hanifler.com Kuran odaklı dindarlık  

Go Back   hanifler.com Kuran odaklı dindarlık > MAKALELER(DİNİ ve SİYASİ) > Siyaset

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 9. May 2013, 02:47 PM   #41
kuman
Uzman Üye
 
Üyelik tarihi: Mar 2013
Mesajlar: 641
Tesekkür: 77
125 Mesajina 170 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 23
kuman has much to be proud ofkuman has much to be proud ofkuman has much to be proud ofkuman has much to be proud ofkuman has much to be proud ofkuman has much to be proud ofkuman has much to be proud ofkuman has much to be proud of
Standart

THK gibi kurumların dini oluşumların gelirlerinden pay alması konusundaki tenkidini haklı buluyorum.

THK yada başka bir kurum, kurban ve fitre-zekat gelirinden pay almamalı, hatta devlet bu gelirlerle ilgilenmemeli, gerçekten laikse diyanet yada başka isimde kamu kurumu olmamalıdır.


Yazıda anlayamadığım bir yer var ''Dini oluşum'' demişsiniz dini oluşumu tanımlarsanız sevinirim.

THK yada başka bir kurum demişsiniz bu başka kurum olarak bunlar mıdır? Darülaceze-Mehmetçik vakfı-Çocuk Esirgeme kurumu-Lösev-Kızılay gibi kurumlardan bahsediyorsunuz sadece ?
Yoksa Deniz feneri-İHH- Kimse yokmu Derneği, cemaat dernekleri, kuran öğrencileri vb kurumlarıda dahil ediyormusunuz ?
yani kurumların hepsine mi karşısınız yoksa devletle alakalı olanlara mı ?

Ancak Laik devlet diyerekten yüksek ihtimal davlet ile alakalı olan kurumları sayıyorsunuz demektir.

Zekat-Sadaka- Kurban Toplumsal bir yardımlaşma ve dayanışma için yapılan Allah rızasını gözeten eylemler değilmidir?

Bu devlet ile alakalı VAKIFLARIN (Vakıf ;Toplumsal dayanışma ve yardımlaşma için vardır) neler yaptığı ve gibi işlere öncelik ettiğini burda yazmanın anlamı yok. Her şekilde ulaşabilirsiniz.
Buraya yapılan her bağış kayıt altına yapıldığından dolayı denetlemesi bir o kadar kolaydır. yanlış yapanı bulur cezasını verirsiniz.

Peki Camiye verdiğiniz kurba-zekat-sadaka nereye gittiğini bana söyleyebilirmisiniz Kesin olarak ?
yada bir cemaata bağışladığınızı ? yada Kuran talebeleri diye bir yere bağışladığınızda ?


Sadece zekat-sadaka-kurban sadece şahıslara verilir diyorsanız eğer;

Ben bireysel yardımların başarıya ulaşma imkanı olduğuna inanmam. Şuna yardımcı olur ACİL ihtiyaçlara Örn; Kişi aç kalmıştır-acil ameliyat olması gerekiyordur, çok borçludur ve sıkıştırılıyordur, vb...

Ancak genele yaydığımızda devlet bu yardımları düzenleme ile görevlidir.

Diyanetten bahsetmişsizniz LAik devlette diyanetin ne işi var diye.
İlk bakışta haklı gözükebilrisiniz Din ile Devlet ayrı diyeceksin sonra din ile ilgili bir kurum kuracaksın. Alakasız bir işlem.

Yetersiz bulabilirsiniz yanlış eğilimileri olduğunu söyleyebilrisiniz yanlış işler yaptığınıda söyleyebilirsiniz ancak gereksiz bir kurum demek hatalı olduğunu inancındayım.
Devletin Laik olması, devletin görevlerini eksik yapmasını gerektirmez. insanların dini bilgiye ulaşma ihtiyacı varsa bunu karşılaması gerekir.
Bu ihtiyacın karşılanması kişilerin yada cemaatlerin insafına bırakılamayacak kadar önemlidir.
Sebeblerinide burda açıklamanın bir önemi yok ancak tek bir örnek vermek gerekirse ;
Bugün hala Mehdi bekleyen milyonlar var Türkiye de.

Sonuçta;
Din insanlar için vardır devleti de oluşuturan insanlardır. Devlet (yönetim şekli ne olursa olsun) insanların ihtiyaçlarını karşılamalıdır din de bunun içindedir.

Herkes kendi dinin ibadet yerlerini seçip giderlerini kendi karşılamalıdır dediniz. Hristiyan -Yahudi -Müslümanlıktan mı bahsediorsunuz yoksa diğer dinlerde var mı?

Örneğin hristiyanlık istediği yerde ibadethane açabilmeli mi?

yada ben Nakişbendiyim deyip yada ben kadiriyim deyip nurcuyum yada ben aczmendiyim vb...yada BEn angalikan, evengelistim diyerek kendilerine özel ibadethane açabilmeli mi ?
diyerekten kendilerine özel ibadethane açabilmeli mi ?

Benim sizin yazınızdan anladığım açabilmeli kendi giderlerini karşılayabiliyorlarsa eğer sorun yok.

Örneğin; Süleymancılar kendi İbadethanelerini açmalaırnda sizin için sakınca yok?
Acaba dinen var mı?

Yahudilik te öenmli değildir ancak Hristiyanlıkta Misyonerlik vardır ve her yıl bunun için milyarlarca dolar harcayabilirler (Nasıl olsa o paralar geri dönüyor 50-100 sene içinde)

Evengelistler gelsin İstanbulda 300 tane kilise ev açsınlar ki yasalarımız buna müsade ediyor. Bunların paralarıda var. Sorun yok.

Madem ki devlet sosyal bir olgudur ve kendini oluşturan insanların her türlü ihtiyacını karşılamak ile zorunludur. Madem ki güvenlikte bir ihtiyaçtır bunuda karşılaması gerekir Bu ister silahlı olsun ister sosyal olsun
kuman isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
kuman Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler:
Miralay (10. May 2013)
Alt 9. May 2013, 03:05 PM   #42
bartsimpson
Super Moderator
 
bartsimpson - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Mar 2012
Mesajlar: 963
Tesekkür: 481
200 Mesajina 303 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 24
bartsimpson has much to be proud ofbartsimpson has much to be proud ofbartsimpson has much to be proud ofbartsimpson has much to be proud ofbartsimpson has much to be proud ofbartsimpson has much to be proud ofbartsimpson has much to be proud ofbartsimpson has much to be proud of
Standart

sevgili kuman.
vakıf olayını bende sizin gibi savunanlardandım ama ne yazık ki kuran'a tamamen ters bir kurum.
bu konuda forumda yazılar mevcut.

bulamazsanız yardımcı oluruz.
__________________
"Hayat bugündür. Emin olduğun tek hayat. Onu en iyi şekilde yaşa."
bartsimpson isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 9. May 2013, 03:21 PM   #43
kuman
Uzman Üye
 
Üyelik tarihi: Mar 2013
Mesajlar: 641
Tesekkür: 77
125 Mesajina 170 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 23
kuman has much to be proud ofkuman has much to be proud ofkuman has much to be proud ofkuman has much to be proud ofkuman has much to be proud ofkuman has much to be proud ofkuman has much to be proud ofkuman has much to be proud of
Standart

bart kardeş,
Bir yaşıma daha girdim olduk mu 38
Hemde tamamen ters bir durum ! Anlamadım

YArdımcı olursan iyi olur bir bakayım.

THK- Kızılay- Çocuk Esirgemede Yırttık ta Mehmetçik vakfı ve Darüllaceze hiçç olduğu galiba )
kuman isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 9. May 2013, 05:12 PM   #44
galipyetkin
Uzman Üye
 
Üyelik tarihi: Sep 2011
Mesajlar: 1.458
Tesekkür: 105
575 Mesajina 960 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25
galipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud of
Standart

Sayın kuman.

Devlete bağli veya devletin yan kuruluşları olan genel yardım kuruluşları ile müstakil kuruluş ve hukukları, kanunları, yasaları olan vakıfları birbirinden ayırmak lazımdır. Vakıfları biraz olsun tetkik ederseniz, onlarla belirli bir kesime belirli imtiyazlar sağlandiğini fark edersiniz. Genel ifade ile vakıf, kendi mensuplarına "akar sudan" gedik/menfaat sağlar ki bu durum islâmın ekonomik ve sosyal politikasına/esaslarına aykırılık oluşturur kanaatındayım. İsterseniz vakıf hukukuna şöyle bir göz atıverin, amaçlarına baktığınızda, imtiyaz sağlayan müstakil kuruluşlar olduklarını hemen anlarsınız.

Saygılarımla.
Galip Yetkin

Konu galipyetkin tarafından (9. May 2013 Saat 05:23 PM ) değiştirilmiştir.
galipyetkin isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 9. May 2013, 09:08 PM   #45
kuman
Uzman Üye
 
Üyelik tarihi: Mar 2013
Mesajlar: 641
Tesekkür: 77
125 Mesajina 170 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 23
kuman has much to be proud ofkuman has much to be proud ofkuman has much to be proud ofkuman has much to be proud ofkuman has much to be proud ofkuman has much to be proud ofkuman has much to be proud ofkuman has much to be proud of
Standart

sayın yetkin,
Kamu yararına faaliyet gösteren kurumları az çok biliyorum ve vakıflarla karıştırmam zaten yukarıda da belirtmiştim.
Genel manada vakıflar hakkında bilgim var şimdilik o bana yeterli bu konuda araştırmaktan ziyade soru sorarak öğrenmeyi tercih ederim. Sizin bilginiz var sanırım.
Vakıflar toplumsal dayanışma var olduğu söyleniyorsa ki örnekler verebilirim neden kurana aykırı ?

Vakıflar kendi mensuplarına menfaat sağlar derken hangi vakıf ? Örnek verirseniz sevinirim yada forumda varsa yerini bana gösterirseniz ona da sevinirim. Vakıf mensubları derken Karadenizliler vakfı mı ? Bu demekse haklısınız kesinlikle vakıf kapatılmalı.

Ama eğer örnek Darüşafaka ise durum değişir.
Darüşafaka vakfı orta ve lisesine sınavla öğrenci alır güzel bir eğitim kurumudur tek şartı yetim olmak ve Fakir olmaktır. Vakıftan yararlananlar yetim ve fakirlerdir. Bunlar mensub değillerdir yararlanıcılardır. Eğer şunu demek istiyorsanız o liseye neden yetim ve fakirler alınıyor tüm öğrenciler girebilmelidir diyorsanız eğer bende burda daha fazla konuşmam zaten bu konuda sizinle kuran algılamamız farklıdır derim.

Örnek;
Vakıf gureba Osmanlı zamanında fakir fukaranın sağlık işlerini halletmek için kurulmuş bir vakıf kime imtiyaz ayrıcalık sağlıyor ? Fakir fukaraya sizce yanlış mı?

Örneğin Tema vakfı ise bu vakfın mensublarına nasıl bir gelir transferi oluyor varsa eğer aydınlatırsanız sevinirim.


Örnekler çoğaltılabilir bu konuda.

Bu konuda forumda yer varsa bana gösterin bende öğreneyim yazımı geri çekeyim ikna olursam.

Konu kuman tarafından (9. May 2013 Saat 09:35 PM ) değiştirilmiştir.
kuman isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
kuman Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler:
Miralay (10. May 2013)
Alt 11. May 2013, 04:18 AM   #46
galipyetkin
Uzman Üye
 
Üyelik tarihi: Sep 2011
Mesajlar: 1.458
Tesekkür: 105
575 Mesajina 960 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25
galipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud of
Standart

TÜRK MEDENİ KANUNU HÜKÜMLERİNE GÖRE KURULAN
VAKIFLAR HAKKINDA TÜZÜK
(1)
Bakanlar Kurulu Kararının Tarihi
: 25.7.1970,
No : 7/1066
Dayandığı Kanunun Tarihi
: 17.2.1926,
No : 743
Yayımlandığı
R. Gazete Tarihi
: 21.8.1970,
No : 13586
Yayımlandığı Düsturun Tertibi
: 5,
Cildi : 9,
S.: 2592
BİRİNCİ BÖLÜM
Genel Hükümler
Kapsam:

Madde 1–(Değişik : 19/3/1982-8/4475 K.)Türk Medeni Kanunu Hükümlerine göre Kurulan Vakıfların tescil tarzı, tescilin kimler tarafından yaptırılacağı,sicillerin ne ..............

Madde 2–Vakıf, başlı başına mevcudiyeti haiz olmak üzere Bir malın belli bir gayeye tahsisidir.
Vakıflar tüzel kişiliğe sahiptirler.
Bir mamelekin bütünü veya gerçekleşmiş veya gerçekleşeceği anlaşılan her türlü geliri veya ekonomik değeri olan haklar vakfedilebilir.
(Ek : 13/8/1991-91/2159 K.)Vakfın tescilinden önce, gayesini gerçekleştirecek oranda belirli mal varlığının vakıfsenedinde gösterilmesi gereklidir.

................

*****************************************

Görülüyor ki vakfın konusu maddi varlıklar ile maddi olarak değerlendirilebilecek hak ve gelirlerdir.

Bir müslüman "Bakara.219/2-Nahl:71." ayetlerine uymak mecburiyetinde olduğundan, yani ihtiyaç fazlasını derhal muhtaçlar lahine "zekât" olarak şartlara göre elden veya vergi olarak malvarlığından çıkartmak mecburiyetinde olduğuna göre, mal kaçırmadıkça-kenz yapmadıkça vakfedecek malı nereden bulacaktır. Vakfedecek malı yoksa nasıl vakıf kurabilecektir.

Saygılarımla.
Galip Yetkin.

Konu galipyetkin tarafından (11. May 2013 Saat 04:49 AM ) değiştirilmiştir.
galipyetkin isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 11. May 2013, 05:24 AM   #47
merdem
Uzman Üye
 
Üyelik tarihi: Nov 2012
Mesajlar: 1.606
Tesekkür: 667
710 Mesajina 1.305 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 24
merdem has much to be proud ofmerdem has much to be proud ofmerdem has much to be proud ofmerdem has much to be proud ofmerdem has much to be proud ofmerdem has much to be proud ofmerdem has much to be proud ofmerdem has much to be proud of
Standart

Bir müslüman "Bakara.219/2-Nahl:71." ayetlerine uymak mecburiyetinde olduğundan, yani ihtiyaç fazlasını derhal muhtaçlar lahine "zekât" olarak şartlara göre elden veya vergi olarak malvarlığından çıkartmak mecburiyetinde olduğuna göre, mal kaçırmadıkça-kenz yapmadıkça vakfedecek malı nereden bulacaktır. Vakfedecek malı yoksa nasıl vakıf kurabilecektir.


Galip Agabeyim,

bir sitede yapilmis olan bir yorumdan alinti yaptim asagidaki yaziyi. Bunun aciklamasini yaparmisin bana lütfen.

Selam ve dua ile.

***


Eşit Olunmaz, Adil Olunur

Yüce Allah yaratılışın düalist- çift kutupluluk yapısı gereği insanları ayni-eşit özelliklerle değil; birbirinden farklı özellik ve kabiliyetle donatarak yaratmıştır. Sahip olduğumuz fiziksel özellikler ile zeka, akıl, beceri kapasitemiz; çalışıp iş ve değer üretme azmimiz birbirimizden farklıdır.

Bunun sonucu olarak tarih boyunca insanlar arasında sosyolojik faklılıklar, ekonomik ve toplumsal sınıflar oluşmuştur. Sınıfsız bir toplum anlayışı hem yaratılışın düalist yapısına, hem diyalektik düşünceye aykırıdır. Ancak İslam’da rk ayrımı, kast sistemi, asil- avam ayrımı gibi insan onuru ve fıtratıyla çelişen sahte ayrımlar yoktur. İslam’ın esaslarından olan adalet ilkesine uygun olarak insanlar arasında her konuda fırsat eşitliği sağlanmalıdır.

“Eğer Rabbin dileseydi, insanları elbette bir tek ümmet yapardı. Ama birbirleriyle çekişmeye, tartışmaya, rekabete devam edeceklerdir..” (Hud-118)

Kur’an vahşi kapitalizmi; servetin, kapitalin belli ellerde toplanmasını elbette reddeder. Ama İslam’da sınıfsız bir toplum anlayışı veya nimet ve servetin mutlak eşit dağılımı da söz konusu değildir.

İslam her konuda olduğu gibi bu konuda da orta yolu, sırati müstakimi işaret eder. Zengin-fakir, aklını işleten- işletmeyen, çalışkan-tembel; bu zıtların birlikteliği insanın imtihan ve tekamül seyrinin araçlarıdır. “Bilgi, ilim peşinde koşanla, koşmayan; çalışanla, çalışmayan; alın teri akıtan- emek verenle; yan gelip yatan ayni-eşit nimete, servete, rahmete sahip olmalı” demek adil değildir.

Çalışan, çalışmayan; alın teri akıtan, akıtmayan ayni-eşit nimete sahip olacaksa insanlar niçin çalışsınlar? Bu anlayış, bu düşünce tarzı insanlar, toplumlar üzerinde “afyon etkisi” yapar.

“Allah dilediği kimse için rızkı alabildiğine açar da sınırlayıp kısar da..” (Rad-26 Rum-37)

“ Verdiği nimetlerle sizi denemek için kiminizi kiminiz üzerine derecelerle yükseltmiştir.” (Enam-165)

“Allah rızıkta kiminizi kiminize üstün kılmıştır..” (Nahl-71)

“Allah’ın, bir kısmınıza bir kısmınızdan farklı olarak lütfettiği şeyleri isteyip durmayın..”
(Nisa-32)

“Hiç kuşkusuz, zenginlik veren de O’dur, nimete boğan da..” (Necm-48)

“Rabbinin rahmetini onlar mı bölüştürüyorlar? Dünya hayatında onların geçimliklerini aralarında biz paylaştırdık. Ve onların kimini kimine derecelerle üstün kıldık ki, bazısı bazısını tutup çalıştırsın. Rabbinin rahmeti, onların derleyip topladıklarından daha hayırlıdır..” (Zuhruf-32)

“De ki: Rabbim, kullarından dilediğine rızkı bolca-genişçe verir, dilediğinede kısarak verir.
Bir şey infak ederseniz-bağışlarsanız, O’ onun yerine başka bir şey lütfeder. Rızık verenlerin en hayırlısıdır O..” (Sebe-39)

Bu ayetlerle Yüce yaratan dünyada insanlar arasında rahmetin , nimetin eşit değil, farklı oranlarda bölüştürüldüğünü ve toplumda işçi, işveren sınıflarının olduğunu, olacağını açıkça bildiriyor. Rabbimizin rahmetini, hoşnutluğunu kazanmanın; mal, servet kazanmaktan, biriktirmekten çok daha hayırlı olduğu, zımmen infak etmemiz gerektiği de ayrıca bildiriliyor.

İşgücü-emek satın alarak artı değer-kâr-servet elde eden işverenlerin sahip oldukları servette çalıştırdıkları işçilerin de emeği-hakkı olduğunu düşünmelidir. Toplumsal ölçekte elde edilen artı değer- milli gelir adil paylaşılmalıdır. Zekat vermeyi lütufta bulunmak olarak değil, fakire hakkını vermek olarak düşünmek gerekir.

“Allah’ın sana verdikleri içinde ahiret yurdunu ara, dünyadan da nasibini unutma. Allah’ın sana lütufta bulunduğu gibi sen de lütufta-yardımda bulun..” (Kasas-77)

İslam’da dünya nimetlerinden nasiplenmek, mülk sahibi olmak-özel mülkiyet meşrudur.

İnsanların alın teri, el emeği karşılığı elde ettikleri artı – katma değerler kendilerine helaldir.

Bedensel ve düşünsel emeğimiz karşılığı meşru yollardan kazandığımız bizimdir.
Bu kazancımızı israfa kaçmadan, günaha sapmadan dini ve kanuni meşruiyet içinde harcayabiliriz.

Ancak insanların fiziki, akli kapasiteleri arasında elli kat, yüz kat farklılıklar yoktur. Dolayısıyla insanların sahip oldukları servet miktarları arasında elli kat, yüz kat, hatta binlerce kat farklılıklar olmasının; oluşan bu artı değerin İslami, iktisadi ve vicdani açıdan izahı mümkün değildir.

El emeği, alın teri olmayan haram, haksız kazançtan mutlaka kaçınmalıyız.
El emeği, alın teri karşılığı olan kazancımızın zekatını da cömertçe vermeliyiz.

Toplumun, ulusun sahip olduğu gelir, servet; toplum fertleri arasında ne kadar adil dağıtılırsa o kadar Kur’an hükümlerine uygun davranılmış olur.
merdem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 11. May 2013, 07:34 AM   #48
galipyetkin
Uzman Üye
 
Üyelik tarihi: Sep 2011
Mesajlar: 1.458
Tesekkür: 105
575 Mesajina 960 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 25
galipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud ofgalipyetkin has much to be proud of
Standart

Merdem.

Ben insanları islamdan uzaklaştırmaya çalışan böyle aptalca ve şapşalca birkaç yazıya rastladım ve bazılarına da cevap yazdım. Fakat artık uğraşmıyorum; kimse oturup düşünmüyor, aklını çalıştırmıyor. Esasında çalıştırıyor da, çok akıllılar ya göya böyle yazılar üzerinden soracaklar da münafıkları ve münafıklıkları ifşa eden düşünce sistemlerini boşa çıkartacaklar.

Yazının bir tek cümlesini alayım:Ancak insanların fiziki, akli kapasiteleri arasında elli kat, yüz kat farklılıklar yoktur. Dolayısıyla insanların sahip oldukları servet miktarları arasında elli kat, yüz kat, hatta binlerce kat farklılıklar olmasının; oluşan bu artı değerin İslami, iktisadi ve vicdani açıdan izahı mümkün değildir. Yani "Manyaklık etmeyin! Elli-yüz kat olmasın; uydurduğunuz hiç bir şey sizi haklı çıkaramaz. Çaktırmayın, uyandırmayın; bari yirmibeş-otuz filân olsun ki islâmi-iktisadi-vicdani palavralarla ikna ederiz.
"Kara" yazılar senin verdiğin ''eşit olunmaz, adil olunur" adlı yazıdan. Şimdi o kara yazı hangisine uyuyor? "Eşitliğe" mi? Yoksa adil olmaya" mı?.

Merdem.
Yukarıda kırmızı yazıyla alıntıladığın yazı seni kesmedi mi?.....
''Sâlât'ı ikâme-zekât'ı ita''yı dene.

O da mı kesmedi?.......
"Mizanda vezin''i dene.

O da mı kesmedi?.......
"Koyver gitsin".

Saygılarımla.
Galip Yetkin.

Konu galipyetkin tarafından (11. May 2013 Saat 08:07 AM ) değiştirilmiştir.
galipyetkin isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 11. May 2013, 09:13 AM   #49
merdem
Uzman Üye
 
Üyelik tarihi: Nov 2012
Mesajlar: 1.606
Tesekkür: 667
710 Mesajina 1.305 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 24
merdem has much to be proud ofmerdem has much to be proud ofmerdem has much to be proud ofmerdem has much to be proud ofmerdem has much to be proud ofmerdem has much to be proud ofmerdem has much to be proud ofmerdem has much to be proud of
Standart

Alıntı:
galipyetkin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Merdem.

Ben insanları islamdan uzaklaştırmaya çalışan böyle aptalca ve şapşalca birkaç yazıya rastladım ve bazılarına da cevap yazdım. Fakat artık uğraşmıyorum; kimse oturup düşünmüyor, aklını çalıştırmıyor. Esasında çalıştırıyor da, çok akıllılar ya göya böyle yazılar üzerinden soracaklar da münafıkları ve münafıklıkları ifşa eden düşünce sistemlerini boşa çıkartacaklar.

Yazının bir tek cümlesini alayım:Ancak insanların fiziki, akli kapasiteleri arasında elli kat, yüz kat farklılıklar yoktur. Dolayısıyla insanların sahip oldukları servet miktarları arasında elli kat, yüz kat, hatta binlerce kat farklılıklar olmasının; oluşan bu artı değerin İslami, iktisadi ve vicdani açıdan izahı mümkün değildir. Yani "Manyaklık etmeyin! Elli-yüz kat olmasın; uydurduğunuz hiç bir şey sizi haklı çıkaramaz. Çaktırmayın, uyandırmayın; bari yirmibeş-otuz filân olsun ki islâmi-iktisadi-vicdani palavralarla ikna ederiz.
"Kara" yazılar senin verdiğin ''eşit olunmaz, adil olunur" adlı yazıdan. Şimdi o kara yazı hangisine uyuyor? "Eşitliğe" mi? Yoksa adil olmaya" mı?.

Merdem.
Yukarıda kırmızı yazıyla alıntıladığın yazı seni kesmedi mi?.....
''Sâlât'ı ikâme-zekât'ı ita''yı dene.

O da mı kesmedi?.......
"Mizanda vezin''i dene.

O da mı kesmedi?.......
"Koyver gitsin".

Saygılarımla.
Galip Yetkin.
Hemen sinirlenme ya Galip Agabeyim,

Meydan okumacasina degi, senin bu kisilerin ayetlerden anlayis sekillerini izah etmeni istedim. Yazi zaten benim degildi, belirtmisim.

Hemen her satir basi ibiklerimizi kavgaci horozlar gibi dikmeyelim lütfen ayip oluyor.

Izahindan dolayi tesekkürlerimi sunarim.

Selam ve dua ile.
merdem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
merdem Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler:
bartsimpson (11. May 2013)
Alt 11. May 2013, 11:01 AM   #50
bartsimpson
Super Moderator
 
bartsimpson - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Mar 2012
Mesajlar: 963
Tesekkür: 481
200 Mesajina 303 Tesekkür Aldi
Tecrübe Puanı: 24
bartsimpson has much to be proud ofbartsimpson has much to be proud ofbartsimpson has much to be proud ofbartsimpson has much to be proud ofbartsimpson has much to be proud ofbartsimpson has much to be proud ofbartsimpson has much to be proud ofbartsimpson has much to be proud of
Standart

Alıntı:
merdem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Hemen her satir basi ibiklerimizi kavgaci horozlar gibi dikmeyelim lütfen ayip oluyor.
Bayıldım...
__________________
"Hayat bugündür. Emin olduğun tek hayat. Onu en iyi şekilde yaşa."
bartsimpson isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bookmarks

Etiketler
cinayet, diyanet, siyaset


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 02:05 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Hanifler - Kuran odaklı gerçek din islam