![]() |
|
![]() |
#1 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2012
Mesajlar: 108
Tesekkür: 19
41 Mesajina 61 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 23 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Selamlar;
Aorskaya kardeşim değerlendirmelerine katılmıyorum, sorduğun soruların cevabı önceki yazımın içerisinde var Soyut ve somut kavram ne demek tam anlamadığın anlaşılıyor. Senin aklın somut işlemler evresinde çalışıyor, soyut işlemler evresine geçemediğin için yazılan kelimelerdeki manayı anlamadığını düşünüyor ve görüyorum. Her konuda kendi yanlış algıladığın, yetersiz olduğu yerleri ön plana çıkarıyor ve karşındakileri şuçluyorsun, bir şeyi yanlış anlıyor veya anlamıyorsan kabahati kendinde ara. Anlamadığın , kapasitenin yetmediği konularda muhatablarını Müslüman mısın değimlisin? diye sorgulamaya kalkma, senin böyle bir yetkin yok. Senin Allahtan aldığın böyle bir yetkin mi var, haddini bil, terbiyesizliğin luzumu yok. İşte domuz eti yemek ne demek bu durum bir örnek teşkil edebilir. Bilginin yetersiz olduğu konularda hüküm vermek, Müslümanlık budur bunun dışında bir anlamı olamaz, eğer söylediklerimin dışına çıkarsanız Müslümanlıktan çıkarsınıza getirmek, kendini has Müslüman görerek noksan bilgilerinin olduğunu fark etmeden cahil cesaretiyle başkalarını aşağılamaya çalışmak, domuz eti yemek, ve birbirinin etini yemek gibidir. İndirilen yazıtlar, kelamlar, ibrettir. Bu yazıtları kimse üzerine maal edemez, sahiplenemez. Bu yazıtlardan insanlar akıl ve düşünce almaları içindir, anahtardır. İnsanları uykudan uyandırmak içindir. Yazılan yazılarda kimse domuz hayvanının etini yeyin demedi. Sen nerden çıkardın bunu da , böyle bir şey denmiş gibi yazılar yazıyorsun. Kendi algılama noksanlının sebebiyle insanları suçlamak, iftira atmak iyi bir davranış değildir. Aorskaya kardeşim; kelimelerin soyut kavram olduğunu, bir şeyleri sembol ettiğini anlamayan birine nasıl izah edebilirim. Sen yoksa kelimelerin somut olduğunu mu zannediyorsun? Din ve İnsan kavramını yan yana getirme sorunu olanlar dini kavrayamazlar. Kelimeleri akıl zannederek ve herşeyin kelimelerle sınırlı olduğu fikriyle insanların düşünmesini kısıtlamaya çalışmak, firavun karakteridir. Her şey yaşamın içindedir, kelimeler sadece rehberdir. Herkes yaşamda tartıya çıkar ve sorguya çekilir, Aorskaya kardeşim senin zannettiğin şekliyle kelimeden sorgulanmaz, şu nedir biliyor musun diye bir sorgulama olmaz! Yaşamda hayatın içinde karşılaştığın olaylarda verdiğin tepkilerle, icraatlerinle sorgulanırsın birebir olarak. Sen sözle sorgulama olduğunu zannederek ne kadar şekilsel ve düz düşünüyorsun? Kuran bir rehberdir, ögüttür, anahtardır, dini anlamak için kaynaktır, herkes aklı ve bilgisi ölçüsünde faydalanabilir. Sen kendi kıt bilginle şu şudur bunun dışında anlaşılamaz diyemezsin, bu senin anlayabildiğin kısmıdır, başkaları senden daha iyi anlayabilir. Kör körün klavuzu olursa ikiside çukura düşer. Sen kendini tart önce, bilgin olmadığı konular hakkında hüküm vermeye çalışma. Allah bir zamanlar, israil oğullarına iç etini haram kılmıştı. Onlar ki, Allahın emir ve yasaklarına uymadılar. Ve birbirlerine, içlerinden, ciğerlerinden geçercesine anlattılar. Kelamlar kendi mallarıymış gibi fitne ve fesat yarattılar. Kelamlar hiç bir zaman akıl olamaz. Akla ulaştıran bir yoldur. Allah yaşamda kelime sahiplerine ve onlarla hareket edenlere, onlarla görenlere değil, akıl sahiplerine seslenir. Allah insanları perdeli yaratmadı, ama bizler çocahiller atalarımızın izinden giderek, aklı örterek, idrak ve muhakeme melekelerini öldürdüğümüz için; mühürleniyoruz ve asıl olanı göremiyoruz. Allah sonumuzu hayır etsin. |
![]() |
![]() |
mustafabey Adli üyeye bu mesaji için Tesekkür Eden 2 Kisi: | bartsimpson (8. March 2013), galipyetkin (8. March 2013) |
![]() |
#2 | |||||||||
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 933
Tesekkür: 110
268 Mesajina 414 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 17 ![]() ![]() |
![]()
Selamun aleyküm,
okuma bilen küçük çocukların bile basitçe anlayacağı kuranda geçen bir ayeti zorla farklı yerlere götürme hatanızı gösteren ve yazınızdaki konu dışı açıklamalarınıza dahi cevaplar yazarak, hatalarınızı daha net görmeniz için sorularla dikkatinizi çekmeye çalışmama rağmen hala hatalarınıza sahip çıkıyor ve başkalarını anlamamazlıkla itham edebiliyorsunuz. Halbuki konu nedir? "...domuz eti haramdır..." Bunda anlaşılamayacak ne var? "kelimeler soyuttur, onların çok anlamları vardır, sen somutları anlayabiliyorsun ama soyut şeylere aklın çalışmıyor vb." diyerek yukarıdaki basit anlatımdaki ayeti n anlamını kaydırdığınızı göremiyormusunuz? "domuz eti" yahu! Bunun anlaşılmaz neresi vardır? Domuz denen hayvanın eti! Sen domuz denen hayvanın eti yerine başka ne olması gerektiğini söylüyorsan neden yazmıyorsun? Bana, kelimelerin soyut olduğunu ve anlayamadığımı söyleyen sen, yine soyut olan "domuz eti" isminden ne anladığını neden yazamıyorsun? Domuz eti deyince, sen insanın pis, ahlaksız, kötü davranışlarınımı anlıyorsun gerçekten? Neyse, okuyan kardeşlerimiz anlayacaklardır zaten. Ben de yazdıklarımı anlamak isteyen ve bu konuda çaba harcayanlar için yazıyorum. Ama kısaca şurada yazdıklarına da cevaplarımı vereyim de kendini soyut-somut kavramları tek anlayan, bilen kimse olarak görme yanlışından, yada egondan kurtulmana yardımcı olayım. Alıntı:
Yanlışını göstermek için sorular sordum ama hiç birinin cevabını hala vermediğin halde, önceki yazımda var diyorsun. yahu önceki yazından alıntılarla bile sorularım var, onların cevabını önceki yazında nasıl verdiğini söyleyebilirsin? Bu şekilde kişileri ikna edebileceğini sanıyorsan yanılıyorsun. Alıntı:
soyutta olsa kelimeler söylenmek, yazılmak için vardır. Bunlar duyularak yada görülerek insanlar tarafından anlaşılır.(değilmi?) Şimdi bir kere daha yazalım. "domuz eti" 1- Ben bu soyut kelimelerden oluşan isimden, deyimden domuz denen hayvanın etini anlıyorum. 2- Sen, benim anladığımı yanlış buluyorsan, sen ne anladığını yaz. 3- Hala, farklı olarak ne anladığına ilişkin yazını yazamaz isen artık daha fazla uzatma, başkalarını anlamazlıkla suçlama! Sadece, başkalarının "domuz eti" yerine domuzun karakteri üzerinden ayetin anlamını kaydırdığı yazılarından, görüşlerinden etkilenerek kendinin de benzer bir yazı yazdığını ve fakat çok büyük hata yaptığını gör! Alıntı:
Ben, sana defalarca, ne anladığımı ve ben yanlış anlamışsam sen doğrusunu yazarak bana göster demişim. Hadi kardeşim, kabahati kendimde arayım. göster bana yanlışımı, ben de görünce sana hak vereyim, özür dileyeyim. "Domuz eti" ne demektir? Ben daha önce olduğuı gibi yukarıda da cevapladım. Bunu anlayamamışsam, kabahatli isem göster. Sen benden farklı anlıyorsan yaz. 2- Ben kimseyi müslüman değilsin, kafirsin, müşriksin diye suçlamadım. Kendisi açıkça belirtmedikçe de o şekilde nitelemem. Ama ben aynı zamanda, kayanğı kur'an olan bir dinin mensubu, müslüman, mümin biriyim. Dinimin kaynağında geçen bir ifadenin anlamını çarpıtan kimselere, defalarca bu hatasını göstermeme rağmen, hala aynı davranışları sürdürürse, Kur'ana göre düştüğü durumu, yine kuran tanımları ile anlatabilirim. Ayrıca bu şekilde sormakla; kendileri ile görüşmemin, yazışmamın fayda sağlayıp, sağlayamacağını tayin etmem içinde gereklilik olduğunu kabul ederim. Bu nedenle sormamı çarpıtmaya çalışmayın... Bakın sormuşum, şusun dememişim. Sorunun cevabını verecek olan siz kimliğinizi de belirtecek olan yine sizsiniz. Ben de alacağım cevabı kabul edecek olan bir tarafım. Soru sorulmasından rahatsız olmak yerine, diğer sorularada cevap vermeme eğiminiden kurtulup, soruları cevaplandırmak, özellikle bu soruyuda, müslümanım, yada değilim diye cevaplamanız daha akıllıca olurdu. Alıntı:
Öncelikle, soru; "Domuz eti yemek" değil, "domuz eti" ne demektir şeklinde olacaktır. Domuz etinin ne olduğunu bilirsek, domuz eti yemenin de ne demek olduğunu zaten biliriz.(değilmi?) Ayrıca, "domuz eti yemek ne demek" sorusunu bile, örnek teşkil edebilir diye açıklamışsınız. Peki örnek teşkil ederse, bu örneğin dayandığı asıl olmalıdır. o zaman örnek yerine aslının ne olduğunu yazınız. Alıntı:
Alıntı:
Bunu size anlatmak, ayette "domuz eti" yerine davranış, olay, düşünüş vb. şekilde bir şey koymak, o olaya dikkat çekilirken, ayetin asıl yasakladığı "domuz eti" gözden kaçırılmış olmazmı? Bu suçlamakmıdır, iftira atmakmıdır, yoksa, hataya düştüğünüzü görüp, size ve sizin üzerinizden yanlışa düşecek kimselere açıklama, uyarımıdır? bunu iyi kavramaya çalışın. Alıntı:
Soyutta olsa, onlarında bir gerçekliği vardır. Akıl etmek soyut bir kavramdır, ama bu vardır. Yine, Kelime soyut ama, içeriği somut olabilir. Tam da "domuz eti" deyim olarak soyuttur, ama bu soyut ifadenin içeriği yani anlattığı somut olan domuzun etidir. Domuz eti, elle tutulur, gözle görülebilir, kokusu/tadı alınabilir birşeydir.(değilmi? O halde artık, kelimeler soyuttur, siz onu anlayamıyorsunuz vb. sözleri bir daha kullanmayın. bakın soyut kelimeler, somut şeyleri barındırabilmektedir. İşte siz de bunu anlamaya çalışın. Alıntı:
Din insan için indirilmedimi? Aksine din insandan, insan dinden ayrı bir şey ifade etmez. Bu mantıkta hatalı sonuçlar doğurur. Alıntı:
Konu bağlamından koparılarak şahsileştirilmeye çalışılmasın. Dinin kaynağı kur'andır. Anladıklarınızı kur'andan delillerle ortaya koyabilirseniz koyun. Aksi halde başka kimselerin görüşlerine göre yazmakla hataya düşeceğinizi kabul edin. saygılarımla... aorskaya |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
allah, domuz, etini, haram, kılmıştır, neden |
|
|