![]() |
![]() |
#24 |
Uzman Üye
Üyelik tarihi: Dec 2010
Mesajlar: 825
Tesekkür: 0
166 Mesajina 234 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Ayak ve başın göründüğü uzunlukta giyilmiş olan bir elbise başı örtecek şekilde yukarıya çekilirse. (Halil Ay)
Şunu sormak gerekiyor: Avret saydigi basi açik olan bir kadin, erkek kölesi çika gelince utandiginda basini fistaniyla nasil örter? Önce kollarini fistanindan kurtarip sonra serbest kalan fistanini omuz kisimlarindan boru gibi yukari çekmek suretiyle mi ya da etegini tutup basinin üzerine koymak suretiyle mi? Kadin basini örtmek için etegini kaldirinca vücudunun nereleri açilir? Siz bunu müstehcen bulmuyorsunuz. Ille müstehcen bulun, diyemem. Ama mâ meleket eymân uhunn, hanimlarina mahrem degildir. Tesettürcü iddialara bakar misiniz: مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ, "Ellerinin altinda bulunanlar" cümlesinde de bazilari mahrem olanlarin sadece câriyeler oldugunu, bazilari da hem köle hem de câriyelerin, sahiplerine mahrem olduklarini söylemislerdir. Dogrusu da bu son görüstür. Çünkü mâlikesi, kölenin mahremidir. Evin içinde bunlardan kaçmak güçtür. (Süleyman Ates, Ahzâb 55 tefsiri) Ayette sayilan mahremler, kadinin her yerine bakabilirler. (Süleyman Ates, Nûr 31 tefsiri) Oysa mâ meleket eymân uhunn köle degildir ama hadi o sözümona hadiste anlatildigi üzere köle olsunlar. Köle sahibi kadinlar isterlerse köleleriyle pek âlâ evlenebilirler. Yani sahibelere "namahrem"dir köleleri. Eger kadinlarin saçi, bacaklari namahremlerine haramsa "mâ meleket eymân uhunn"a da haramdir. Allah'in elçisi harama helal demez; "Zarari yok!" demez. Ve sizin müstehcen görmediginiz o hareket orda kalmaz; adim adim zinaya gider (Tesettür olmazsa adim adim zinaya gidilir iddiasi tesettürcülere aittir, örnegin Hayrettin Karaman'a). Konu Hasan Akçay tarafından (8. April 2013 Saat 10:48 AM ) değiştirilmiştir. |
![]() |
![]() |
Bookmarks |
Etiketler |
nur, suresi |
|
|