundan bahsettiğini görürsünüz. Hal böyle iken birdenbire bakara 238 ve 239 da konu birden salavat, salat el vustaya gelir. Birde yururken veya binek ustunde sozu gecerki hadi çık işin içinden çıkabilirsen
![]() Acaba algımızda bir değişiklik mi var? Algımız mı yanlış? Bu durum ayet bütünlüğünde araya sokulmuş 2 ayet mi yoksa konu bütünlüğü yine sağlanıyor mu? Ne dersiniz sayın pramid, sayın Kaya ve sevgili dostum Bart? Konu ates demir tarafından (14. November 2012 Saat 10:05 AM ) değiştirilmiştir. |
|
| Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | dost1 (14. November 2012) |
|
|
#2 | |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 18 ![]() ![]() |
Alıntı:
Din o kadar kolay, kuran o kadar cana yakınki, içinden çıkılamayacak hiç bir durum barındırmaz. Özetle, müslüman; kendini kandırmadan, samimi olarak kurandan ne anlıyorsa din o kadardır. Şimdi, işin içinden çıkılmayan hiç bir durumun olmadığını daha kolay görürüz değilmi kardeşim. Ayetlerle ilgili sorun içinde; kuranın kitap olarak inmeyip, parça parça indiğini ve belli konularda hükümler inerken de çok önemli ve acil çözümü gereken olaylar olmuşsa onlarıda arada cevaplayacak hükümlerle indiğini hatırlarsak, bakara yada başka surelerde konu aralarına girişleri anlaşılır bulabiliriz diye düşünüyorum. selamlar, aorskaya |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Sep 2010
Mesajlar: 925
Tesekkür: 191
556 Mesajina 1.179 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 26 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alıntı:
226-230 arası Boşanma Hukukundan, 231-232 arası Boşanmış Kadınları sokağa bırakmamadan, 233-233 arası Boşanma durumunda çocuğun emzirilmesinden, 234-235 arası Dul kadınlardan 236-237 arası Nişan bozmadan 238-239 arası salat ve salatul vusta'dan 240-242 arası Dul ve boşanmış kadınlara yardımdan bahsetmektedir. (İsrâ: 106) Ve Kur’ân'ı; Biz onu insanlara ağır ağır okuyasın diye ayırdık ve Biz onu peyderpey indirdik. Konu pramid tarafından (14. November 2012 Saat 11:36 AM ) değiştirilmiştir. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Nov 2012
Mesajlar: 1.606
Tesekkür: 667
710 Mesajina 1.305 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 24 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alıntı:
Saygideger Demir Kardesim, zaten o yüzden tavsiyede bulunuluyor, Sure'leri inis sirasina göre okunmasi lazim deniliyor iyice ve kolaylikla anlasilmasi icin. Bir de Ayet'lerin inis sebeblerini bilmek lazim, ki Ayet'ler anlasilabilsin. En azindan benim duydugum böyledir, en iyisini tabiiki bilen Allah'tir. Selamlarimla |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 18 ![]() ![]() |
Alıntı:
Bu durumda atalar/rivayetler dini yaşayanların iddialarını kabul ederek, nüzul hadisleri (rivayetleri) olmazsa kuranın anlaşılmaz sonucunu kabul etmiş oluyorsunuz... Halbuki, böyle bir şeye gerek olsaydı, rabbim hadisleri koruma altına alırdı. Halbuki onlar korunmuyor ve nüzul sebeplerinin bilinmesine gerekte yoktur. Aksi halde, rabbimiz kuranda ayetlerin yanında, onların neden indiğinide kendisi açıklardı. Açıklamadığına göre kurandaki şekliyle neyi, ne kadar anlıyorsak o kadarıyla sorumlu olduğumuzu bilelim. Rabbim, kuran için; herkesin anlayacağı kolaylıkta olduğunu söylüyor. Kolaylıkta, herkesin sadece kurandan ne kadar anladığıdır. Siz, her denilene inanmayın, üstelik rabbimizin bu sözü varken, bu konuda söylenenlere kulak bile asmayın... selamlar, aorskaya |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Nov 2012
Mesajlar: 1.606
Tesekkür: 667
710 Mesajina 1.305 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 24 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alıntı:
herhaldeki Kur'an'da Ayet'lerin bir "DIP NOTU" bulunmamakta, sorabilirmiyim size Ebu Leheb'in kim oldugunu ve neden dolayi bu kadar lanetlendigini nereden biliyoruz? Elbette ki belli bir kaynak yoluyla biliyoruz. Tarihi yazismalarda mi yoksa "Rivayet" ? Yoksa Allah Celle ve Celaluhu Tebbet Suresinde "Hani o amcan var ya..." diyemi basliyor? Saygi ve selamlarimla. |
|
|
|
|
| merdem Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | sevginur (15. November 2012) |
|
|
#7 | |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 18 ![]() ![]() |
Alıntı:
Ebu Leheb'in kim olduğunu bilmek, onun soyunu, sopunu, huyunu öğrenmek çokmu önemlidir sizin için? O bilgiler gerekli olsaydı rabbim kuranda zaten bildirmezmiydi? Rabbim, kitabın bize yeteri kadar bilgilerle indirildiğini söyler. Biz de bununla yetinmeliyiz. Kuranda verilmeyen bilgilerin peşine düşmemiz bizi yanlış sonuçlara götürebileceğinden veya doğru sonuçlarda olsa verilen mesajın ana fikrinden uzaklaşıp detaylarla meşgul olup, magazinel bir merakın giderilmesine, hatta bunlar üzerinde spekülasyonlar yaratılacağını düşünmek gerekrir. Örneğin, peygamberimizin eşine söylediği bir sırrı rabbimiz ona açıkladığını bize kuranda bildirir. Ama sırrın ne olduğunu bize anlatmaz. Çünkü bu peygamberin özelidir ve bizi ilgilendirmez. Ancak, bu haber verdiğini rabbimizin bize açıklaması, kendisine hiç bir şeyin gizli kalmayacağının kavramamız içindir. Sırrın ne olduğunu bize söylemiş olsaydı, bizler; "vay be, demek peygamber şöyle yapmış, şunu demiş, bunu nasıl yapar yada aferin vb. magazinel konular yaratıp, bunlarla meşgul olcaktık. Hatta, bunlar üzerinden; haklı bulanlar, bulmayanlar şeklinde taraflar oluşacak ve kavgalar edilecekti... Ama, bu sırrın ne olduğu açıklanmadığı için bunlar olmuyor. Yada, açıklanmamasına rağmen rivayetlerle yine bir şeylerin peşine düşülmekten cazgeçemeyenler oluyor... İnsanın en büyük zaafı merakını yenememesi onu zora sokuyor... selamlar, aorskaya |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Nov 2012
Mesajlar: 300
Tesekkür: 477
198 Mesajina 387 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 24 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
selam aorskaya kardeşim
yorumlarınızı soruları okudukça zihnimde başka sorular çıkıyor.. geçenki yorumunuzda peygamberimizin hayatı ile ilgili yanılmıyorsam size ne kazandıracak demiştiniz..aslında düşünüyorumda hak veriyorum..sürekli tarih bilgilerim eksikliğinden yakındığım için kurana dalamıyorum.. kuranın verdiği mesaj önemli bizim için değilmi ..?elbetteki bu bilgileri ögrenmek bişey kaybettirmez en azından emevi abbasi de bir tarih değilmi hitler kaddafi kenan evren Atatürk bir tarih değilmi kurana göre yorumlamak olamazmı paylaşırsanız sevinirim Allah razı olsun şimdiden..
__________________
De ki: “Ey kâfirler! Ben sizin taptıklarınıza tapmam/ Ben sizin yaptığınız ibâdeti yapmam. Siz de benim taptığıma tapıcı değilsiniz/ Siz de benim yaptığım ibâdeti yapmazsınız. Ve ben asla sizin taptıklarınıza tapacak değilim/ Ben asla sizin yapmış olduğunuz ibâdeti yapıcı değilim. Siz de benim taptığıma tapacak değilsiniz/ Siz de benim yapmakta olduğum ibâdeti yapıcı değilsiniz. Sizin dininiz sadece sizin için, benim dinim de sadece benim içindir.” Kâfirûn Sûresi |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Nov 2012
Mesajlar: 300
Tesekkür: 477
198 Mesajina 387 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 24 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
şimdi okudumda acele yorum yapmışım kusura bakmayın şimdi anladım ne demek istediğini teşekür ederim.
__________________
De ki: “Ey kâfirler! Ben sizin taptıklarınıza tapmam/ Ben sizin yaptığınız ibâdeti yapmam. Siz de benim taptığıma tapıcı değilsiniz/ Siz de benim yaptığım ibâdeti yapmazsınız. Ve ben asla sizin taptıklarınıza tapacak değilim/ Ben asla sizin yapmış olduğunuz ibâdeti yapıcı değilim. Siz de benim taptığıma tapacak değilsiniz/ Siz de benim yapmakta olduğum ibâdeti yapıcı değilsiniz. Sizin dininiz sadece sizin için, benim dinim de sadece benim içindir.” Kâfirûn Sûresi |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 18 ![]() ![]() |
Alıntı:
Aslında sorunuzun cevabını yazınızın içinde vermişsiniz.... sürekli tarih bilgilerim eksikliğinden yakındığım için kurana dalamıyorum.. demişsiniz. İşte tam da bu sebeple, kuranda verilenler kadarıyla yetinmeyi becerelim. Çünkü, fazlası bize gerekli olsaydı, fayda sağlayacak olsaydı rabbim mutlaka fazla bilgiyide verirdi. Rabbin kelimelerinin tükenmezliği ile anlatılan budur aslında. Kuran da her şey yeteri kadar yer almaktadır. Bizler için ne eksik vardır, ne de fazla vardır... Yeteri kadar... Şimdi, faydası olmaz deyip bırakmanın ötesinde nasıl zararı olabilir sorusunu soralım ve en basit yoluyla cevaplamaya çalışalım... Örneğin; abese suresinde, gözleri görmeyeni dikkate almayan anlatıma ek olarak; varsayalımki; peygamberin, bizim bıyık altından gülmek dediğimiz eylemde bulunduğu" anlatılsın. Bu durumda, neden bıyık altından gülündüğü, direkt ona zaman ayıramayacağını söylemesinin daha doğru olacağı vb. gibi bıyık altı gülme eleştirileri yapılırken, bunun karşısında olan ve bunu savunacaklarda çıkacaktır. Böylece, insanlar sadece bu olay için bile büyük kitleler şeklinde taraflar haline gelecek ve ayrışmalar yaşayacaktır. Kaldıki, daha bunların hiç ayrışma yaşamasa bile, ayetin ana fikrinden uzak kalarak onu anlamaya çalışmamakla kaybedeceklerine değinedim bile... Peki, bu bıyık altından gülme anlatımı, müslümanlara ne kazandırdı diye sorarsak, cevabımızın; merakını gidermekten başka, "hiç bir şey" olacağı açıktır. Görüldüğü üzere anlatılmayan şeylerin anlatılmaması bizlerin faydasınadır. Nitekim rabbimiz bu faydayı, bize fayda sağlamayacak soruların peşine düşmememizi ikaz etmekte ve bunlar kuran indirilirken sorulmuş olsaydı cevaplanacağını bildirmektedir. Kuran inmiş, din bu haliyle tamamlanmıştır. Bu halin dışında bilgi istemek din dışı bilgi istemek ve ondan fayda ummak olur... Bu örnekten yola çıkarak, yine; "peygamberin eşine söylediği sır şu idi" dendiğini varsayarak, bu sırrın açıklanması ile gelinebilecek durumları, yaşanacak karmaşaları sizin hayal gücünüze bırakıyorum... selamlarımla, aorskaya |
|
|
|
|
| aorskaya Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler: | sevginur (15. November 2012) |
![]() |
| Bookmarks |
| Etiketler |
| abdest, abdesti, ayrılır, bozar, gereklidir, için, kaça, nedir, neler |
|
|