![]() |
|
![]() |
#1 | ||||
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Dec 2012
Bulunduğu yer: Germany
Mesajlar: 19
Tesekkür: 8
11 Mesajina 17 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 0 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Allahin selami üzerinize olsun
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
sen levlake levlake olayina inaniyormusun?
__________________
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ Bismillâhirrahmânirrahîm. إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ İyyâke na’budu ve iyyâke nestaîn(nestaînu). (Allahım!) Yalnız sana ibadet ederiz ve yalnız senden yardım dileriz. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||||||||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Ayette, var demiş olsaydı zaten o kısmı ayrıca tenkit ederdim. Alıntı:
Sevgili kardeşim, herkes kuran ayetlerini okumakla birlikte bilerek yada bilmeyerek yanlış anlamalara sahip oluyor ve bunu açıklayabiliyorlar. Burada da H.Karaman hatalı da olsa, görüşünü anladığını yazmış. Senin benim gibi gerçektende anlamamış ve bu şekilde de anlamış olabilir. Böyle anlamamakla birlikte kasıtlı olarak böyle yaptığına dair deliliniz varsa onu belirterek yazınız. Yoksa o kimsenin anlayışı üzerine zanla hareket etmiş olursunuzki, bu da sizi ayrı bir yanlışa düşürür. Benim dikkat çektiğim konuda budur. Kimse zanla hareket etmemelidir. Yoksa, H.Karaman'ın kurana muhalif rivayetleri bile savunma yanlışına düşen kimse olduğunu yazımın en başında yazdığımı ve onu savunmadığımı size hatırlatırım. Ayrıca, H.Karaman'ın bu yanlışı diğer kabulleri yanında masum bile kalmaktadır. Birde, örneğin; 1- kurandaki kısas ceza hükümlerinin, kimileri eşyalar için olduğunu, kimileri hayvanlar için olduğunu, 2- Melek ve İblis'in ayrı yaratıklar olmayıp, insanların iyi yada kötü vasıfları olduğunu, 3-kıssaların gerçek olaylar yerine mecaz olaylar olduğunu, 4-mucizelerin gerçekler yerine mecazlar olduğunu, 5-hırsızın elinin fiziken kesilmesi yerine, hırsızlığına son verecek tedbirler alınması olduğunu, 6-Zina cezasında 100 sopa nın ilkellik olduğunu, sopa yerine başka uygulama mecaz edildiğini vb... anlayanlar da vardır. Şimdi, bunlarla aynı yada farklı düşünürsen, sen onlara yada onlar sana, şu anda h.Karaman'a yönelttiğiniz gibimi yaklaşılmalıdır! Kim bir konuda size göre yanlışsa, yanlışını gösterin, ortaya koyun ve aksini bilene kadar o bir kimsenin kasıtlı yaptığını düşünmeyin... Alıntı:
Alıntı:
peygamber hataları ise rabbimiz tarafından ikaz ile düzeltilerek bize aktarılır. Son olarak size şunu söylemek isterim: Bu başlıkta, makalede hatalar olmasına karşın, bu hataları H.Karaman'ın bilerek yazdığını ben bilmiyorum, kimse de kendisinden duymadıkça bilemez, aksi zan olur, bu nedenle bu yazılarına dayanarak, onun bilinçli yapanlar gibi suçlanmaması gerektiğini, çünkü zanna dayalı hareketleri rabbimizin müslümanlara yasakladığını anlatmaya çalıştım. Bu, kesinlikle H.Karaman'ı savunmak değil, aksine ona zanna dayalı söz söyleyenlere, düştüğü yanlışı göstermektir. Yoksa, H.Karaman'a bizzat yazdığım yazılar ve bazı yerdeki yazıları nedeniyle, kurana ters düştüğünden yanlış olduğunu söyleyen ve kabul eden biriyim. Ayrıca; "sen olmasaydın alemleri yaratmazdım" sözü, kurana da, mantığa da ters bir söz olduğunu belirtmek isterim. Selamlarımla... aorskaya |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
allahin sevgilisini, ayetten, cikariyor, hangi, hukuk, islam, profesörü |
|
|