hanifler.com Kuran odaklı dindarlık  

Go Back   hanifler.com Kuran odaklı dindarlık > İMAN > Kur’an

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 5. March 2013, 10:51 PM   #1
galipyetkin
Uzman Üye
 
Üyelik tarihi: Sep 2011
Mesajlar: 1.458
Tesekkür: 105
575 Mesajina 960 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25
galipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud of
Standart

Sayın (isterseniz saymayın) merdem.

Siz ayette domuz veya maymunla ima edileni, anlatılmak istenileni anlamıyorsunuz da sanki onlarla özdeşiyorsunuz.

''Demek ki ön planda domuzun karakteri var. Domuz yemeyi bir tarafa birakalim;'' diyerek konu içine girmeye başlamışsınız.

Maide-60. ayette ''o kimseler''in domuz veya maymuna döndürüldüğü değil, maymun ve domuz karakterli putperestler haline sokulduğundan bahsediliyor.

Saygılarımla.
Galip Yetkin.

Konu galipyetkin tarafından (12. September 2019 Saat 02:57 PM ) değiştirilmiştir.
galipyetkin isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 5. March 2013, 11:04 PM   #2
merdem
Uzman Üye
 
Üyelik tarihi: Nov 2012
Mesajlar: 1.606
Tesekkür: 667
710 Mesajina 1.305 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 24
merdem has much to be proud ofmerdem has much to be proud ofmerdem has much to be proud ofmerdem has much to be proud ofmerdem has much to be proud ofmerdem has much to be proud ofmerdem has much to be proud ofmerdem has much to be proud of
Standart

Alıntı:
galipyetkin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Sayın (isterseniz saymayın) merden.

Siz ayette domuz veya maymunla ima edileni, anlatılmak istenileni anlamıyorsunuz da sanki onlarla özdeşiyorsunuz.

''Demek ki ön planda domuzun karakteri var. Domuz yemeyi bir tarafa birakalim;'' diyerek konu içine girmeye başlamışsınız.

Maide-60. ayette ''o kimseler''in domuz veya maymuna döndürüldüğü değil, maymun ve domuz karakterli putperestler haline sokulduğundan bahsediliyor.

Saygılarımla.
Galip Yetkin.

Degerli Kardesim Sayin Galip, ( birazda siz sayin )




Ben Sam'dan mi bahsediyorum, elbetteki domuz karaterinden bahsedildiginin farkindayim ki acikca yazmisim.

Demek ki ön planda domuzun karakteri var. Domuz yemeyi bir tarafa birakalim; isaretini koymusum ekstra.

Hayirli Geceler

Not: bize tercüman lazim olacak, avukata kadar cikmayalim :-)
merdem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 7. March 2013, 08:52 AM   #3
aorskaya
Uzman Üye
 
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17
aorskaya will become famous soon enoughaorskaya will become famous soon enough
Standart

Selamun aleyküm.

Bu yazımda; domuz etinin pisliğini kendine göre açıklamaya çalışan kardeşlerime eleştirilerde bulunarak, nasıl hataya düştüklerini göstermeye çalışacağım.

Sevgili kardeşlerim;

Öncelikle iyi niyetinden emin olduğum sevgili haluk kardeşimin çok iyi düşünmeden bir açılış yazısına tenkitlerim olacaktır.

Başlık konusu; domuz etinin neden haram olduğunun açıklanmasına yönelik, içeriği hakkında kesin bilgi sahibi olunamayacak olmasına rağmen kesin biliniyormuş gibi gerekçeler sunulması yanlışını içermektedir.

Kur'anda yenecek hayvanlardan ve hayvan ürünlerinden hangilerinin haram olduğu anlatımına dayanarak domuz etinin neden haram olduğu açıklanırken, kur'anda domuz etinin "sadece onun pis oluşuna" vurgu yapılarak haram kılınması üzerinden "pis" deyiminin ne demek olduğu tanımlanmaya çalışılarak ve aslında çok geniş anlamları barındıran "pis" deyiminin dar anlamda tanımı yapılmak suretiyle hatalı gerekçelendirmeler de bulunulmuştur.

Kur'an anlatımına göre domuz eti haramdır, çünkü pistir. Kur'an da bu kadar bir açıklama vardır.

Şimdi, bizlere düşen sadece domuz etinin en geniş şekliyle pis olduğunu kabul edip, yememek olmalı iken, domuz eti şu sebeple pistir, yenmemesi gerekir diye bir yorum, kur'ana dayalı anlayış olmak yerine bizlerin şahsi anlayışıdır.

"Kur'anda domuz eti, şu sebeple pistir" denmemiştir. İyi anlamaya çalışalım. Sadece "pis" deyimiyle, "şu nedenlerle pistir" deyimi aynı şey değildir, arasında çok büyük farklar vardır.

O halde, bizler pis deyimini kendi bildiğimiz "pis kabul ettiğimiz şeylerin bir kısmı ile sınırlandırmamalıyız." Bilinen, bilinmeyen bütün pis kabul edilen şeyler, bu "pis" kavramı içinde yer alabilir.

Bu durumda biz kendimize göre pisliği, bir kaç bilindik pislik sayılan şeylerle sınırlamadan, sadece; pis ama pisliğin hangilerine sahip olduğu için pis olduğunu bilemeyeceğimizi kabul ederek, ayeti anlayıp, hayatımıza uygulmalıyız.

Bana göre; Haluk kardeşim ve yine pisliği aynı şekilde sınırlandırarak tanımlamaya, açıklamaya çalışan kardeşlerimiz bu bakımdan hatalıdır.

Nitekim, yazıda "pis" deyimi için sınırlar çizerek açıklama yapan kardeşlerimize, sevgili miralay'ın önceki yazılarda katılmakla birlikte, sonraki bir yazısında; "domuz yedikleri yüzünden pis kabul edilip, haram ilan ediliyorsa, tavuklarda aynı şeyleri yiyebiliyor, ama haram değil" şeklinde bir yazı tamda "pis" deyiminin içini bizlerin doldurmaması gerektiğini, bunun içeriği ile ilgilenmeden, kendisini dikkate alarak domuz etini yemememiz gerektiğini kabul etmemiz gerektiğini çok güzel örnekliyor.

Bu kısmı toparlayacak olursak; bizler domuz etinin haram olduğunu, çünkü onun pis olduğunu bilmekle yetinerek bu eti kendimize gıda olarak tüketmemeliyiz. Domuz eti için, bilmediğimiz halde "şu sebeple psitir" diye kendimize sebep bulmamıza gerek yoktur. Çünkü, bulduğumuz sebepler yerine başka sebepler yüzünden de pis olabilir.

Kısaca domuz eti, pistir, yememeliyiz... Buna kendimizin sebep bulma ihtiyacımız yoktur. Rabbimiz pislik sebeplerini dileseydi ayrıca belirtirdi. Ama belirtmediğine göre, bizler de bu kadarını bilmekle yetinip, sebepleri kendimiz belirlemeyelim. Aksi halde, rabbin hükümlerine ortak olmaya çalıştığımızı farkedelim.

Saygılarımla,
aorskaya
aorskaya isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
aorskaya Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler:
dost1 (7. March 2013)
Alt 7. March 2013, 09:32 AM   #4
aorskaya
Uzman Üye
 
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17
aorskaya will become famous soon enoughaorskaya will become famous soon enough
Standart

Selamun aleyküm,

Yazımın bu kısmında ise hatalı şekilde gerekçelendirilerek açılan bir konu olsa da ibretlik bazı durumların açığa çıkmasına sebep olması yüzünden ayrıca öneme sahip olan bu başlığın altında; yine çok iyi düşünmeden yazan yada kur'andaki özgün anlatımı umursamayan kardeşlerimizin hatalarına (bilerek bu şekilde yazdıklarını bilemediğim için suç demiyorum, hata kabul ediyorum) değineceğim.

Sevgili kardeşlerim;

Bu forumda okuduğum bazı yazılar yüzünden bazen burasının hanif müslümanların bir forumu yerine imansızların bir forumu olduğu görüntüsüne büründüğünü üzülerek belirtmekle yazıma başlıyorum.

Yazdıklarım, tenkit ettiğim kardeşlerime ağır gelebilir. Ancak, hiç kimse; yazı konusunun şahsı ile ilgili olmadığını, tamamen yanlış anlamalara sebep olabilecek açıklamaların doğrusunun ne olduğunun kendime göre anlatımı olduğunu kabul ederek, yazım üzerine görüşlerini bir kere daha gözden geçirmeleri gerektiğini değerlendirsinler.

Yazı konusu çok basit ve kolay anlaşılabilir olan rabbimizin haramla ilgili bir emridir.

Emir; domuz etinin haram oluşudur. Gerekçe olarakta sadece "pis" olduğudur.


Şimdi iyi dikkat edelim:

Haram olan nedir? Domuzmu? yoksa domuz etimi?

Cevap: domuz eti!

peki, domuz eti denerek, özellikle okuduğunu anlayabilecek en küçük yaşlardaki çocukların bile anlayabileceği bu deyimi buradaki kocaman akıllı kardeşlerimiz neden doğru anlayamaz!

Bunun; ayetleri reddetmekle kafir olmak, münafıklık gibi sebeplerde dahil, çok sayıda sebebi sayılabilirse de bizi ilgilendiren müslüman olmakla birlikte, ayetleri anlama noktasında kendi kibirine yenik düşerek, zorlama akıl yürütmek suretiyle, adeta salt kendi aklını ilahlaştırdığını göremeyen kardeşlerimizin durumudur.

Şimdi, bu kardeşlerimizin, salt aklın insanı nasıl hatalara düşürdüğünü, aklın kur'ana dayanmadıkça, kalbin samimi olarak kur'an gerçeklerini kabule yanaşmadıkça nasıl tehlikeli durumlara düştüğünü birlikte görelim.

Rabbimiz, "...domuz eti haramdır..." demekle yetinmiştir.

Domuz eti... Domuz değil!


1- Peki sizler nasıl oluyorda, bu farkı anlayamayarak, domuzun sembolize olduğunu, aslında domuz karakteri üzerinden, bazı davranış yada ilişkilerin, tutumların haram kılındığını söyleyebiliyorsunuz?

2- Sizler, bu şekilde kabul ve iddiada bulunmakla, domuz eti ile ilgili ayetlerle burada haram kılınan bir hayvan etinin haramlığını ortadan kaldırdığınızı ve onun tüketilebileceğine ruhsat verdiğinizi, kabul ettirdiğinizi gerçekten göremiyormusuz, yoksa sıradan akıllı müslümanlardan farklı olmak adına ayetlerin gerçek anlamlarını değiştirmenin bedelini göze alarak, kibirinize, egonuza yenikmi düşüyorsunuz?

3- Sizlerin ayetleri herkesten farklı anlamak adına yaptığınız zorlamalar yüzünden mantık dışılığını göremediğiniz bazı durumlarda şudur. Ayetin devamında; "mecbur kalınırsa, haddi aşmadan domuz etinin tüketilebileceği" açıklamasına dikkat etmeyip, görüşünüzü bu cümle anlatımıyla sağlamaya, destelemeye çalışmamanız da hatanızı görmenize engel oluyor.

Eğer, haram olan domuz eti yerine, domuz pisliğinde olan davranış, hal, hareket yada olaylar ise bunlar hangi mecburi durumlar nedeniyle helal olabilir? Lütfen açıklayın, haram davranışların helal olabilmesi için mecbur olan sebepler neler olabilir?

Örneğin, zina, tecavüz gibi pis şeyler, hangi gerekçelerle normla kabul edilebilir?

4- domuz eti yanında, aynı ayette yer verilen diğer haramları da aynı yorumlarla ortadan kaldırdığınızın farkındamısınız? Bunu bu kadar detaylı olarak gerçekten düşündünüzmü? yada şimdi düşünerek, hatalı olduğunuzu yazabilirmisiniz?

5- Peki sizler, kur'andaki ayetleri mecazdı, semboldü vb. gibi zorlamadan anlamaya çalışan bizlere, hayvanlardan haram olanların olup olmadığını, varsa hangi hayvanlar ve hayvan ürünlerinin haram olduğunu yazabilirmisiniz?

Lütfen yazınız, çünkü bu ayeti sizin gib anladığımızda haram olan hayvan kalmıyor!


saygılarımla
aorskaya

not: Yazılar içinde verilen bir linkte; bir kardeşimizde, "Allahtan başkası adına boğazlanan..." dan ne anlaşılması gerektiğini sorgulamıştı... Hala, aynı sorgusu devam ediyorsa, gerekirse onu da açıklamaya çalışalım.
aorskaya isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bookmarks

Etiketler
allah, domuz, etini, haram, kılmıştır, neden


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 12:43 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Hanifler - Kuran odaklı gerçek din islam