![]() |
|
![]() |
#1 |
Super Moderator
Üyelik tarihi: Mar 2012
Mesajlar: 963
Tesekkür: 481
200 Mesajina 303 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 24 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() Temelinde "Rahîm (merhamet)", "Vedûd (sevgi, sevilen)" ve "Gaffâr (bağışlayıcılık)" bulunan hiç bir eylem ve söylem için Kuran yada başka bir kitaptan yada başka bir yerden delil ve ispat arama zahmetine girmem... bu "sıfatlar" size tanıdık geldi mi???? Konu bartsimpson tarafından (17. January 2013 Saat 01:15 AM ) değiştirilmiştir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Örneğin, peygamber etrafındaki herkes sahabe olarak diğerlerine tanıdık geliyordu. Ama; bunlar arasında münafıklarda vardı. İnsanları yaratan rabbimizin, yine onların suç işlemeleri halinde, kur'an da; "acıma tutmaksızın uygulayın" dediği bir cezayı, siz incildeki bir hikayeye dayanarak affedebilmeyi "merhamet" olarak kabul edebiliyorsanız, rabbimizden daha merhametli olduğunuzu zımnen iddia eden kişiler konumuna düştüğünüzü görün. Siz, merhamet adına, sevgi veya şefkat adına, yapılan her eylemi doğru bulup, onun aksine kur'an da merhametmi, yada zalimlikmi olup olmadığını görmek istemezseniz, sizin dinin gerçeklerini öğrenmek istemeyi dert etmediğiniz anlaşılır. Hem müslümanım diyeceğiz, hem de rabbin acımadan uygulayın dediği bir cezayı, başkası affediyor diye onu merhamet adına onaylayıp, rabbin sözünü dışlayacağız, öylemi? Eğer, bunu kendinize hak görüyorsanız, söylenecek tek söz söz kalıyor: Rabbimizden daha merhametli olmayacağına göre, rabbin verdiği ve acımadan uygulayın dediği cezada bile merhamet olduğunu, asıl merhametsizliğin, merhamet sandığınız af edilmesinde olduğunu yeniden düşünmeye çalışlısınız. selamlar, aorskaya |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Nov 2012
Mesajlar: 1.606
Tesekkür: 667
710 Mesajina 1.305 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 24 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
ben de sorarim sana bu sifatlari nereden biliyorsun diye? Rabbimiz kendini sifatlariyla tanitmamis olsaydi, vahy yoluyla elciler tarafindan bizlere bildirilmemis olsaydi, elbette ki bilemezdik Vedud ve Gaffar nedir diye. Yoksa her insanoglu ana rahminde önce bu sifatlarimi ögreniyor, ki hepimizin bildigi gibi bebekler ve cocuklar belli bir yasa kadar hic bir seyden sorumlu tutulamazlar. Allah'in varligini hic bir elci hic bir kitap yoluyla olmadan idrak edenler kisiler ermis kisilermi, yoksa kendilerine vahy mi gelen kisilerdir, ki Allah'in tüm sifatlarini kavriyabilsinler. Ben insanlardan bahsediyorum meleklerden degil, ki melekler dahi Allah'in müsaade ettigi kadarini bilirler, her seyi degil. Yani sen Allah'in bir iki sifatini kavramis oldugundan ( ki Kur'an'dan dahi ögrenmek lüzumunu hissetmeden bilmis olman bir mucize durumunda burada ) her sey tamam hic bir KITAP'a basvurma ihtiyacini dahi duymaman cok ilginc. Bir patates kelimesini bilen bir kisiden asci mi olunur? beton kelimesini ögrenen bir kisiden mimar, mühendis mi olunur? a b c 'yi ögrenenden hemen ögretmen mi olur? Ben anliyamadim senin bir iki sifati kavrayabilmis olman neden Kur'an'a yada öbür Kitap'lara basvurmani lüzumsuz kiliyor? Zaten hep bu günkü durumlara düsmemizin sebebleri degilmidir Allah'in kitaplarina tenezzül etmemizligimiz. Ögrenmis oldugumuz bir iki kleimenin bize yeterli oldugunu sanmamiz. Bana lütfen bira genis bir sekilde izah edermisin "Temelinde "Rahîm (merhamet)", "Vedûd (sevgi, sevilen)" ve "Gaffâr (bağışlayıcılık)" bulunan hiç bir eylem ve söylem için Kuran yada başka bir kitaptan yada başka bir yerden delil ve ispat arama zahmetine girmem..." demekle ne kastettigini, ben gercekten anlamadim. selam ve dua ile. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
ilişkiler, sapık |
|
|